Βούλγαρος Καθηγητής: Στα Σκόπια η μουσουλμανική απειλή είναι μεγάλη



«Οι Σλάβοι των Σκοπίων να έχουν το νου τους στους Μουσουλμάνους και όχι αν ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε την ανύπαρκτη «μακεδονική» γλώσσα»

Φεβρουάριος 6, 2013.

Ο πρόεδρος του Κέντρου Μελετών των Βαλκανίων και Μαύρης Θάλασσας στη Σόφια σε συνέντευξή του στο  βουλγαρικό πρακτορείο ‘Φόκους’ απάντησε σε ορισμένα καίρια ζητήματα της βαλκανικής και ειδικότερα στον ισλαμικό ριζοσπαστισμό στα Σκόπια.

Ερώτηση: Κύριε Άλεξ Αλεξίεφ, πριν από δύο ημέρες συμμετείχατε σε μια συζήτηση για την εξωτερική πολιτική της Βουλγαρίας σε σχέση με τα Σκόπια, που οργανώθηκε από τον καθηγητή Βλαντίμιρ Τσούκοφ του ‘Κινήματος για τη Σύγχρονη Βουλγαρία’. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας;

Άλεξ Αλεξίεφ:

Η ιδέα της εκδήλωσης, αν το αντιλαμβάνομαι σωστά, είναι να δημιουργηθεί κάτι σαν ένα φόρουμ πολιτών, όπου θα εκφράζουν σχετικά με σημαντικά ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, που αντιμετωπίζει η χώρα στην Κοινωνία των Πολιτών και έτσι να βοηθήσει την κυβέρνηση να παίρνει σωστές αποφάσεις.

Αυτό είναι, γενικά, μία αξιέπαινη πρωτοβουλία και ελπίζω να επιτύχει. Όσον αφορά το θέμα του Φόρουμ αποφάσεων- δεν είναι μόνον ενδιαφέρον, αλλά και αρκετά λεπτό και οι διοργανωτές ήταν σε θέση να προσελκύσουν μερικούς εμπειρογνώμονες και πολιτικούς που έχουν την εμπειρία του θέματος, όπως ο πρώην Πρόεδρος Δρ Ζέλιου Ζέλιεφ, ο πρώην πρέσβης στο Βελιγράδιο Ιβαΐλο Τριφόνοφ, ο πρόεδρος του Ιδρύματος “Friedrich Naumann” δημοσιογράφος Ιβάν Γκαρέλοφ, ο διευθυντής σας Κρασιμίρ Ουζούνοφ και πολλοί άλλοι δημοσιογράφοι.

Το βασικό ερώτημα ήταν: αν η Βουλγαρία θα πρέπει να δώσει μία κίτρινη κάρτα στην είσοδο των Σκοπίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, λόγω της αντι-βουλγαρικής πολιτικής που ασκεί τον τελευταίο καιρό. Όπως μπορείτε να φανταστείτε η συζήτηση είχε ανάψει.

Ερώτηση:
Ποια είναι η άποψή σας για όλα αυτά;

Άλεξ Αλεξίεφ:

Εγώ δεν εντάσσω τον εαυτό μου με εκείνους που πιστεύουν ότι πρέπει να υπερασπίζουμε τα Σκόπια, ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά τους κατά της Βουλγαρίας, η οποία γίνεται ολοένα και πιο εξωφρενική.

Αν θέλουν να μπούνε στην Ευρώπη είναι καλό να μάθουν να σκέφτονται και να συμπεριφέρονται στην Ευρώπη, που κάτι τέτοιο δεν βλέπω αυτή τη στιγμή.
Αντιθέτως, η πλήρης ειρωνεία είναι ότι η συμπεριφορά των ιθυνόντων των Σκοπίων έναντι της Βουλγαρίας, είναι παρόμοια με αυτήν της Αθήνας προς τα Σκόπια, τα τελευταία χρόνια.

Για παράδειγμα, εγώ κατάγομαι από τη Λίνια, είμαι απόγονος Βουλγάρων από τη Θεσσαλονίκη και γνωρίζω ότι οι Έλληνες διδάσκονται ότι στη Θεσσαλονίκη δεν υπήρξαν ποτέ Βούλγαροι αλλά  το μύθευμα των «σλαβόφωνων» Ελλήνων [τα εισαγωγικά στο πρωτότυπο].

Ομοίως και η κυβέρνηση των Σκοπίων, υποστηρίζει τώρα ότι οι Βούλγαροι της Μακεδονίας του Αιγαίου δεν μιλούσαν βουλγαρικά. Επιπλέον υποστηρίζουν  ότι η σλαβική γλώσσα τους η «μακεδονική» ήταν η γλώσσα που μιλούσαν στη Μακεδονία του Αλεξάνδρου και μεταδόθηκε και σε εμάς, τους Βουλγάρους, που είχαμε έρθει προς τα Βαλκάνια πολύ αργότερα.

Αυτά βέβαια, είναι παιδικές ασυναρτησίες, που δεν δημιουργούν κανένα εθνικό συναίσθημα ή κρατική νομιμότητα. Είναι βρεφικές ιδέες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι αβλαβείς.

Ερώτηση:
Τι ακριβώς προσπαθούν να επιτύχουν με αυτήν τη συμπεριφορά;

Άλεξ Αλεξίεφ:


Ο στόχος, ως φαίνεται, είναι να αποκτήσουν νομιμότητα ενός έθνους, το οποίο δεν θα είναι οργανικά συνδεδεμένο με τη Βουλγαρία, την ιστορία της, τον πολιτισμό της και τη γλώσσα.
Αυτό είναι δύσκολο, επειδή η ιστορική αλήθεια είναι διαφορετική. Μπορεί κανείς να δημιουργήσει στα Σκόπια όποιο άγαλμα θέλει, όπως του Σαμουήλ, αλλά το γεγονός ότι ο ίδιος ήταν βασιλιάς των Βουλγάρων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που ζούσαν στο έδαφος των σημερινών Σκοπίων,  αλλά και του γεγονότος ότι μιλούσαν τη βουλγαρική διάλεκτο των δυτικών περιοχών, δεν τους απαλλάσσει από τη βουλγαρική καταγωγή τους.

Αυτό, τουλάχιστον υπήρχε, έως ότου η περιοχή των Σκοπίων, η Βαρντάρσκα, ενταχθεί στη Γιουγκοσλαβία και λόγω της ιστορικής συγκυρίας υπεβλήθη σε ενεργό εκσερβισμό.

Ερώτηση: Ποιες είναι οι συνέπειες για τη Βουλγαρία, που θα μπορούσε να έχει από αυτήν την κρίση με τα Σκόπια;


Άλεξ Αλεξίεφ:


Οι συνέπειες αυτής της τεχνητής κρίσης θα μπορούσε να αποδειχθεί επιζήμια, ιδιαίτερα για το κράτος των Σκοπίων. Γιατί ενώ η κυβέρνηση τους ασχολείται με αυτήν την ανοησία, το «τσέργκα πόσβα» [το χαλάκι τους] αρχίζει να καίγεται, να το πω έτσι βουλγαρικά.

Ερώτηση:
Εννοείται τη ριζοσπαστικοποίηση των μουσουλμάνων στα Σκόπια;


Άλεξ Αλεξίεφ:


Σαφώς. Αμέσως μετά την κατάρρευση της Γιουγκοσλαβίας, οι μουσουλμάνοι της περιοχής των Σκοπίων, οι οποίο ως επί το πλείστον είναι Αλβανοί, υφίστανται ριζοσπαστική ισλαμοποίηση από το δόγμα των Ουαχάμπι από αποσταλμένους μουσουλμάνους που ξοδεύουν χρήμα της Σαουδικής Αραβίας και η διαδικασία αυτή έχει προχωρήσει αρκετά.

Τι θα λέγατε αν 5.000 ριζοσπάστες μουσουλμάνοι συγκεντρωθούν μπροστά στο δήμο της Σόφιας και αρχίζουν να επιτίθενται με πέτρες;

Αυτό είναι ό, τι συμβαίνει στα Σκόπια.

Και όχι μόνο αυτό. Επί του παρόντος υπάρχει ένας πόλεμος μεταξύ των εξτρεμιστών και των κανονικών- μετριοπαθών μουσουλμάνων- και οι εξτρεμιστές αρχίζουν να επικρατούν.

Σύμφωνα με δυτικές εκθέσεις, η πλειοψηφία των τζαμιών στα Σκόπια είναι πλέον στα χέρια τους, ακόμη και το πιο ιερό τζαμί  των μετριοπαθών μουσουλμάνων Αλβανών που ακολουθούν τις παραδόσεις των σουφιστών της Αδελφότητας των Μπεκτασίτων του Χραμπάτι Μπαμπά Τεκέ στο Τέτοβο, που χτίσθηκε το 1538, πρόκειται να κατακτηθεί από τους Ουαχαμπιστές.

Αυτή η διαδικασία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη με τη δημογραφική κρίση που υπάρχει στα Σκόπια, όπου θα οδηγηθούν σε 15 με 20 χρόνια σε μουσουλμανική πλειοψηφία, λόγω της σημαντικά μεγαλύτερης γονιμότητάς τους.

Το 2002 στα Σκόπια ήταν 1.300.000 Σλάβοι και 700.000 μουσουλμάνοι. Σύμφωνα με τις δημογραφικές προβλέψεις το 2030, οι μουσουλμάνοι της ηλικιακής ομάδας κάτω των 45 ετών θα πλειοψηφούν.

Αν συνεχιστεί η ριζοσπαστικοποίηση των μουσουλμάνων, βάσει της σημερινής αύξησης, μία μετανάστευση του σλαβικού στοιχείου στη Βουλγαρία δεν είναι μόνο δυνατή, αλλά πιθανή.

Αυτά πρέπει να σκέπτεται η κυβέρνηση των Σκοπίων και όχι αν ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε την ανύπαρκτη «μακεδονική» γλώσσα.

--

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr