Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2018

Από ΗΠΑ και Βρετανία: «Πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια δόθηκαν για το δημοψήφισμα στα Σκόπια»



Οκτώβριος 5, 2018. 21:36

Η εφημερίδα ‘Βέτσερ’ των Σκοπίων δημοσιεύει ένα εκτενές άρθρο με αποσπάσματα δημοσιευμάτων  διεθνών μέσων ενημέρωσης για τα χρήματα που δόθηκαν από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο για προπαγανδιστικούς σκοπούς στο δημοψήφισμα της 30ης Σεπτεμβρίου στην πΓΔΜ.



Τα Σκόπια, όπως επισημαίνεται, έγιναν πεδίο δράσης ευρωπαϊκών, αμερικανικών και ρωσικών παραγόντων και έπεσαν πολλά χρήματα τα οποία δαπανήθηκαν σε ομάδες υπέρ ή κατά του δημοψηφίσματος και στα μέσα ενημέρωσης της χώρας.


Κατά την προεκλογική περίοδο δημιουργήθηκκαν, μάλιστα, δεκάδες ιστοσελίδες από το εξωτερικό στη σλαβική γλώσσα προκειμένου να διασπάσουν ή να τονώσουν –ανάλογα-  το μέτωπο της αντιπολίτευσης.


Χρηματίστηκαν ομάδες για να κάνουν διαδηλώσεις υπέρ ή κατά της συμμετοχής στο δημοψήφισμα. 


Εκτός από τα χρήματα της Δύσης, ρίχτηκαν και από τη Ρωσία, όπως επισημαίνεται.


«Τις τελευταίες εβδομάδες, οι ηγέτες του κόσμου εισέβαλαν στην πρωτεύουσα, Σκόπια,  για το δημοψήφισμα. Ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας Τζέιμς Ματίς, χρησιμοποίησε την επίσκεψή του για να προειδοποιήσει τη ρωσική καμπάνια παραπληροφόρησης που είχε στόχο την υπονόμευση και την καταστολή της εκστρατείας αλλαγής του ονόματος. Η Μόσχα κατηγορήθηκε ότι προσέλαβε διαδηλωτές και επιχείρησε να δωροδοκήσει αξιωματούχους», αναφέρει το δημοσίευμα.



«Αλλά οι Ρώσοι δεν ήταν οι μόνοι που προσπάθησαν να ξεκινήσουν επιχειρήσεις για επιρροή στη ‘Μακεδονία’, αναφέρει το Γραφείο Διερευνητικής Δημοσιογραφίας. 

Το Γραφείο πληροφορήθηκε ότι μια βρετανική εταιρεία δημοσίων σχέσεων που ειδικεύεται σε πράξεις ‘κάτω από το ραντάρ’ για να επηρεάσει ψηφοφόρους, έτρεξε στην εκστρατεία του «ΝΑΙ» στην πΓΔΜ και χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας για το έργο της εκεί.


» Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι μια άλλη εταιρεία δημοσίων σχέσεων του Ηνωμένου Βασιλείου προσέφερε υπηρεσίες υποστήριξης στην αλλαγή του ονόματος, η οποία στο σχεδιασμό της περιελάμβανε τη δημιουργία ψευδών λογαριασμών στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης «για να διεισδύσει και να διαιρέσει την αντιπολίτευση».


Μποϋκοτάζ από το εξωτερικό


Το δημοσίευμα της σκοπιανής εφημερίδας επισημαίνει ότι  «δυτικοί διπλωμάτες ανέφεραν στους New York Times ότι εμφανίζονταν καθημερινά 40 νέες ιστοσελίδες στο Facebook, ενθαρρύνοντας στη σλαβική γλώσσα τους Σκοπιανούς να μποϋκοτάρουν το δημοψήφισμα. Οι διπλωμάτες αναφέρουν ότι το μοντέλο αυτό της προπαγάνδας αντικατοπτρίζει την εμπλοκή της Ρωσίας στο δημοψήφισμα.


--
               

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- https://www.echedoros-a.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: