Οι τάφοι των Φαραώ είναι καταδικασμένοι να εξαφανιστούν

Φώτο: Μπαίνοντας στο δεύτερο επίπεδο του φαραωνικού τάφου

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Είχα διαβάσει παλαιότερα μια επιστημονική μελέτη για τις κινήσεις των γήινων πλακών που με τις συγκρούσεις τους προκαλούν, σταδιακά, ανύψωση των συγκρουόμενων πλακών στο σημείο της σύγκρουσης. Αυτή η παραμόρφωση της γης, εκφράζεται στην επιφάνεια ως ανωμαλία, ορεινός όγκος.

Θα αλλοιωθεί ο γνωστός μας κόσμος

Είναι η εξήγηση της δημιουργίας των πανύψηλων ορεινών όγκων.
Τα Ιμαλάϊα κάθονται επάνω στο σημείο σύγκρουσης των υποχθόνιων πλακών και ο ορεινός τους όγκος θα διογκώνεται συνέχεια.
Ο Όλυμπος έπαυσε να αποτελεί σημείο σύγκρουσης, αφού οι συγκρούσεις των γήινων πλακών έχουν μεταφερθεί.
Το όρος των θεών, ο Όλυμπος, στο μέλλον θα χαθεί, θα ισοπεδωθεί ώσπου να βρεθεί κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας...
Πότε θα γίνει αυτό; Σταδιακά μέσα σε έναν χρονικό ορίζοντα 3,5 ...εκατομμυρίων ετών!
Είναι κουφό, αλλά θα το γράψω: Όταν το διάβασα με είχε πιάσει μελαγχολία. Λες και θα γινότανε αύριο…
Εμείς οι Έλληνες, όπου γης, είμαστε δεμένοι με αυτόν τον ιερό ορεινό όγκο.
Αυτά όλα που προσημειώθηκαν, ας θεωρηθούν ότι αποτελούν θέσει προλόγου ή ...τραβηγμένης εισαγωγής στην ενδεχόμενη καταστροφή των βασιλικών τάφων της Αιγύπτου που ακολουθεί...

Θα καταστραφούν οι τάφοι των Φαραώ;

Το ερώτημα ανήκει στην αυστραλιανή εφημερίδα Herald Sun. Ο συντάκτης προβληματίζεται μετά από ανακοίνωση της αιγυπτιακής αρχαιολογίας. Τα συναισθήματα είναι ποικίλα.
Τα πνεύματα του Τουτανγχαμών και της Νεφερτίτης θα είναι σίγουρα περίλυπα για τη διαπίστωση αυτή.
«Οι περίκομψοι φαραωνικοί τάφοι εάν παραμείνουν ανοικτοί στους τουρίστες είναι καταδικασμένοι στην εξαφάνιση», δήλωσε ο Ζαχί Χαβάς, προϊστάμενος της αρχαιολογικής υπηρεσίας.
Ο Χαβάς έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου επισημαίνοντας πως η υγρασία και ο μύκητας τρώει τους τοίχους των βασιλικών τάφων, στην τεράστια νεκρόπολη της δυτικής όχθης του Νείλου, απέναντι από το Λούξορ. Χιλιάδες τουρίστες καθημερινά επισκέπτονται τους βασιλικούς τάφους. Όπως διαπιστώθηκε οι αναπνοές του πλήθους των επισκεπτών, σε συνδυασμό με τον φτωχό εξαερισμό, έχουν προκαλέσει ζημιά στις γλυπτικές και χρωματισμένες διακοσμήσεις, μέσα στους τάφους.
Το ίδιο παρουσιάζουν και οι τάφοι στην κοιλάδα των βασιλισσών. Έχουν αλλοιωθεί τα χρώματα και οι τοιχογραφίες έχουν ανοίξει δημιουργώντας χαρακώσεις.
Ο Χαβάς δήλωσε πως τα επίπεδα της υγρασίας και της ανάπτυξης μυκητών αυξάνονται σημαντικά από τις αναπνοές των επισκεπτών και σύμφωνα με ειδικούς οι τάφοι θα μπορούσαν να αλλοιωθούν τελείως και να εξαφανιστούν μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 150 έως 500 ετών.
Προς το παρόν, βέβαια, πριν αποφασιστεί κάτι τελεσίδικα, έχουν ληφθεί ορισμένα μέτρα προστασίας των τάφων, όπως η εγκατάσταση νέων συστημάτων εξαερισμού, ο περιορισμένος αριθμός επισκεπτών και το κλείσιμο μερικών τάφων που έχουν υποστεί βλάβη.

