Славяне :Πανσλαβισμός και Μακεδονία

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Το ρωσικό έντυπο ‘Σλάβοι’, όπως αναφέρθηκε και στο προηγούμενο σημείωμά μας, προσπαθεί να περάσει τη γραμμή των εθνικιστικών κύκλων της πΓΔΜ, διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά ιστορικά δεδομένα στον ιστορικό χώρο της Μακεδονίας, ισχυρίζεται, μάλιστα, πως οι Έλληνες, αποτελούσαν μια μικρή και διασκορπισμένη ομάδα στο γεωγραφικό αυτό τμήμα της βαλκανικής.
«Η εθνική σύνθεση στον χώρο αυτόν είναι ανάμεικτη. Συνυπήρχαν οι Θράκες, οι Ιλλυριοί, οι Έλληνες και οι Μακεδόνες» γράφει ο Σλάβος συντάκτης.
Η αναφορά που γίνεται για τον Μέγα Αλέξανδρο τονίζοντας τα περί μακεδονικής εθνότητας είναι ενδεικτική:
« Στην περίοδο του Μεγάλου Αλεξάνδρου που ήταν Μακεδών και βασίλεψε από το 336 έως το 323 π.Χ., η Μακεδονία έφθασε στο αποκορύφωμά της. Μετά την κατάκτηση της Θήβας και της Περσίας ο Αλέξανδρος επεκτάθηκε μέχρι τον Ινδό ποταμό και το μακεδονικό έθνος κυριάρχησε στο περσικό έθνος καθώς και στα αιγυπτιακά εδάφη.»Παρενθετικά σημειώνουμε πως τον περασμένο Οκτώβριο ανακαλύφθηκαν στο αρχαίο ελληνο-βακτριανό κράτος (τμήμα του σημερινού Πακιστάν) καταλύματα του στρατού του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Οι αρχαιολόγοι (βρετανοί επιστήμονες) ανέφεραν συγκεκριμένα για: «ανακάλυψη της πορείας των ελληνικών στρατευμάτων του Αλεξάνδρου», και τεκμηρίωσαν τη θέση τους από τις ελληνικές επιγραφές και τα αρχαία ελληνικά σύμβολα που εντοπίστηκαν σε ποτήρια και άλλα σκεύη.Εντύπωση μεγάλη προξένησαν σχόλια, μάλλον πακιστανών, πως δεν υπήρξαν ελληνικά στρατεύματα με τον Αλέξανδρο αλλά διάφοροι λαοί της βαλκανικής συγκροτούσαν το στρατό του. Προσπάθησαν, δηλαδή, να ...διορθώσουν τους αρχαιολόγους. Έτσι διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά την ...επιτυχία του σλαβικού ιού...
Για να μην φύγουμε από το θέμα μας, επιστρέφουμε στις αναφορές του ρωσικού εντύπου για την παρουσία των Σλάβων στη Μακεδονία.
«Το δέκατο τρίτο αιώνα», γράφει ο σλάβος συντάκτης, «ο Σέρβος πρίγκηπας Νεμάνιϊτς της Ράσκα (Неманичей из Рашки) κατείχε τη βόρειο δυτική και βόρειο Μακεδονία. Ενώ στα μέσα του 14ου αιώνα το σύνολο της Μακεδονίας-με εξαίρεση τη Θεσσαλονίκη- αποτελούσε τμήμα της Σερβίας. Το 1346 η μακεδονική πόλη των Σκοπίων έγινε πρωτεύουσα του Σερβο-Ελληνικού Βασιλείου και ο Στέφαν Ντούσαν ανακηρύχθηκε ‘βασιλεύς των Σέρβων και Ελλήνων’. Μετά το θάνατό του η Μακεδονία διαμοιράζεται σε δέκα Σέρβους ηγεμόνες, οι πιο ισχυροί από αυτούς ήταν οι ηγεμόνες αδελφοί Voinovichi (σ.σ. βασίλεψε από 1365 έως 1371) και ο δεσπότης Βουρκασίν Ούγκλες.
Το 1371 οι δύο αναφερόμενοι Σέρβοι αδελφοί σκοτώνονται σε μάχη κατά των Τούρκων στις όχθες του ποταμού Μαρίτσα. Η μακεδονική γη τότε κατανεμήθηκε και διαμοιράστηκε σε Έλληνες και Σέρβους ηγεμόνες, ενώ ο υιός του Βουρκασίν Ούγκλες, ο πρίγκηπας Μάρκος που ανέλαβε τη βασιλεία αναγκάστηκε να γίνει υποτελής στο Σουλτάνο.»

Με την παρουσίαση αυτή το σλαβικό έντυπο προσφέρει ευκολοχώνευτες ιστορικές αναλήθειες καθώς προσπαθεί να εξαφανίσει τον ελληνικό πληθυσμό από τη μακεδονική γη. Δεν μας εξηγεί γιατί το κράτος του, ο Σέρβος Ντούσαν το ονόμασε ‘Σερβο-Ελληνικό’, μήπως επειδή το κυρίαρχο πληθυσμιακό στοιχείο στο κράτος αυτό ήταν το ελληνικό; Ή το ονόμασε έτσι ...απερίσκεπτα; Αλλά πως υπήρχαν Έλληνες ηγεμόνες τον δέκατο τέταρτο αιώνα στη Μακεδονία αφού δεν υπήρχαν Έλληνες; Οι σκοπιανοί που ήταν κρυμμένοι;
Ο αναφερόμενος πρίγκηπας Μάρκος που ανέλαβε την ελληνο-σερβική βασιλεία από το 1371 έως το 1395 στο βόρειο γεωγραφικό τμήμα της Μακεδονίας, είναι ο αγαπημένος ήρωας των Σέρβων (τον θεωρούν Σέρβο), των Σκοπιανών (τον θεωρούν Σκοπιανό) και των Βουλγάρων (τον θεωρούν Βούλγαρο).Γράφει επί λέξει στο σλαβικό έντυπο:
«ο αναφερόμενος πρίγκηπας Μάρκο είναι ένας από τους αγαπημένους ήρωες των σερβικών, των Σλαβομακεδονικών και των βουλγαρικών επών».
Είναι εμφανέστατο πως ο ρωσικός πανσλαβισμός επιδιώκει μια ομογενοποίηση των αναφερόμενων βαλκανικών λαών.

