Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

Σκόπια: « Στρατηγικό Σχέδιο της Ελλάδας ήταν η σύλληψη του αρχιεπίσκοπου Αχρίδας»


Δεκέμβριος 14, 2011.

«Πίσω από τα παρασκήνια της εθελοντικής επιστροφής στη χώρα, του  Γιοβάν Βρανισκόφσκι (Αρχιεπισκόπου Αχρίδας Ιωάννη του Στ’) βρίσκεται ειδική στρατηγική για την εκ νέου παρουσίαση των Σκοπίων ως μίας χώρας που καταπνίγει την  θρησκευτική ελευθερία μετά την κατάσταση που δημιουργήθηκε,  ύστερα από τη θετική ετυμηγορία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης (υπέρ των Σκοπίων).


 »Η στρατηγική αυτή που στην προκειμένη περίπτωση ο θρησκευτικός αξιωματούχος οδηγήθηκε στη φυλακή, αφού  προηγουμένως είχε  καταδικαστεί ερήμην, αποσκοπεί κυρίως στο να αγνοηθούν τα δυνατά σημεία της χώρας μας, τα οποία έχουν  υιοθετήσει οι δικαστές της  Χάγης, οι οποίοι εκτιμούν ότι η Ελλάδα εμποδίζει αδικαιολόγητα την ευρωατλαντική ενσωμάτωση μας.

»Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε απόφαση που αυτές τις ημέρες θα φέρει το Σκοπιανό δικαστήριο,  σχετικά με την απόφαση του πρώην επισκόπου  του Βέλες, που μετά, τη δημιουργία της МПЦ (Σκοπιανής Εκκλησίας), προσχώρησε  στη Σερβική Ορθόδοξη εκκλησία, θα εκληφθεί  ως ζήτημα καταστολής των θρησκευτικών και πολιτικών ελευθεριών της χώρας.

»Αυτές οι σκέψεις  ακούγονται στους κύκλους της МПЦ, μετά την εντελώς απροσδόκητη παράδοση στις σκοπιανές αρχές του αρχιεπισκόπου  Γιοβάν,  μια ενέργεια η οποία δημιούργησε σειρά αμφιβολιών για το τι κρύβεται στο παρασκήνιο, αφού εδώ και χρόνια οι συζητήσεις με την Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία έχουν παγώσει.

»Σκέψεις που ακολουθούν είναι ότι επίκειται η επανάληψη της δίκης για τον αρχιεπίσκοπο Γιοβάν που θα έχει πιθανόν ήπια τιμωρία και η οποία θα μπορούσε να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για μια νέα πορεία διαπραγματεύσεων με τη Σερβία, με στόχο την αναγνώριση της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας (των Σκοπίων), που μια τέτοια εξέλιξη περιμένουμε- αμήν και πότε- από την Εκκλησία του Βελιγραδίου.

Η Σερβία σιωπά

Στο μεταξύ  είναι αβέβαιο κατά πόσο αυτό το συμβάν θα μπορούσε να γίνει θέμα στη συνάντηση της Παρασκευής των δύο προέδρων, των Σκοπίων, Γκεόργκι Ίβανοφ και της Σερβίας,  Μπόρις Τάντιτς.

Το ζήτημα των εκκλησιαστικών σχέσεων έπαιζε πάντοτε στις συζητήσεις τους,  ρόλο υποβοηθητικό.

Άλλωστε η σερβική πλευρά εξέφρασε την άποψη ότι η υπόθεση είναι θέμα του Αρχιεπισκόπου Αχρίδας και της δικαιοσύνης».
 --
Πηγή: Дневник Скопје