Φώτο: Τάφος Φαραώ στο Λούξορ
Δίκοπο μαχαίρι

Το δίλλημα είναι μεγάλο. Αν κλειστούν οι τάφοι τελείως, για να προστατευθούν, τότε θα υπάρξει τρομερή μείωση του αριθμού των αλλοδαπών ταξιδευτών. Ο μεγαλύτερος όγκος των τουριστών επισκέπτεται την Αίγυπτο για να δει τους τάφους της κοιλάδας των Φαραώ και των Βασιλισσών.
Το κλείσιμο των βασιλικών τάφων θα επιφέρει μια τεράστια απώλεια εσόδων και στις αιγυπτιακές επιχειρήσεις αλλά και στο αιγυπτιακό κράτος.

Το Σάμιον Αρχαιολογικό Αλσος



Κείμενο : Θεοδόσης Τάσιος- Το Βήμα
1. Ήρθε, λέω, η ώρα να ξεπληρώσει το χρέος-της η Αθήνα προς την «πολέων πασέων πρώτην ελληνίδων και βαρβάρων»- την πόλη της Σάμου εννοώ. Αμφιβάλλω μάλιστα αν ο μέσος νεοέλληνας γνωρίζει ότι η Σάμος, τον 6ο και τον 5ο π.Χ. αιώνα, ήταν πράγματι η σπουδαιότερη Ελληνική πόλη. Τον καιρό του Πολυκράτους (6ος π.Χ. αιώνας), η θαλασσοκρατορία της Σάμου είναι αναμφισβήτητη- όπως και η πρόοδος στις Επιστήμες, στις τέχνες και την Τεχνολογία. Αλλά και στη Δηλιακή Συμμαχία (478 π.Χ.) θα συμμετάσχει η Σάμος ισοδύναμα με την Αθήνα, χωρίς υποχρέωση πληρωμής φόρου- απόδειξη της περί Σάμου αντίληψης των (κατά τα άλλα αδηφάγων) Αθηναίων. Καταλαβαίνομε λοιπόν γιατί, μόλις θα δοθεί η αφορμή, ο Περικλής θα στραφεί λαύρος κατά των Σαμίων και θα καταφέρει να κάμψει την αντίστασή-τους, το 439 π.Χ. Κατανοούμε επίσης και την σκοπιμότητα της πρωτοφανούς σκληρότητας του νικητή ενάντια στην φημισμένη πόλη της Σάμου: Τα τείχη που γκρεμίζονται, ο μέγας στόλος που παραδίδεται, η τεράστια πολεμική αποζημίωση 1.200 ταλάντων κι η υποχρεωτική εγκατάσταση πλήθους Αθηναίων «κληρούχων», θα θέσει τραγικό τέλος στην «πασέων πολέων πρώτην»- μιαν πόλη που εκείνην την εποχή ήταν μεγαλύτερη σε πληθυσμό (15.000) από την Αθήνα. 2. Εξαιτίας και της Αθηναιοφιλίας της σχολικής μας Ιστορίας, δεν πολυακούμε για την σπουδαιότατη συμβολή της Σάμου στον Ελληνικό πολιτισμό: Ανδρες όπως ο μέγας θαλασσοπόρος Κωλαίος, ο σοφός Πυθαγόρας, οι μεγάλοι μηχανικοί Ροίκος, Θεόδωρος, Ευπαλίνος, Μανδροκλής, ο μεγάλος γλύπτης Γενέλεως, ο μέγιστος των αστρονόμων Αρίσταρχος (ο αρχαίος Κοπέρνικος) κ.ά. άφησαν επιτεύγματα σημαντικότατα. Εύλογο λοιπόν είναι, κάμποσα απ΄ τα εν Σάμω μνημεία να είναι δείγματα λαμπρά εκείνων των επιτευγμάτων- κι έτσι μπαίνομε στο κύριο θέμα αυτής εδώ της επιφυλλίδας.




Η Σάμος






Αλλά την ακούω κι όλας την αντίρρηση «καλά, για ποιά μνημεία μιλάμε;». Ιδού γιατί έχει νομίζω πανελλήνια σημασία η πρόταση των σύγχρονων Σαμίων να ιδρυθεί Αρχαιολογικό Αλσος στην πόλη του Πυθαγορείου (δηλαδή στην αρχαία πόλη της Σάμου), προκειμένου να προβληθούν αυτά ακριβώς τα μνημεία που πολλοί από μας αγνοούμε. Βέβαια, κί εδώ, μας πρόλαβαν οι Κουτόφραγκοι: Η UΝΕSCΟ, στα 1992, ανακήρυξε το Πυθαγόρειο και το Ηραίον «Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς». Ας δούμε λοιπόν τί προτείνουν τώρα οι Σάμιοι- για να μην αφήσομε την UΝΕSCΟ εκτεθειμένη... 3. Λοιπόν το προτεινόμενο έργο περιλαμβάνει συντήρηση και διδακτική ανάδειξη ποικίλων μνημείων (μέσα σ΄ ένα τετρ. χιλιόμετρο), καθώς και την κατασκευή των αναγκαίων οδικών έργων. Αν αντέξατε ως εδώ την ανάγνωση, πιστεύω ότι η γρήγορη απαρίθμηση των μνημείων η οποία ακολουθεί θα είναι διασκεδαστική. Το Σαμιακόν Αλσος θα ξεκινάει από το νέο Μουσείο του Πυθαγορείου- ένα κομψοτέχνημα Αρχαιολογίας και Μουσειολογίας, υπό την διεύθυνση της κ. Μ. Βιγλάκη. (Θα ανοίξει για το κοινό τον χειμώνα που μας έρχεται.) Στην ευρύτερη γειτονιά του Μουσείου θα ξεναγηθείτε στο λαμπρό αρχαίο θέατρο (θέλει βέβαια την επιστημονική του αναστήλωση) και στο ελληνιστικό κτιριακό συγκρότημα με τα μοναδικής εκφραστικότητας ψηφιδωτά σπειρομαιάνδρων και γρυπολεόντων (2ος αι. π.Χ.), κατεβαίνοντας τώρα προς τη θάλασσα, θα περάσετε απ΄ τις καλοδιατηρημένες ρωμαϊκές Θέρμες και θα ιδείτε πώς θερμαίνονταν με το σοφό ελληνικό σύστημα του «υποκαύστου». Κι από κει, ξαφνικά, αντικρίζετε τις τρεις γιγαντιαίες αντηρίδες της μεγάλης πρωτοχριστιανικής βασιλικής, οι οποίες στέκουν εκεί αχάλαγες απ΄ τον 6ο π.Χ. αιώνα- συγκίνηση που δυναμώνει περπατώντας κατά μήκος των μεγάλων τοίχων του 4ου και 5ου αιώνα π.Χ. (Φτάνει μονάχα να γίνουν καταλλήλως επισκέψιμοι.) Είναι ιερός ο τόπος- το νοιώθεις. Γι΄ αυτό και δεν εκπλήσσεσαι μόλις ιδείς στην ίδια περιοχή τα Ιερά των παλαιότερων θρησκειών: Το Ιερόν της Αρτέμιδος, το Ιερόν της Δήμητρος αλλά και τα εντυπωσιακά υπαίθρια ιερά της Κυβέλης. Και τώρα αρχίζουν τα μεγάλα έργα της σαμιακής τεχνολογικής παράδοσης: Συνεχίζοντας προς δυσμάς, θα συναντήσετε το (παραμελημένο είν΄ αλήθεια) ρωμαϊκό υδραγωγείο, με τα 15 χιλιόμετρα μήκος-του.


Σάμος: Το Ευπαλίνειο όρυγμα

Θα σταθείτε στην πιο εντυπωσιακή υδατογέφυρά του. Από εκεί φέρναν το νερό στη Σάμο, μετά την μείωση της παροχής του Ευπαλινείου. Ζωντανή ιστορία είναι ετούτες οι πέτρες... 4. Είπα «πέτρες»: Από πού άραγε το παίρνανε το οικοδομικό υλικό για μια τέτοια τεράστια πόλη - χιλιάδες κυβικά μέτρα ορθογωνισμένους ογκόλιθους, για τους ναούς, για τα τείχη, για τα λιμενικά έργα, για τα δημόσια κτίρια; Την απάντηση θα την έχετε σε λίγο, καθώς ανεβαίνετε τη ρεματιά: Η αριστερή πλαγιά του βουνού έχει μέσα-της 45 τεράστιας εκτάσεως υπόγεια λατομεία- μπαίνεις μέσα και νομίζεις πως είσαι σε υπόγεια Ανάκτορα! Πλήθος «αίθουσες» ανοιχτές, με λίγες κολώνες ανάμεσα, ενίοτε δε και πολυώροφες. Εκεί θα βλέπετε πώς γινόταν η εξόρυξη του πλακοειδούς πετρώματος, πώς γινόταν η λάξευση κι ύστερα η δυσχερέστατη μεταφορά- όλα με ζωντανές αναπαραστάσεις. Επίτηδες άφησα τελευταίο το ένα απ΄ τα «τρία μέγιστα απάντων Ελλήνων εξεργασμένα» που λέει ο Ηρόδοτος. Το Ευπαλίνειο όρυγμα- τη σήραγγα μήκους 1.000 μέτρων που διανοίχθηκε από δύο μέτωπα συγχρόνως, με εξαιρετική ακρίβεια χάρις στα ελληνικά Μαθηματικά του 6ου π.Χ. αιώνος. Θα ιδείτε την πηγή, τη διώρυγα προσαρμογής, και θα επισκεφθείτε το βόρειο στόμιο της σήραγγας. Δεν είναι ανάγκη να βαδίσετε μέσα σ΄ ολόκληρο το μήκος. Το αυτοκίνητο θα σας πάει στο νότιο στόμιο, όπου θα ιδείτε και μιαν ωραία κινηματογραφική ταινία για το επίτευγμα- αυτά υπόσχεται η πρόταση του Σαμίου Αρχαιολογικού Αλσους. (Για το Ευπαλίνειο μάλιστα, ύστερα από απόφαση του κ. Γ. Σουφλιά, εκπονούνται ήδη πολλαπλές Μελέτες, απ΄ τους καλύτερους Ειδικούς της Χώρας- πέραν της εικοσαετούς λαμπρής έρευνας του φίλου Η. Κienast.)

Σάμος: Ναός της Ήρας

Για να ξεκουραστείτε απ΄ τις αλλεπάλληλες αυτές ιστορικές συγκινήσεις, το αυτοκίνητο θα σας ανεβάσει στο «Κάστρο» όπου θα θαυμάσετε τα ισχυρά και εύμορφα τείχη της πόλεως- και απ΄ το μελλοντικό αναψυκτήριο θα αγναντέψετε όλη την αρχαία Σάμο και τα γύρω χωριά. Από εκεί μάλιστα, θα ιδείτε και τα άλλα δύο «μέγιστα απάντων Ελλήνων εξεργασμένα», το μοναδικό Ηραίον καθώς και το μεγαλύτερο λιμενικό έργο της αρχαιότητας, τον προβλήτα της αρχαίας Σάμου.
Σπήλαιο του Πυθαγόρα
Ερώτημα: Οι πολίτες και οι επιστήμονες της Χώρας-μας θα ενθαρρύνουν άραγε το ΥΠΠΟ να προχωρήσει σταδιακά στην πραγμάτωση αυτής της Σαμιακής πρότασης αρχαιοτουρισμού;
Για να μην αφήνουμε και την UΝΕSCΟ εκτεθειμένη δηλαδή.
Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.

346 ξένοι Ακαδημαϊκοί προς Ομπάμα: Ακύρωσε την Αναγνώριση των Σκοπίων ως «Μακεδονία»!

-ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΕΝΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΜΑΣ-

‘Δεν έχουν οι ΗΠΑ κανέναν λόγο να υποστηρίζουν την ανατροπή της Ιστορίας’

Επιστολή Σιούφα σ’ όλους τους προέδρους των Κοινοβουλίων των χωρών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ

Τετρακόσιοι ακαδημαϊκοί (για την ακρίβεια 346) απʼ όλον τον κόσμο ζητούν από τον αμερικανό Πρόεδρο να ακυρώσει την απερίσκεπτη απόφαση του προκατόχου του Τζ. Μπους που αναγνώρισε μονομερώς τα Σκόπια ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας».
Σε επιστολή που έστειλαν στον Ομπάμα οι ακαδημαϊκοί τονίζουν ότι η ενέργεια αυτή όχι μόνο ακύρωσε γεωγραφικά και ιστορικά γεγονότα, αλλά παράλληλα προκάλεσε μια επικίνδυνη επιδημία ιστορικού ρεβιζιονισμού, της οποίας το πλέον εμφανές σύμπτωμα είναι η κατάχρηση από την κυβέρνηση των Σκοπίων του πλέον διασήμου από όλους τους Μακεδόνες, του Μεγάλου Αλεξάνδρου (!) και επισημαίνουν ότι:«Οι ΗΠΑ δεν έχουν κανέναν λόγο να υποστηρίζουν την ανατροπή της Ιστορίας».
Προχωρώντας σε μια πολυσήμαντη πρωτοβουλία, ο πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφας έστειλε το υπόμνημα των διάσημων 346 ακαδημαϊκών απʼ όλες τις χώρες στους προέδρους των Κοινοβουλίων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ, καθώς και στον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο κ. Σιούφας, σε επιστολή που συνοδεύει το υπόμνημα, παραθέτει στοιχεία για τις πάγιες ελληνικές θέσεις στο θέμα της ονομασίας των Σκοπίων και υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα κατέβαλε και καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την εξεύρεση μιας αμοιβαία αποδεκτής λύσης στο πλαίσιο του ΟΗΕ.Η ιστορική αλήθεια όπως την επισημαίνουν οι ξένοι ακαδημαϊκοίΈχει μεγάλη αξία η ιστορική πραγματικότητα που καταγράφουν οι 346 ακαδημαϊκοί –καθηγητές σε τομείς της ελληνικής και ρωμαϊκής αρχαιότητας– στο υπόμνημα που έστειλαν στον Ομπάμα.
Συγκεκριμένα επισημαίνουν τα εξής ιστορικά στοιχεία, που διαψεύδουν τους αλυτρωτικούς ισχυρισμούς των Σκοπίων, στοιχεία που πρέπει να γνωρίζει κάθε Έλληνας, όπου γης, για να τα προβάλλει στους ανιστόρητους που θέλουν να οικειοποιηθούν τη Μακεδονία μας:
«Πιστεύουμε ότι η απερισκεψία αυτή έχει υπερβεί τα εσκαμμένα και πως οι ΗΠΑ δεν έχουν κανένα λόγο να υποστηρίζουν την υπονόμευση της Ιστορίας. Η συγκεκριμένη χώρα, με τη σύγχρονη της πρωτεύουσα, τα Σκόπια, απεκαλείτο Παιονία στην αρχαιότητα. Τα όρη Βόρας (Καϊμακτσαλάν) και Όρβηλος (τα οποία αποτελούν σήμερα το βορειότερο σύνορο της Ελλάδος) αποτελούν ένα φυσικό όριο το οποίο χώριζε και χωρίζει τη Μακεδονία από τη βόρεια γείτονά της.
Το μόνο πραγματικό σημείο σύνδεσης βρίσκεται κατά μήκος του ποταμού Αξιού/Βαρδάρη, αλλά ακόμα και αυτή η κοιλάδα “δεν αποτελεί γραμμή επικοινωνίας”, επειδή χωρίζεται από φαράγγια. Παρότι αληθεύει πως οι Παίονες καθυποτάχθηκαν από τον Φίλιππο Β΄, πατέρα του Αλεξάνδρου, το 358 π.Χ., δεν ήταν Μακεδόνες και δεν κατοικούσαν στη Μακεδονία. Κατά τον ίδιο τρόπο οι Αιγύπτιοι, για παράδειγμα, οι οποίοι καθυποτάχθηκαν από τον Αλέξανδρο, μπορεί να κυβερνούνταν από Μακεδόνες, συμπεριλαμβανομένης της ξακουστής Κλεοπάτρας, αλλά δεν υπήρξαν ποτέ Μακεδόνες οι ίδιοι και η Αίγυπτος δεν απεκαλείτο ποτέ Μακεδονία.
Μάλιστα η Μακεδονία και οι Έλληνες Μακεδόνες κατοικούν εδώ και 2.500 χρόνια τουλάχιστον στα εδάφη της σύγχρονης ελληνικής επαρχίας της Μακεδονίας. Το ίδιο είδος σχέσης ισχύει και για την Αττική και τους Έλληνες Αθηναίους, το Άργος και τους Έλληνες του Άργους, την Κόρινθο και τους Έλληνες Κορίνθιους κ.ο.κ.
Δεν κατανοούμε πώς οι σύγχρονοι κάτοικοι της αρχαίας Παιονίας, οι οποίοι μιλούν σλαβικά –γλώσσα η οποία καλλιεργήθηκε στα Βαλκάνια περίπου μία χιλιετία μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου– μπορούν να τον διεκδικούν ως εθνικό τους ήρωα. Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν εξ ολοκλήρου και αδιαμφισβήτητα Έλληνας.
Ο προ-προ-προπάππους του, Αλέξανδρος Α΄, συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου η συμμετοχή επιτρεπόταν μόνο σε Έλληνες. Ακόμα και πριν από τον Αλέξανδρο Α΄ οι Μακεδόνες τοποθετούσαν τις προγονικές τους ρίζες στο Άργος και πολλοί από τους βασιλείς τους χρησιμοποιούσαν την κεφαλή του Ηρακλέους –του κατʼ εξοχήν Έλληνα ήρωα– στα νομίσματά τους.Ο Ευριπίδης –ο οποίος απεβίωσε και ενταφιάστηκε στη Μακεδονία– έγραψε το θεατρικό του έργο «Αρχέλαος» προς τιμήν του θείου Φίλιππου, πατέρα του Αλέξανδρου και το έγραψε στα ελληνικά. Ενώ βρισκόταν στη Μακεδονία ο Ευριπίδης έγραψε τις «Βάκχες», επίσης στα ελληνικά. Προφανώς το μακεδονικό κοινό ήταν σε θέση να καταλάβει τα όσα είχε γράψει και τα όσα άκουγε.
Ο πατέρας του Αλέξανδρου, Φίλιππος, κέρδισε αρκετές νίκες σε ιππικούς αγώνες στην Ολυμπία και τους Δελφούς, τα δύο πιο ελληνικά από όλα τα ιερά της αρχαίας Ελλάδας, όπου δεν επιτρεπόταν σε μη Έλληνες να αγωνιστούν. Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο Φίλιππος ορίστηκε διοργανωτής των Πύθιων Αγώνων στους Δελφούς το 346 π.Χ. Με άλλα λόγια, ο πατέρας του Μέγα Αλέξανδρου και οι πρόγονοί του ήταν εξ ολοκλήρου Έλληνες. Την ελληνική γλώσσα χρησιμοποιούσε ο Δημοσθένης και η αντιπροσωπεία του από την Αθήνα όταν επισκέπτονταν τον Φίλιππο, επίσης το 346 π.Χ. Ένας άλλος Έλληνας του Βορρά, ο Αριστοτέλης, πήγε για σπουδές για 20 χρόνια περίπου στην Ακαδημία του Πλάτωνα. Έπειτα επέστρεψε στη Μακεδονία και έγινε δάσκαλος του Αλέξανδρου Γ΄. Στον χώρο διδασκαλίας, ο οποίος σώζεται μέχρι σήμερα κοντά στη Νάουσα, στη Μακεδονία, μιλούσαν ελληνικά. Ο Αλέξανδρος είχε πάντοτε μαζί του στις εκστρατείες την Ιλιάδα του Ομήρου και συγκεκριμένα την έκδοση του Αριστοτέλη.
Ο Αλέξανδρος διέδωσε την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό σε ολόκληρη την αυτοκρατορία του, ιδρύοντας πόλεις και δημιουργώντας εκπαιδευτικά κέντρα. Αυτό εξηγεί και το γεγονός ότι επιγραφές σχετικά με χαρακτηριστικούς ελληνικούς θεσμούς όπως το Γυμνάσιο έχουν βρεθεί σε τόσο μακρινά μέρη όπως το Αφγανιστάν. Είναι όλες γραμμένες στα ελληνικά.

Και επομένως προκύπτουν οι ερωτήσεις:

Γιατί ήταν η ελληνική γλώσσα η lingua franca σε όλη την αυτοκρατορία του Αλέξανδρου, εφόσον ήταν «Μακεδόνας»; Γιατί γράφτηκε στα ελληνικά, π.χ., η Καινή Διαθήκη;

Οι απαντήσεις είναι προφανείς:

Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Έλληνας, όχι Σλάβος. Οι Σλάβοι και η γλώσσα τους δεν απαντούσαν πουθενά κοντά στον Αλέξανδρο ή την πατρίδα του παρά 1.000 χρόνια αργότερα. Αυτό μας φέρνει πίσω στη γεωγραφική περιοχή η οποία ήταν γνωστή στην αρχαιότητα ως Παιονία. Γιατί οι άνθρωποι που κατοικούν εκεί σήμερα να αποκαλούν εαυτούς Μακεδόνες και τη χώρα τους Μακεδονία; Γιατί να κλέψουν μια εξ ολοκλήρου ελληνική μορφή και να τη μετατρέψουν σε εθνικό τους ήρωα;Οι αρχαίοι Παίονες, είτε ήταν είτε δεν ήταν Έλληνες, αναμφίβολα έγιναν ελληνίζοντες (Greekish) και δεν υπήρξαν ποτέ Σλάβοι. Επίσης, δεν ήταν Μακεδόνες.
Η αρχαία Παιονία αποτελούσε κομμάτι της Μακεδονικής Αυτοκρατορίας. Το ίδιο ισχύει για την Ιωνία, τη Συρία, την Παλαστίνη, την Αίγυπτο, τη Μεσοποταμία, τη Βαβυλωνία, τη Βακτριανή κ.ο.κ.
Ως εκ τούτου, μπορεί προσωρινά να έγιναν «Μακεδονικές», αλλά καμία δεν ήταν ποτέ «Μακεδονία». Η κλοπή του Φιλίππου και του Αλέξανδρου από μια χώρα που δεν ήταν ποτέ Μακεδονία δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Οι παραδόσεις της αρχαίας Παιονίας θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από τους σημερινούς κατοίκους εκείνης της γεωγραφικής περιοχής και αυτό θα μπορούσε να δικαιολογηθεί. Η επέκταση, ωστόσο, του γεωγραφικού όρου «Μακεδονία», προκειμένου να καλύψει τη νότια Γιουγκοσλαβία, δεν μπορεί να δικαιολογηθεί. Ακόμα και στα τέλη του 19ου αιώνα η λάθος αυτή χρήση υποδήλωνε νοσηρές εδαφικές βλέψεις. Το ίδιο κίνητρο κρύβεται πίσω από τους σχολικούς χάρτες, οι οποίοι απεικονίζουν την ψευδομεγάλη Μακεδονία να εκτείνεται από τα Σκόπια έως τον Όλυμπο, με σλαβική επιγραφή. Ο ίδιος χάρτης, και οι διεκδικήσεις του, βρίσκεται σε ημερολόγια, αυτοκόλλητα για αυτοκίνητα, χαρτονομίσματα κ.λπ., τα οποία κυκλοφορούν στο νέο κράτος από τότε που διακήρυξε την ανεξαρτησία του από τη Γιουγκοσλαβία το 1991. Για ποιο λόγο μια νέα, φτωχή χώρα, η οποία περικλείεται από στεριά, να προβαίνει σε τέτοιες απερισκεψίες ως προς την Ιστορία; Για ποιον λόγο να χλευάζει και να προκαλεί τόσο ευθαρσώς τη γείτονα χώρα της;
Όπως και να χαρακτηρίσει κανείς μια τέτοια συμπεριφορά, είναι σαφές πως η συμπεριφορά αυτή δεν έχει σκοπό την ιστορική ακρίβεια, ούτε τη σταθερότητα στα Βαλκάνια. Είναι λυπηρό το γεγονός πως οι ΗΠΑ έχουν υποθάλψει και ενθαρρύνει μια τέτοια συμπεριφορά.
Απευθύνουμε έκκληση προς εσάς, κύριε Πρόεδρε, προκειμένου να βοηθήσετε –με όποιον τρόπο κρίνετε κατάλληλο– την κυβέρνηση των Σκοπίων να κατανοήσει πως δεν μπορεί να οικοδομεί την εθνική της ταυτότητα εις βάρος της ιστορικής αλήθειας. Η διεθνής μας κοινότητα δεν μπορεί να επιβιώσει όταν αγνοούμε την Ιστορία, πόσω μάλλον όταν την επινοούμε».