Οι εξισλαμισμοί και οι σλάβοι ...πομάκοι

 
«Στους αιώνες 14ο και 15ο οι καταστρεπτικές επιθέσεις» συνεχίζει το σλαβικό κείμενο, «είχαν ως αποτέλεσμα τον αφανισμό μέρους του χριστιανικού πληθυσμού και το 16ο αιώνα η οθωμανική κυβέρνηση εγκατέστησε στις αγροτικές περιοχές της Μακεδονίας Τούρκου Γιουρούκους, νομάδες από την Ανατολία. Κατά το δεύτερο ήμισυ του 17ου αιώνα στην ανατολική Μακεδονία και στη Βουλγαρία οι Σλάβοι εξισλαμίστηκαν και ανέλαβαν θέσεις στον οθωμανικό στρατό (ως βοηθητικοί) και στο οθωμανικό κράτος (ως κρατικοί υπάλληλοι). Αυτοί οι Σλάβοι ονομάστηκαν Πομάκοι, υπάλληλοι, βοηθοί.»

Οι πλούσιοι Έλληνες και τα τσιφλίκια
Είναι η τέταρτη φορά μέσα στο ρωσικό κείμενο που επαναλαμβάνει:
«Ο πληθυσμός της Μακεδονίας ήταν ανάμεικτος για αιώνες» και θα συνεχίσει την εξουδετέρωση του ...εχθρού (των ελλήνων):
«Το μερίδιο των Σλάβων (μουσουλμάνων και χριστιανών) αποτελούσαν περίπου το ένα τρίτο του πληθυσμού στο νότιο τμήμα και το μισό περίπου βορειότερα. Το υπόλοιπο του πληθυσμού αποτελούνταν από Έλληνες, Βλάχους, Τούρκους, Αλβανούς, Εβραίους».
Δεν μπορεί όμως να μην παραδεχτεί το αυτονόητο:
«Στους 17ο και 18ο αιώνες στη Μακεδονία ανθεί η τάξη των εμπόρων που ήταν από την πλουσιότερη των Βαλκανίων. Πλούσιοι έμποροι ήταν κυρίως οι Έλληνες»
Ενώ θα συνεχίσει παρακάτω:
«Ενώ οι Βλάχοι και οι Σλάβοι απέκτησαν την εκτίμηση των Οθωμανών ηγεμόνων και μπορούσαν να λάβουν υψηλά αξιώματα, όπως για παράδειγμα, ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων».

Και τώρα η εθνική συνείδηση των Σλαβομακεδόνων...
Συνεχίζουμε με το ρωσικό πανσλαβιστικό πόνημα:
«Στη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης ( τα έτη από 1821 μέχρι 1829) και την ανάδειξη της ελληνικής εθνικής ταυτότητας σε συνδυασμό με την εξάπλωση της ρωσικής επιρροής (σ.σ. για να μην ξεχνιόμαστε) η οποία κατέληξε στο ρωσοτουρκικό πόλεμο του 1828-29 αρχίζει η διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης των «Σλαβομακεδόνων» (σ.σ. τα εισαγωγικά στο ρώσικο κείμενο). Η εθνική αναγέννηση υποστηρίχτηκε από το 1860 έως το 1880 από ένα-δύο μοναστήρια. Ο μεγαλύτερος πληθυσμός των σλαβομακεδόνων δεν είχε συνειδητοποιήσει την ξεχωριστή εθνότητά του ούτε μέχρι τα μέσα του εικοστού αιώνα.» (σ.σ. !!)

Και ο εκβουλγαρισμός...

« Η μη συνειδητοποίηση της ξεχωριστής τους εθνότητας διευκόλυνε τον εκβουλγαρισμό του μακεδονικού πληθυσμού, ιδιαίτερα μετά την ίδρυση το 1870 της Βουλγαρικής Εξαρχίας.
Το 1878 συνήφθη μεταξύ της Τουρκίας και της Ρωσίας η συνθήκη ειρήνης η γνωστή του Αγίου Στεφάνου, όπου με αυτήν ιδρύονταν η Μεγάλη Βουλγαρία που συμπεριλάμβανε και τη Μακεδονία εκτός της πόλης Θεσσαλονίκης. Με το συνέδριο όμως του Βερολίνου που πραγματοποιήθηκε κατά το ίδιο έτος, αναθεωρήθηκαν τα όριο του νέου κράτους και η Μακεδονία παρέμεινε υπό της τουρκικής κατοχής.»Το 1893 ιδρύεται στη Θεσσαλονίκη μια μυστική οργάνωση με το όνομα Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση, γνωστή ως BMDP που είχε σκοπό την δημιουργία αυτόνομης (Σλαβικής) Μακεδονίας. Στα 1895 δημιουργείται το βουλγαρο- μακεδονικό κομιτάτο (VMOK), που έχει τους ίδιους στόχους αλλά με ενεργή συμμετοχή των βουλγαρικών ενόπλων δυνάμεων (κομιτατζήδες). Ανά χρονικά διαστήματα υπήρξαν συγκρούσεις μεταξύ των τσετών των δύο οργανώσεων.
Παρόμοιες οργανώσεις δημιουργούνται στη Σερβία και στην Ελλάδα.

»Στις 2 Αυγούστου του 1903 στη νοτιοδυτική περιοχή της Μακεδονίας άρχισε η εξέγερση του Ίλιντεν (ήταν εορτή του προφήτη Ηλία). Την επόμενη αντάρτες κατέλαβαν την πόλη του Κρούσεβο και δημιούργησαν την ‘κρουσόβικη δημοκρατία’ που διήρκεσε δέκα ημέρες. Η εξέγερση κατεστάλη τελείως από τους Τούρκους και χιλιάδες Σλαβομακεδόνες μετανάστευσαν από την περιοχή της εξέγερσης στη Βουλγαρία, Σερβία και Ηνωμένες Πολιτείες. Τότε το BMDP τέθηκε εξ ολοκλήρου στον έλεγχο της Βουλγαρικής Ηγεμονίας».

Σλαβομακεδόνες κομιτατζήδες δολοφόνησαν τον Αλέξανδρο της Σερβίας

«Μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο η ηγεσία του BMDP οργανώθηκε στη Βουλγαρία. Από εκεί έστελνε ένοπλα αποσπάσματα (κομιτατζήδες) στην ελληνική και τη Γιουγκοσλαβική Μακεδονία για εκτέλεση διάφορων τρομοκρατικών πράξεων. Μέλη της BMDP συμμετείχαν στην δολοφονία του βασιλιά Αλέξανδρου της Γιουγκοσλαβίας το 1934 καθώς και άλλων πολιτικών προσώπων.»

Η παρουσίαση των τμημάτων του ρωσικού κειμένου είναι ενδεικτική της πολιτικής που υπάρχει στη σλαβική της διάσταση. Απαλείφονται γνήσια ιστορικά στοιχεία, μειώνεται έντεχνα και μεθοδικά η ελληνικότητα της Μακεδονίας και διογκώνεται η σλαβική παρουσία καθώς παρουσιάζεται αυτή, ως συνέχεια ενός συνονθυλεύματος λαών και εθνών που ζούσαν στον ιστορικό αυτό χώρο.
Επιπρόσθετα γίνεται προσπάθεια δημιουργίας κοινής ιστορικής συνισταμένης Σέρβων, Βουλγάρων και Σκοπιανών
.

Το παρόν κείμενο είναι συνέχεια του : http://www.echedoros-a.gr/2009/11/blog-post_29.html


Η "σλαβική πλευρά" της Μακεδονίας

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Είναι γνωστό πως οι σλαβικοί λαοί αποτελούν ένα τεράστιο κομμάτι του συνολικού πληθυσμού της γηραιάς ηπείρου. Με την προσθήκη σε αυτό, της Ρωσικής Ομοσπονδίας ,το κομμάτι μεγεθύνεται ιδιαίτερα.Οι Σλάβοι έχουν συνείδηση της κοινής καταγωγής τους και επιδιώκουν τη σύσφιξη των σχέσεων με διάφορες κοινωνικές και διακρατικές εκδηλώσεις. Είναι γνωστά τα περίφημα πανσλαβιστικά συνέδρια, όπου σλάβοι διανοητές και ερευνητές όλων των επιπέδων διακοινώνουν τις απόψεις και θέσεις τους σε τομείς όπως οι αρχαιολογία, η ιστορία ή πολιτική και ό,τι άλλο εμπίπτει στο σλαβικό ενδιαφέρον και σχεδιασμό.

Ποιοι είναι οι σλαβικοί λαοί

Σύμφωνα με το σλαβικό όργανό που εκδίδεται στη Ρωσία και ονομάζεται ‘Славяне’ σλαβικά κράτη είναι: Ρωσία, Ουκρανία, Λευκορωσία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Βουλγαρία, Σλοβενία, Κροατία, πΓΔΜ, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Σερβία, Μαυροβούνιο και οι Polabian Σλάβοι που δεν έχουν κρατική υπόσταση.

Τι γράφουν για την πΓΔΜ

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η θέση των Σλάβων για το κομμάτι της βαλκανικής που φέρει το αρχαίο όνομα Μακεδονία.
Οφείλουμε να σημειώσουμε πως οι απόψεις του εντύπου αυτού δεν είναι επιστημονικές αφού δεν τεκμηριώνονται από πηγές αλλά αποτελούν θέσεις των Σλάβων. Θέσεις τις οποίες προωθούν προς ...βρώση.
Έτσι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν ελληνικής καταγωγής αλλά μαζί με τους Ιλλυριούς, τους Θράκες και τους Έλληνες, ζούσαν στον αρχαίο γεωγραφικό χώρο που λέγεται Μακεδονία.

Ας δούμε, όμως, πως τα γράφει επακριβώς το έντυπο αυτό και πως αποφεύγει οποιαδήποτε μνεία ή αναφορά στην καταγωγή των Μακεδόνων από τους Δωριείς
Έτσι:
«Οι εκτάσεις που ανήκουν τώρα στη Μακεδονία, κατοικόύνταν ήδη από τις αρχές της δεύτερης χιλιετίας π.Χ. (...)
Στο δυτικό τμήμα υπήρχαν, ως επί το πλείστον, Ιλλυρικές φυλές ενώ στα ανατολικά Θρακικές φυλές.
Στις αρχές της πρώτης χιλιετίας π.Χ. στις ορεινές περιοχές της Ορεστίδας και στην κοιλάδα του Αλιάκμονα εμφανίζεται μια φυλή, γνωστή με το όνομα Μακεδόνες. Αυτή ήταν μια ημι-νομαδική φυλή που με την πάροδο του χρόνου κατέλαβε το μεγαλύτερο μέρος της χώρας που βρίσκεται μεταξύ της Λίμνης Οχρίδας (αρχαία ονομασία Λυχνιδός) και του ποταμού Βαρδάρη (Αξιός), τον ποταμό Στρυμόνα και τον Όλυμπο.
Η αρχαία επαρχία Ημαθία αναφερόταν από τούδε και στο εξής ως Μακεδονία. Η εθνοτική σύνθεσή της Μακεδονίας αυτής ήταν ανάμεικτη όπως : Θράκες, Ιλλυριοί, Έλληνες, Μακεδόνες που είχαν έναν σύμμεικτο πολιτισμό αφού γινόντουσαν γάμοι μεταξύ των εθνοτήτων αυτών και με την αλληλοδιείσδυση των πολιτισμών τους δημιουργήθηκε ένας ανάμεικτος πολιτισμός.
Οι ερευνητές της αρχαίας σλαβομακεδονικής γλώσσας(σ.σ. !!!) κατέληξαν στο συμπέρασμα πως μέχρι και τον 5ο αιώνα μ.Χ. οι αρχαίοι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν την αττική διάλεκτο της ελληνικής γλώσσας (σ.σ. αυτό είναι λίγο χονδρό, βρε παιδιά, μιλούσαν ...1.200 χρόνια τα ελληνικά, και μετά ...βρήκαν τη σλαβική γλώσσα τους; !!), αλλά οι Έλληνες τους θεωρούσαν βαρβάρους, δηλαδή μη Έλληνες»

Αφού λοιπόν είδαμε πως οι Μακεδόνες κατέβηκαν από το πουθενά και κυριάρχησαν μέχρι το Στρυμόνα ποταμό άρχισαν τους γάμους με τους κατακτημένους και βγάλαν τον ανάμεικτο πολιτισμό και επειδή ήταν ...μουγγοί, πήραν ως γλώσσα την αττική διάλεκτο της ελληνικής γλώσσας, άσχετα αν μιλούσαν τη ...δωρική διάλεκτο!
Τόσα επιστημονικά συνέδρια ...τζάμπα!

Ήρθαν και οι ...Σλάβοι...

Σλαβομακεδόνες ως εθνικός προσδιορισμός, εκτός από Σλάβοι της Μακεδονίας υποδηλώνει και άλλη μια υπόσταση: Σλάβοι και Μακεδόνες! Όπως είναι γνωστό στο γειτονικό κρατίδιο υπάρχουν αυτές οι δύο τάσεις, οι αρχαίοι Μακεδόνες και οι αρχαίοι Σλάβοι… και υπάρχει μια τρομερή κόντρα μεταξύ τους...
Έτσι το ρωσικό κείμενο τρέχει να καλύψει και τους Σλάβους της πΓΔΜ που είναι ιδιαίτερα ...βίαιοι...
«Στο τέλος του 6ου αιώνα, ως αποτέλεσμα της μεγάλης μετανάστευσης των λαών στα Βαλκάνια και ιδιαίτερα στη γη της Μακεδονίας ) έρχονται Αβαροσλαβικές φυλές.(σ.σ.Δεν μπορούν να αμφισβητήσουν τις βυζαντινές πηγές…).
Οι σλαβικές αυτές φυλές ήταν : Σαγουδάτοι, Ρινχίνοι, Σμολιάνοι, Δραγοβίτες, Βελεγεζίτες, Στρουμυάνοι, και Μπερζίτες που εγκαταστάθηκαν στο μεγαλύτερο γεωγραφικό τμήμα της Μακεδονίας αλλά δεν κατάφεραν να εκπορθήσουν τις πόλεις: Βέροια, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Έδεσσα.
Στους 7ο-8ο αιώνες οι Σλάβοι της Μακεδονίας είχαν υποδεέστερη θέση στο Βυζάντιο. Μέχρι το τέλος του ενδέκατου αιώνα οι Βούλγαροι που ήταν μια μεικτή τουρκο-σλαβική εθνική ομάδα, κατέλαβαν και κατείχαν περίπου έναν αιώνα το σύνολο, σχεδόν, της Μακεδονίας, με εξαίρεση τη Θεσσαλονίκη».

Από ότι μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης τα πανσλαβιστικά συνέδρια, όπως το τελευταίο που έγινε στην Αγία Πετρούπολη, χαράσσουν μια κατεύθυνση που εξυπηρετεί τα σχέδια των μελών τους και του πανσλαβισμού γενικότερα.
—-
Στο επόμενο από το ίδιο ρωσικό έντυπο: πως στη Μακεδονία ζούσαν μόνο Σλάβοι και οι Έλληνες ήταν μειονότητα μαζί με τους Εβραίους...
Το επόμενο εδώ


Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος  Ἐχέδωρος

Πρέσπες: Τι ζήτησε ο Γκρουέφκσι από τον Παπανδρέου

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Στη τριμερή συνάντηση των πρωθυπουργών Ελλάδας, Αλβανίας και πΓΔΜ που πραγματοποιήθηκε στις Πρέσπες την περασμένη Παρασκευή 27 Νοεμβίου 2009, εκτός των οικολογικών θεμάτων συζητήθηκαν και ζητήματα που αφορούν τις τρεις χώρες.
Όπως, ήδη, αναφέραμε ο πρωθυπουργός της Αλβανίας Σαρί Μπερίσα επικέντρωσε τα αιτήματα στους μετανάστες Αλβανούς που βρίσκονται στην Ελλάδα. (Δες : Πρέσπες: Τι ζήτησε ο Μπερίσα από τον Παπανδρέου )
Ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ Νίκολα Γκρουέφσκι, μετά την δίωρη συζήτηση που είχε με τον έλληνα πρωθυπουργό, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Σήμερα μου ανακοινώθηκε ότι η ελληνική πλευρά παραμένει στις θέσεις της, όπως ακριβώς αυτές παρουσιάστηκαν από τον εκπρόσωπο της Ελλάδας στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται στον ΟΗΕ, τόσο για το θέμα της ονομασίας όσο και για το ζήτημα της εθνικής ταυτότητας. Έτσι μπορώ να πω ότι δεν σημειώθηκε κάποια πρόοδος. Ωστόσο θα συνεχίσουμε τις συνομιλίες, θα συνεχίσουμε τον διάλογο, ενώ οι εκπρόσωποι των δύο χωρών στον ΟΗΕ θα συνεχίσουν το έργο τους»

Επιπρόσθετα ο Γκρουέφσκι ζήτησε να δημιουργηθεί ένα νέο διασυνοριακό σημείο μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε μάλιστα πως αυτό να είναι οι Πρέσπες.
Ζήτησε επίσης τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής που θα ενώνει τη Φλώρινα με το Μοναστήρι.
Όπως δημοσιεύτηκε, ο έλληνας πρωθυπουργός είδε θετικά αυτά τα ζητήματα.

Πηγές: Focus Information Agency
Το Βήμα

Πρέσπες: Τι ζήτησε ο Μπερίσα από τον Παπανδρέου

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης που αναφέρθηκαν στη συνάντηση των ηγετών των τριών χωρών στις Πρέσπες την περασμένη Παρασκευή (χθές) δημοσίευσαν την κοινή ανακοίνωση που ήταν το οικολογικό και κύριο μέρος της συζήτησης τους. Έτσι έχουμε τις δύο χαρακτηριστικές δημοσιεύσεις των ελληνικών ΜΜΕ:
«οι Πρωθυπουργοί Ελλάδας, Σκοπίων και Αλβανίας επιβεβαίωσαν την Παρασκευή την βούλησή τους για την προστασία του οικοσυστήματος της περιοχής»
και
«Το πάρκο των Πρεσπών είναι η πρώτη προστατευόμενη διασυνοριακή περιοχή στην νοτιοανατολική Ευρώπη, που εγκαινιάστηκε το 2000 έπειτα από πρωτοβουλία των Πρωθυπουργών Ελλάδας, Σκοπίων και Αλβανίας. Σήμερα οι τρεις πρωθυπουργοί επιβεβαίωσαν τη συνέχιση της προστασίας του οικοσυστήματος της περιοχής».
Ένα παρόμοιο κείμενο δεν βρήκαμε, δυστυχώς ούτε στα μέσα ενημέρωσης των Σκοπίων, ούτε στα μέσα ενημέρωσης της Αλβανίας.
Η συνάντηση των Πρεσπών πρέπει ίσως να ληφθεί ως μια προσωπική συζήτηση μεταξύ των ηγετών της Ελλάδας και των δύο χωρών που προσβλέπουν την ένταξή τους στην ευρωπαϊκή οικογένεια.
Το ενδιαφέρον των σκοπιανών Μέσων Ενημέρωσης επικεντρώθηκε σε ό,τι ειπώθηκε, αν ειπώθηκε, για τη ζήτημα της ονομασίας της πΓΔΜ. (Μία μάλιστα εφημερίδα αναφέρθηκε στην εκδοχή του ονόματος «Νέα Μακεδονία»).
Ενώ από την αλβανική πλευρά, αν και η συνάντηση παρουσιάστηκε με πρωτοσέλιδα, εντούτοις εστιάστηκε στην επίλυση μεταναστευτικών αλβανικών θεμάτων .
Στις αλβανικές εφημερίδες που διαβάσαμε δημοσιεύονται οι εισηγήσεις που έκανε ο αλβανός πρωθυπουργός προς το Γιώργο Παπανδρέου και που δεν είχαν καμία σχέση με το ...οικοσύστημα της περιοχής.

Τι ζήτησε ο Μπερίσα από τον Παπανδρέου

Στη διάρκεια, λοιπόν, της ...οικολογικής συνάντησης των Πρεσπών, ο Σαλί Μπερίσα ζήτησε από το Γιώργο Παπανδρέου:
Πρώτον -Την πλήρη υποστήριξή του στη διαδικασία ένταξης της χώρας του Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Επισημάνθηκαν και από τις δύο πλευρές το καλό κλίμα που υπάρχει μεταξύ των δύο χωρών και ο έλληνας πρωθυπουργός υποσχέθηκε την πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησής του στην ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας.
Δεύτερον– Ο Μπερίσα δεν δίστασε να αναφερθεί σε ένα θέμα που καίει του μετανάστες Αλβανούς στην Ελλάδα. Προέτρεψε τον πρόεδρο της ελληνικής Κυβέρνησης να δείξει ενδιαφέρον στα προβλήματά των μεταναστών. Συγκεκριμένα ζήτησε να αναγνωρίσει το ελληνικό κράτος τα πτυχία και τα διπλώματα των αλβανών μεταναστών ισότιμα με τα ελληνικά.
Τρίτον– Αναφέρθηκε στην ελεύθερη μετακίνηση των Αλβανών προς την χώρα μας
Ζήτησε,δηλαδή, η Ελλάδα να άρει την υποχρέωση θεώρησης εισόδου για όλους τους αλβανούς πολίτες.
Ο αλβανικός τύπος υποβαθμίζοντας την παρουσία του πρωθυπουργού της πΓΔΜ, έκανε απλά μια αναφορά πως παρευρέθη και ο κ. Γκρουέφσκι στη συνάντηση των ηγετών στις Πρέσπες.


Η Βουλγαρία ‘χαϊδεύει’ τα Σκόπια και…

...ζητά κοινές εθνικές εορτές!

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Όταν επισκέφθηκε τον περασμένο μήνα ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ την Αυστραλία έκανε την περίφημη δήλωση για ενοποίηση όλων των ‘Μακεδόνων’ που βρίσκονται στα Σκόπια, στην αιγαιακή Μακεδονία (Ελλάδα) και του Πιρίν (Βουλγαρία).
Τότε ο Βούλγαρος πρόεδρος Γκεόργκι Παρβάνοφ τόνισε πως οι δηλώσεις Γκρουέφσκι είναι μια έκφραση εδαφικών διεκδικήσεων «δεν θα πρέπει να ξεχνάμε», είπε, «ότι η ανάπτυξη καλής γειτονίας, οι καλές σχέσεις αποτελούν προϋπόθεση για την ένταξη της (Σλαβο)‘Μακεδονίας’ στην Ε.Ε.»
Ενώ ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ δήλωσε: «Ο Γκρουέφσκι εκφράζει εδαφικές διεκδικήσεις κατά της Βουλγαρίας»(‘Груевски е израз на територијални претензии кон Бугарија').
Η Ελλάδα δεν αντέδρασε στις δηλώσεις αυτές, ίσως, επειδή γνωρίζει πως οι εκφράσεις αυτές αποσκοπούν για εγχώρια (σκοπιανή) εθνικιστική κατανάλωση.
Είκοσι μέρες μετά (στις 16 Νοεμβρίου 2009) πραγματοποιήθηκε συνάντηση των πρωθυπουργών της πΓΔΜ και της Βουλγαρίας, Ν. Γκρουέφσκι και Μπόϊκο Μπορισόφ αντίστοιχα.
Ο Βούλγαρος πρωθυπουργός δήλωσε πως η χώρα του θα υποστηρίξει τη πΓΔΜ στην ένταξή της στην Ε.Ε. τονίζοντας χαρακτηριστικά: “ Οι (σλαβο)Μακεδόνες και οι Βούλγαροι είναι αδελφικά έθνη, στηρίζουμε την ένταξη της (σλαβο)Μακεδονίας στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ αλλά πρέπει η ηγεσία της να έχει υπόψη τις σχέσεις καλής γειτονίας, που είναι ένα από τα βασικά κριτήρια της ένταξης αυτής.»
Ο βούλγαρος πρωθυπουργός ήταν εξαιρετικά ήπιος και εγκρατής στις εκφράσεις αφού είχε σκοπό όχι μόνον να προσεγγίσει την ηγεσία των Σκοπίων αλλά να θεωρηθεί ως προστάτης της.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωσή του για την ‘ιδέα της Σόφιας’ όπως είπε, τα δύο κράτη να έχουν κοινούς εθνικούς εορτασμούς σε ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την ιστορία των δύο λαών.
«Συζητήσαμε με το συνάδελφό μου», δήλωσε ο βούλγαρος πρωθυπουργός, «να αποφεύγουν οι δύο χώρες τις εχθρότητες και να μην σχολιάζονται τα ιστορικά ζητήματα τμηματικά, αλλά να αναζητηθούν τα στοιχεία εκείνα που μας ενώνουν και αυτά είναι οι κοινές ημερομηνίες των ιστοριών μας».
Ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ, σαφώς ενοχλημένος από τις θέσεις του Μπόικο Μπορίσοφ, δήλωσε στην κοινή συνέντευξη τύπου, τα εξής χαρακτηριστικά:
«Όσον αφορά τα θέματα που σχετίζονται με την ιστορία η γνώμη μου είναι πως πρέπει να αφήσουμε τους ιστορικούς να ασχοληθούν με αυτά. Και εμείς ως ηγέτες των δύο χωρών να επικεντρωθούμε στα ζητήματα του παρόντος και του μέλλοντος».
Σημειώνεται πως η συνάντηση έγινε στη βουλγαρική πρωτεύουσα και ήταν η πρώτη μεταξύ Γκρουέφσκι και Μπορίσοφ μετά τη ψυχρότητα των σχέσεων τους από την περίπτωση της Σπάρσκα Μήτροβα (για το βουλγαρικό διαβατήριο μιας γυναίκας από τη Γευγελή), τη γιορτή της ημέρας του Ίλιντεν και στη συνέχεια τις δηλώσεις του Γκρουέφσκι από την Αυστραλία για την ενοποίηση των Μακεδόνων.
Η Βουλγαρία, δεν θα μπορούσαμε να πούμε πως δεν έχει καταλάβει καλά την πορεία που ακολουθεί το βαλκανικό κρατίδιο και τον αγώνα που κάνει για αποβουλγαροποίηση του παρελθόντος του. Ίσως σκέπτεται πονηρά και απλώς ...στοργικά περιμένει.
--
Σημείωση: Οι αναφερόμενες δηλώσεις Βουλγάρων προέδρου και πρωθυπουργού καθώς και του Γκρουέφσκι από το σκοπιανό: Α1
με τίτλο : Борисов - Македонците и Бугарите се братски народи (16 Νοε 2009)
και : Прванов: Позицијата на Груевски израз на територијални претензии (29 Οκτωβρίου 2009)

Πατριάρχης Βαρθολομαίος : ‘Ανησυχούμε’...



Στο σημερινό της φύλλο (26 Νοε 2009) η τουρκική εφημερίδα Daily’s Zaman φιλοξενεί συνέντευξη του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου ο οποίος εκφράζει τις ανησυχίες του στη χρησιμοποίηση των μειονοτήτων, της Τουρκίας, για βίαια αλλαγή του πολιτικού σκηνικού της χώρας.
Οι ανησυχίες του ηγέτη της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, βασίζονται σε γεγονότα του άμεσου παρελθόντος αλλά και στο κλίμα που διαμορφώθηκε με την αποκάλυψη των σχεδίων της μυστικής οργάνωσης Εργκένεκον.
Ο Βαρθολομαίος αναφέρθηκε στο σχεδιασμό της παραστρατιωτικής ομάδας, τα μέλη της οποίας ανήκουν στις Ναυτικές Ένοπλες Δυνάμεις και, όπως δημοσιεύθηκε, είχαν σκοπό να δολοφονήσουν προεξάρχουσες προσωπικότητες του μη μουσουλμανικού στοιχείου της χώρας, έχοντας τελικό στόχο την ανατροπή του κυβερνώντος κόμματος.
Ο Οικουμενικός πατριάρχης επεσήμανε τα πρόσφατα γεγονότα που έγιναν στη συνοικία Κουρτουλούς της Κωνσταντινούπολης αλλά και στην περιοχή Ανταλάρ και υποστήριξε πως το ύπουλο σχέδιο έχει μπει ήδη σε εφαρμογή.
Επιπρόσθετα υπενθύμισε στον τούρκο δημοσιογράφο την επίθεση που δέχθηκε μια ομάδα αποφοίτων του κολλεγίου—Γυμνασίου ‘Ζωγράφειον’ της Πόλης πριν από τέσσερα χρόνια.
Τόνισε, μάλιστα, πως κανένας δεν συνελήφθη για την επίθεση αυτή.

Εξέφρασε, πάντως, την ευγνωμοσύνη του προς τις τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας που έφεραν στο φως τα ‘σκοτεινά σχέδια’ της παραστρατιωτικής οργάνωσης.
Δήλωσε πως είναι αισιόδοξος ότι τα προβλήματα της ελληνικής μειονότητας καθώς και των άλλων μειονοτήτων θα επιλυθούν σύντομα.
«Είμαστε πολύ θετικοί στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησής μας. Είναι επιτακτική ανάγκη όλων, οι μειονότητες να αντιμετωπίζονται με καλή θέληση».
Δήλωσε, επίσης, αισιόδοξος για την λειτουργία της Σχολής Θεολογίας της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Σχολή της Χάλκης, που έκλεισε το 1971.
Στο δημοσίευμα επισημαίνεται πως το κλείσιμο της Σχολής της Χάλκης έγινε βάσει ενός νόμου με τον οποίο η θρησκευτική κατάρτιση τέθηκε υπό κρατικό έλεγχο.
«Ανώτεροι αξιωματούχοι της Ε.Ε. και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καλέσει επανειλημμένα την Τουρκία να ανοίξει τη Σχολή από την οποία έχουν αποφοιτήσει όλοι οι Ορθόδοξοι ηγέτες, συμπεριλαμβανομένου του Βαρθολομαίου», γράφει η ‘Zaman’.

Βολές εξαπέλυσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κατά του λεγόμενου ‘Τουρκικού Ορθόδοξου Πατριαρχείου’ το οποίο επιδιώκει την υποβάθμιση του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Αναφερόμενος στις τρεις εκκλησίες της Πόλης, τις οποίες έχουν καταλάβει οι Τούρκοι Ορθόδοξοι είπε πως θα χρησιμοποιήσει νομικές διαδικασίες για την απόκτησή τους. Δήλωσε μάλιστα πως πίσω από το λεγόμενο ‘τουρκικό ορθόδοξο πατριαρχείο’ βρίσκεται η οικογένεια Ερενερόλ.
Είναι αξιοσημείωτο πως κατά τη διάρκεια των ερευνών για την παραστρατιωτική οργάνωση ‘Εργκένεκον’ μεταξύ των συλληφθέντων ήταν και η Σεβγκί Ερενερόλ (Sevgi Erenerol) η οποία είναι επικεφαλής των δημοσίων σχέσεων του τουρκικού ανεξάρτητου ορθόδοξου πατριαρχείου.
Πρόκειται για την εγγονή του πατέρα Εφτίμ, ιδρυτή του προαναφερόμενου πατριαρχείου.
Ο Βαρθολομαίος ήταν σαφής στην αναφορά του για την Σεβγκί Ερενερόλ:
«Καταφέρεται συνέχεια έναντίον μας. Έχει αποκαλυφθεί πως αυτή οργάνωνε συνεδριάσεις σε εκείνες τις εκκλησίες εναντίον μας… Είναι κρίμα που ένας χώρος λατρείας χρησιμοποιήθηκε για τέτοιους σκοπούς.
»Κανείς δεν έχει αναγνωρίσει το τουρκικό ορθόδοξο πατριαρχείο αλλά παρόλα αυτά επιχορηγείται από το τουρκικό κράτος»…
Αναφέρθηκε μάλιστα σε μια διαμαρτυρία που έγινε στις 28 Οκτωβρίου 2005 μπροστά από το Οικουμενικό Πατριαρχείο όπου φωνάζανε ‘το Πατριαρχείο πρέπει να πάει στην Ελλάδα’. Μεταξύ των διαμαρτυρομένων ήταν αυτή η Σεβγκί Ερενερόλ. Η διαμαρτυρόμενοι τότε άφησαν ένα μαύρο στεφάνι στην πύλη του Πατριαρχείου.

«Είμαστε πολίτες της Τουρκίας»

Στο δημοσίευμα σημειώνεται πως οι πρωτοβουλίες του ‘πατριάρχη Βαθρολομαίου’ (έτσι αναφέρεται χωρίς τη λέξη Οικουμενικού) για την προώθηση της θρησκευτικής ελευθερίας και ανοχής μεταξύ των θρησκειών όλου του Κόσμου εκλαμβάνεται από μερίδα της τουρκικής κοινωνίας με καχυποψία αν και το ελληνικό στοιχείο της Πόλης -τούρκοι πολίτες– καθημερινά μειώνεται.
Ο Βαρθολομαίος θα σχολιάσει σχετικά: «Ελπίζουμε πως οι δημοκρατικές πρωτοβουλίες της (τουρκικής) κυβέρνησης θα αποτρέψουν την αναχώρηση του ελληνικού πληθυσμού.
»Είμαστε χριστιανοί αλλά γεννηθήκαμε εδώ και ανατραφήκαμε εδώ. Εγώ γεννήθηκα στην Gökçeada. Αγαπώ τη χώρα και το χωριό μου. Έκανα δύο χρόνια στρατιωτική θητεία (στον τουρκικό στρατό). Πληρώνω τους φόρους μου. Η μόνη διαφορά μας είναι η θρησκεία. Αλλά βάσει του συντάγματος είμαστε πολίτες με ίσα δικαιώματα.»

Σημ. Το αγγλικό κείμενο της τουρκικής εφημερίδας το δημοσιεύουμε στο: http://echedoros.blogspot.com/2009/11/plotters-planned-to-overthrow.html

Σλαβομακεδόνες αρχαιολόγοι: «βρέθηκαν υποδήματα των ...προγόνων μας»!

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Με τον τίτλο πως βρέθηκαν τα παλαιότερα υποδήματα στο χώρο της Βαλκανικής δημοσιεύει το σκοπιανό Κανάλ 5 (Канал 5 Телевизија), τα ευρήματα που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στην πΓΔΜ.
Η ανακάλυψη έγινε σε γνωστό αρχαιολογικό χώρο κοντά στην κωμόπολη Конче στην περιοχή της Στρούμιτσας (Στρώμνιτσα). Η ανασκαφή έγινε με την επίβλεψη αρχαιολόγων του μουσείου της Στρώμνιτσας και της πόλης Στιπ.

Εκείνο το οποίο ‘χτυπάει στο μάτι’ είναι η δήλωση του Σλαβομακεδόνα αρχαιολόγου προς τα μέσα ενημέρωσης:
«Είναι τα αρχαιότερα υποδήματα που βρέθηκαν στη Μακεδονία και στα Βαλκάνια. Είναι φτιαγμένα από τους προγόνους μας (!!) πριν από δέκα οκτώ αιώνες»…
Τώρα πως γίνεται να έρχονται οι Σλάβοι τον έκτο-έβδομο αιώνα στη Μακεδονία και να έχουν προγόνους τους έλληνες κατοίκους του δεύτερου αιώνα; Είναι ένας από τους σύγχρονους βαλκανικούς γρίφους.

Το ζευγάρι των αρχαίων υποδημάτων τα οποία είναι διακοσμημένα με σχήμα μαιάνδρου βρισκόταν θαμμένα μέσα σε ένα ξύλινο δοχείο στη γνωστή νεκρόπολη του οικισμού.
Η περιοχή είναι αναγνωρισμένη ως ‘μοναστηριακός αρχαιολογικός χώρος’ γνωστός στους Σλαβομακεδόνες με την ονομασία Manastirishte Crkvishte (στα κυριλλικά: Манастириште и Црквиште).
Παλαιότερα βρέθηκαν και άλλα αρχαία πολύτιμα αντικείμενα Μακεδόνων αξιωματούχων. Τα οποία, όμως, δεν έχουν δημοσιοποιηθεί.
Αρχαιοκάπηλοι, όπως αναφέρεται, πριν από τέσσερα χρόνια έσκαψαν στην περιοχή, άνοιξαν αρχαίους τάφους και αφού τους σύλησαν, κατέστρεψαν ό,τι δεν μπορούσαν να μεταφέρουν.

Ροδιάπολις: Τουρκικές αρχαιολογικές ανασκαφές και αναφορές για κληρονομικό DNA!


Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα ήρθαν στο φως από την αρχαία ελληνική πόλη Ροδιάπολη της Αττάλειας, στη νοτιοδυτική Τουρκία.Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας HABERTÜRK (24 Νοε 2009), οι ανασκαφές γίνονται από το Μεσόγειο Πανεπιστήμιο με συνεργασία του (τουρκικού) Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.
Τις τελευταίες ημέρες ήρθαν στο φως νεότερα στοιχεία από την αρχαία πόλη. Βρέθηκαν σημαντικοί τάφοι της ελληνιστικής περιόδου καθώς και ταφικά μνημεία ρωμαϊκής και βυζαντινής περιόδου.
Όπως δήλωσε ο καθηγητής Δρ İsrafil Kurtcephe του αναφερόμενου πανεπιστημίου τα ταφικά δομικά στοιχεία αρχίζουν από τον 4ο αιώνα π.Χ. και φθάνουν μέχρι την βυζαντινή εποχή.
Οι ανασκαφές έδειξαν τρεις διαφορετικές περιόδους ζωής της αρχαίας ελληνικής πόλης.
Ο επιβλέπων των ανασκαφών αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος αρχαιολογίας της Σχολής Καλών Τεχνών του Μεσόγειου Πανεπιστημίου Δρ İsa Kızgut, Rektör δήλωσε στους δημοσιογράφους πως ένας μεγάλος σεισμός στο παρελθόν κατέστρεψε την πόλη.
Το αρχαίο θέατρο της Ροδιάπολης που ανάγεται χρονολογικά στον 3ο αιώνα π.Χ. καταστράφηκε από τον σεισμό αυτόν.
Σημειώνεται πως το θέατρο είναι χιλίων τετρακοσίων θέσεων και σύμφωνα με τον καθηγητή θα αποκατασταθεί στα επόμενα 2-3 χρόνια.
Όπως επισημάνθηκε ένα σημαντικό τμήμα της πόλης κατέρρευσε με το σεισμό του 140/141 και ο πληθυσμός της συρρικνώθηκε.
Αμέσως, όμως μετά, ένας πάμπλουτος της περιοχής ονόματι Ομπραμόα έκανε σημαντικές αποκαταστάσεις κτιρίων, αναπτύσσοντας συγχρόνως πλούσια φιλανθρωπική δράση σε όλη της περιοχή της Λυκίας.

Η Ροδιάπολις βρισκόταν στα σύνορα με τη Λυκία και ανήκε στο ‘Κοινό των Λυκίων’.
Σύμφωνα με ιστορικές αναφορές η περιοχή της Λυκίας χτυπήθηκε και από την Πανώλη και ο πληθυσμός της αποδεκατίστηκε κατά το ένα πέμπτο.
Ο Τούρκος καθηγητής στη συνέντευξή του έδωσε την...παράτα του περί απογόνων των αρχαίων κατοίκων...Δήλωσε στους δημοσιογράφους:
«Η ανάλυση DNA που πραγματοποιήθηκε στα οστά των αρχαίων τάφων έδειξε πως οι κάτοικοι που κατοικούσαν στην αρχαιότητα στην περιοχή αυτήν είναι οι ίδιοι που κατοικούν και σήμερα» (!!)

Ποια ήταν η Ροδιάπολις
H Pοδιάπολις βρίσκεται 6,5 χλμ. Β-ΒΔ της σύγχρονης πόλης Kumluca της Αττάλειας. Η ταύτισή της με την αρχαία Ροδιάπολη έγινε από τους αρχαιολόγους Spratt και Forbes όπου βρέθηκαν επιγραφές με το όνομα της πόλης.

