Η σιδηροδρομική σύνδεση Σερβίας – Ελλάδας και το …βουλγαρικό σχόλιο




«Ελλάδα, Σερβία: Διάδρομος Αθήνας – Βελιγραδίου, για την εξασφάλιση της ειρήνης και της ευημερίας στα Βαλκάνια»


Οκτώβριος 5, 2017. 20:10


Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού διαδρόμου Νο 10 αποτελεί στρατηγικό ενδιαφέρον για τη Σερβία και την Ελλάδα.
Αυτό δήλωσαν στο Βελιγράδι οι υπουργοί μεταφορών των δύο χωρών, γράφει το βουλγαρικό δημοσίευμα.



«Δεν αρκεί να έχουμε μόνο ένα σύγχρονο σιδηρόδρομο από το Βελιγράδι στη Βουδαπέστη, ζωτικής σημασίας  είναι ο εκσυγχρονισμός της επικοινωνίας προς το νότο», δήλωσε η υπουργός Κατασκευών και Υποδομών, Ζοράνα Μιχαΐλοβιτς, μετά τη συνάντηση της με τον Έλληνα υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χρήστο Σπίρτζη.


Η Μιχαΐλοβιτς τόνισε ότι ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής από τη Σερβία- Σκόπια στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντικός, προκειμένου να κερδηθεί χρόνος στη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων, που θα δώσει τη δυνατότητα αύξησης της ανταγωνιστικότητας των σερβικών εταιρειών.


Ο Σπίρτζης επεσήμανε ότι μια από τις προτεραιότητες της Αθήνας είναι ο εκσυγχρονισμός αυτής της οδού που συνδέει τη Σερβία με τα λιμάνια της Ελλάδας.


«Η σύνδεση Ελλάδας και Σερβίας θα βελτιώσει όχι μόνο  τις συνδέσεις στο εσωτερικό των Βαλκανίων, αλλά και ολόκληρης της περιοχής της Κεντρικής Ευρώπης», δήλωσε ο Σπίρτζης.


Πρότεινε, επίσης, τη δημιουργία μιας ενιαίας πολιτικής μεταφορών για την περιοχή, η οποία θα απαιτεί κοινά πρότυπα, θα ενθαρρύνει και θα διευκολύνει τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών.


«Ο διάδρομος 10, όπως και στο παρελθόν, σήμερα άλλα και στο μέλλον μπορεί να αποτελέσει παράγοντα για τη διασφάλιση της ειρήνης στη περιοχή», πρόσθεσε ο Σπίρτζης.


Βουλγαρικό σχόλιο


Ο διάδρομος 10 προηγείται από τον άξονα Αθήνας – Βελιγραδίου, που καθιερώθηκε μετά την αποτυχία της Βουλγαρίας στους πολέμους του 1913 και του Παγκόσμιου Πολέμου  1914- 1918.


Στη συνέχεια, η Σερβία και η Ελλάδα μοιράζονταν κοινά σύνορα εξαιτίας των κερδών τους στο Βαρδάρη και στη ‘Μακεδονία του Αιγαίου’. 

Αυτό επέτρεψε αυτές τις δύο χώρες να κρατήσουν σε απομόνωση – τις μεταφορές και την οικονομία της Βουλγαρίας- επί δεκαετίες, εκτρέποντας την κυκλοφορία των αγαθών και των ανθρώπων στη γραμμή Βελιγραδίου – Θεσσαλονίκης μέσω Σκοπίων και της κοιλάδας του Βαρδάρη.


Το τέλος αυτής της αρνητικής κατάστασης για τη Βουλγαρία ήρθε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν κατέρρευσε η Γιουγκοσλαβία.


Η κατάρρευση αυτή, έδωσε τη δυνατότητα της δημιουργίας μιας ανεξάρτητης (ψευδο)μακεδονίας, η οποία διέκοψε τη ζεστή σύνδεση μεταξύ Βελιγραδίου και Αθήνας.


Στη συνέχεια, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ήρθε η ιδέα της κατασκευής του Διαδρόμου 8,  ο οποίος θα συνέδεε τα Σκόπια με τη Βουλγαρία, καθώς και την Αλβανία, ενώνοντας την Αδριατική Θάλασσα με τον Εύξεινο Πόντο, παρέχοντας μια ευκαιρία για την ανάπτυξη του άξονα Δύσης Ανατολής μέσα από αυτές τις χώρες.


(Στοιχεία από βουλγαρικό πρακτορείο BGNES)
--
               

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr