Εφημ. Shqip: H Ελληνική Προβοκάτσια με τις Επιτάφιες Πλάκες


Φεβρουάριος 24, 2011.

Του Arben Llalla

Οι παραβιάσεις των επιτύμβιων πλακών

«Όπως έγραψα στο άρθρο μου με ημερομηνία 12 Φεβρουαρίου στο οποίο επισημάνθηκε ότι οι Έλληνες έχουν  γεμίσει το αλβανικό ορθόδοξο νεκροταφείο του 19ου αιώνα με ελληνικές επιγραφές, αυτό επιβεβαιώθηκε».
(Έτσι αρχίζει το άρθρο του  στην αλβανική εφημερίδα ‘Shqip’,  ο Arben Llalla , ο οποίος επισημαίνει ότι οι επιτάφιες πλάκες των περασμένων αιώνων, που είναι επιγεγραμμένες στα ελληνικά, δεν αντικατοπτρίζουν την εθνικότητα των νεκρών που ετάφησαν στους τάφους αυτούς .  Ας  δώσουμε το λόγο, όμως, στον αλβανό συντάκτη του άρθρου.)
Χθες στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, εμφανίστηκαν φωτογραφίες, του αλβανικού ορθόδοξου νεκροταφείου,  με ελληνικές επιγραφές του έτους 1888. (σ.σ. τις δημοσίευσε γνωστή ιστοσελίδα Έλληνα ομογενή της Κορυτσάς)


Υπενθυμίζουμε τις δηλώσεις του  Έλληνα, πρώην προξένου Κορυτσάς, Θεόδωρου Οικονόμου, ότι η Κορυτσά αποτελεί μέρος της Βορείου Ηπείρου, προτρέποντας τους κατοίκους να δουν τις επιγραφές στους τάφους των προγόνων τους για να διαπιστώσουν την καταγωγή τους. Οι θέσεις αυτές βασίζονται ακριβώς όπως και το αναφερόμενο βίντεο στις φωτογραφίες των επιτάφιων πλακών της Κορυτσάς.
Προφανώς οι Έλληνες εξακολουθούν να συγχέουν την θρησκεία με την εθνικότητα από την εποχή του  Μεσαίωνα.

Στα νεκροταφεία του Μοναστηρίου

Η ίδια στρατηγική ακολουθήθηκε και με φωτογραφίες τάφων με ελληνικές επιγραφές – πριν από μερικά χρόνια- όταν κάποιοι Έλληνες δημοσιογράφοι επισκέφθηκαν το παλιό Ορθόδοξο νεκροταφείο της πόλης του Μοναστηρίου (Μπίτολα), όπου είχε επιτάφιες πλάκες γραμμένες στα ελληνικά.
Οι διαπιστώσεις αυτές έγιναν προκειμένου η Ελλάδα να επικαλεστεί ότι υπάρχει κρυφή ελληνική μειονότητα στην πΓΔΜ και είναι περίπου 100.000 άτομα.
Αλλά, ας απαντήσουμε στις δηλώσεις του Έλληνα, πρώην Προξένου, Θεόδωρου Οικονόμου, για τις ταφόπλακες της Κορυτσάς που είναι  ελληνικές  και φωτογραφήθηκαν από την Μαίρη Καραθάνου.
Είναι γνωστό ότι οι Ορθόδοξες Εκκλησίες έψαλλαν στα  ελληνικά από παλαιά, στα αλβανικά εδάφη,  το ίδιο  έγινε και όταν  κηρύχθηκε η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας, αφού τα ελληνικά είναι η επίσημη γλώσσα της Θείας Λειτουργίας στο χώρο της εκκλησίας.
Έτσι, είναι φυσικό ότι οι επιγραφές στις επιτάφιες πλάκες των Αλβανών να γραφούν στην γλώσσα αυτήν, όπως και των Αλβανών μουσουλμάνων γράφονταν στα τουρκικά, με αραβικούς χαρακτήρες.
Το 1922 ανακηρύχθηκε η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας και το 1929 διαμορφώθηκε η Ιερά Σύνοδος υπό του Αρχιεπισκόπου Βησσαρίωνα Τζουβάνι, αλλά και η επίσημη αναγνώρισή της έγινε λίγο αργότερα από το Οικουμενικό Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης.
Έτσι, μετά την αναγνώριση της Εκκλησίας, περάσανε αρκετά χρόνια μέχρι το 1937, έτος στο οποίο καθιερώθηκε η αλβανική γλώσσα ως επίσημη για χρήση στην  Ορθόδοξη Εκκλησία καθώς και στις αναγραφές των τάφων.
Οι Έλληνες πιστεύουν ότι ξέρουν τα ιστορικά γεγονότα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι  Έλληνες έχουν γυρίσει όλα τα παλιά νεκροταφεία της Αλβανίας ψάχνοντας για ελληνικές επιγραφές , όπως αυτές που υπάρχουν  σε μερικές πόλεις όπως η Κορυτσά, το Αργυρόκαστρο, οι Άγιοι Σαράντα, το  Δελβίνιο.
Αυτές τις εικόνες  έδειξαν οι Έλληνες, διεθνώς, για να αποδείξουν ότι υπάρχει πλειονότητα ελληνικού πληθυσμού στην νότιο Αλβανία, η οποία καταπιέστηκε και άλλαξε τα στοιχεία της με την βία, τα τελευταία πενήντα χρόνια,  από το κομμουνιστικό καθεστώς.

Οι εβραϊκοί τάφοι της Θεσσαλονίκης

Με το δεδομένο, λοιπόν, ότι  οι Έλληνες ενδιαφέρονται για τις ταφόπλακες αυτές, εμείς ρωτάμε:
Γιατί η Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1930 εξαφάνισε πάνω από 500.000 τάφους της εβραϊκής κοινότητας της Θεσσαλονίκης;
Με τις πλάκες αυτές, η τότε ελληνική κυβέρνηση, έχτισε τα πανεπιστημιακά κτίρια που βρίσκονται σε αυτήν την πόλη.
Γιατί η Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970, υπονόμευσε το κοιμητήριο της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της αλβανικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης; Τι απέγιναν τα οστά των νεκρών;
Γιατί υπάρχει αυτό το μίσος στον ελληνικό λαό ενάντια σε άλλους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν προσφέρει στον ελληνικό πολιτισμό και την ανάπτυξη;

Έν κατακλείδι, θα ήθελα να προσθέσω ότι οι ελληνικές προκλήσεις για αυτονομία στην Βόρειο Ήπειρο, έχουν την υποστήριξη της Ρωσίας.
Τον τελευταίο καιρό παρουσιάζεται μεγάλη υποστήριξη των ρωσικών μέσων μαζικής ενημέρωσης για την κήρυξη της αυτονομίας της Βορείου Ηπείρου και την ανεξαρτησία της από τους Αλβανούς που την κατέχουν.
Επιπρόσθετα με την διαδικασία της απογραφής που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο του 2011, οι Έλληνες θα δηλώσουν  την καταγωγή τους, στο απογραφικό έντυπο στην Δημοκρατία της Αλβανίας, κατά παράβαση οποιασδήποτε εθνικής ή διεθνούς νομοθεσίας.
Έτσι το όνειρο των Ελλήνων σοβινιστών για προσάρτηση της νότιας Αλβανίας δεν θα διαγραφεί.
Αυτοί, με όλα τα μέσα, προσπαθούν να ενεργοποιήσουν τον μεγαλοϊδεατισμό τους.


Arben Llalla
--
Τίτλος: «Provokimet greke, me germat e epitafeve»
Δημοσίευση: Shqip, 24.2.2011.