Σιωπή από Ντόρα!

Η βαρύνουσας σημασίας και με πλήθος ιστορικών στοιχείων επιστολή των καθηγητών δεν αντιμετωπίσθηκε με τη δέουσα σοβαρότητα από την ηγεσία του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών.
Σε επιστολή τους μάλιστα προς την Ντόρα Μπακογιάννη εκφράζουν την ανησυχία και την αγωνία τους «για την αδράνεια της ελληνικής κυβέρνησης στο θέμα της αξιοποίησης της επιστολής», η οποία, όπως σημειώνουν, «ανατρέπει τους ισχυρισμούς της πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας και ενδυναμώνει τη διαπραγματευτική ικανότητα της ελληνικής πλευράς».
Την ίδια στιγμή οι γείτονες, σε μια έξαρση εθνικισμού, ξαναγράφουν την Ιστορία!
Σε βιβλίο που εξέδωσε το «Ίδρυμα Εθνικής Ιστορίας» αναφέρεται ούτε λίγο ούτε πολύ ότι οι σημερινοί «Μακεδόνες» είναι απόγονοι των αρχαίων «Μακεδόνων» από τη... Σλοβενία! Το βιβλίο, που αυτοαποκαλείται προκλητικά «Ιστορία του Μακεδονικού Λαού», ισχυρίζεται ότι παρότι δέχθηκαν τις επιθέσεις των Σλάβων και αιχμαλωτίσθηκαν από αυτούς, η ρίζα είναι η ρίζα της «Αρχαίας Μακεδονίας», είναι δηλαδή απόγονοι των «Αρχαίων Μακεδόνων». Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο βιβλίο έχει μεταφραστεί στα αγγλικά και έχει δοθεί σε όλους τους ξένους διπλωμάτες.










Σ.σ.: Τα ονόματα των 346 ξένων ακαδημαϊκών θα δημοσιευθούν την Κυριακή
Το Παρόν