Αναφέρεται ως ροδιακή αποικία όπως και οι γειτονικές πόλεις Φάσηλις και Γάγαι. Ο Θεόπομπος αναφέρει τη μυθολογική εκδοχή της ονομασίας της. Το όνομά της προήλθε,γράφει, από την Ρόδη, θυγατέρα του μάντη Μόψου.
Στην αρχαία πόλη υπήρχαν αρκετοί ναοί όπου λατρευόταν η Άρτεμις, ο Απόλλων, η Αθηνά, ο Ασκληπιός, η Νέμεσις, η Ελευθερία, η Ίσιδα, ο Σάραπις και η Τύχη.
Έχουν βρεθεί πολλά οικοδομήματα της αρχαίας πόλης με ανασκαφές που έγιναν στο παρελθόν από γερμανικές, κυρίως, αρχαιολογικές αποστολές.
Εκτός από το μικρό θέατρο της πόλης και τους ναούς διασώζεται και το ταφικό μνημείο του ευεργέτη της πόλης Ομπραμόα καθώς και πάρα πολλές επιγραφές .
Πρόκειται για 12 αυτοκρατορικές επιστολές, 19 επιστολές του κυβερνήτη της επαρχίας και 33 ψηφίσματα του Kοινού των Λυκίων, που αναφέρονται στις τιμές που απονεμήθηκαν στον Oπραμόα καθώς και στις δωρεές –χρηματικά ποσά και δημόσια κτήρια– που έκανε στις περισσότερες πόλεις της Λυκίας.






Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr
 

Ο Σέλευκος, ο Διδυμαίος Απόλλων και οι ...δραχμές

Ο αρχαίος ναός του Διδυμαίου Απόλλωνος στα Δίδυμα της Μικράς Ασίας (κοντά στην αρχαία Μίλητο)


Ο Σέλευκος, ένας από τους διαδόχους του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ήταν ο ιδρυτής της δυναστείας των Σελευκιδών.
Στα 288 ή 287 π.Χ. επισκέφθηκε τη Μίλητο της Μικράς Ασίας ως προσκυνητής στο ναό του Διδυμαίου Απόλλωνος.
Ο ναός του Απόλλωνος ήταν έξω από την πόλη, στην περιοχή που πήρε το όνομα ‘Δίδυμα’ , λόγω των ναών της Αρτέμιδος και του Απόλλωνος που ήταν δίδυμα αδέλφια.
Ο Σέλευκος ο Α΄ο επονομαζόμενος Νικάτωρ, που καταγότανε από την Ορεστίδα της Μακεδονίας ήταν πιστός στις παραδόσεις και ευσεβής προσκυνητής του ξακουστού μαντείου του Απόλλωνος των Διδύμων.
Το μαντείο αυτό ανταγωνιζότανε τον καιρό εκείνο το άλλο ισχυρό και πάγνωστο μαντείο του Δελφικού Απόλλωνα, στους Δελφούς , στην δυτικά του αιγαίου χώρα.
Η επιγραφή που βρέθηκε στην τοποθεσία Διδυμαίον ή Δίδυμα, όπου βρισκόταν το αρχαίο ιερό και μαντείο, έδωσε ιδιαίτερο βάθος και χρώμα στη λατρεία του Θεού από τους Μακεδόνες βασιλείς.
Η επιγραφή λέγει συγκεκριμένα:
‘όλα αυτά που είναι γραμμένα στην επιστολή τα αφιερώνουν οι βασιλείς Σέλευκος και Αντίοχος.’
Επί λέξει: «τάδε ἀνέθηκαν βασιλεῖς Σέλευκος καὶ Ἀντίοχος τὰ ἐν τῆι ἐπιστολῆι γεγραμμένα».

Ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της επιγραφής είναι η επιστολή του ιδίου του Μακεδόνα βασιλιά που είναι χαρακτηριστικός το τρόπος έκφρασής του. Το αρχαίο κείμενο της επιγραφής παρατίθεται δίπλα:
« Στείλαμε στο ιερό του Απόλλωνος που βρίσκεται στους Διδύμους τη μεγάλη τη λυχνία με τα αργυρά και χρυσά ποτήρια ως αφιέρωμα στους Σωτήρες θεούς (σ.σ. εννοεί και την Αρτέμιδα) τα οποία είναι γεμάτα με μύρο πολίου, όπως είναι, άλλωστε, χαραγμένα πάνω σε αυτά.
»Όταν, λοιπόν, εσείς (οι ιερείς) παραλάβετε αυτά με το καλό, να τα αποδώσετε στο ιερό να προσφέρετε στο θεό και να ευχηθείτε για την υγεία μας και στην ευτυχία των κατοίκων της πόλης όπως επιθυμώ εγώ αλλά και εσείς.
»Να αποδεχθείτε αυτά τα οποία στέλνω γεμάτα με πολιάνθη (σ.σ. μύρο του αρωματικού φυτού πολίου) και να κάνετε θυσία χρησιμοποιώντας τα.
»Να επιμεληθείτε εσείς οι ίδιοι, τα χρυσά και ασημένια αφιερώματα, ώστε όλα να γίνουν έτσι καθώς λεπτομερώς σας τα γράφω.
»Και το κάνω αυτό για να ξέρετε πόσα είναι και τι το καθένα.
»Έρρωσσθε. (Να έχετε υγεία!)

Θα κάνουμε μια σύντομη αναφορά στα αφιερώματα των Μακεδόνων Βασιλέων που, ασυνήθιστα, συνοδεύονται και με την αξία της εποχής εκείνης.

Έτσι έχουμε:
1.Μία φιάλη σε σχήμα καρυδιού με σχέδιο της Αγαθής Τύχης που έχει αξία διακοσίων σαράντα επτά δραχμών.
2. Μία άλλη φιάλη ίδια αλλά με σχέδιο της Οσίριδος που έχει αξία εκατόν ενενήντα δραχμές.
3. Μία άλλη φιάλη ίδια, αλλά με σχέδιο της Λητούς, που έχει αξία εκατόν ενενήντα οκτώ δραχμές και τρεις οβολούς.
4. Μία άλλη φιάλη σε σχήμα ακτίνας με σχέδιο της Εκάτης, που έχει αξία εκατόν δέκα τρείς δραχμές.
5. Ένα ζευγάρι ‘παλίμποτα’ ποτήρια (σ.σ. το λεγόμενο αμφικύπελλο που ήταν πάνω και κάτω κοίλο) που έχει τραγέλαφη προτομή και σκαλισμένο το όνομα "Ἀπόλλωνος" , αξίας τριακόσιες δέκα οκτώ δραχμές και τρεις οβολούς.
6. Ένα άλλο ποτήρι πολίμποτο με την προτομή ελαφιού και σκαλισμένο το όνομα "Ἀρτέμιδος" , αξίας εκατόν εξήντα μία δραχμές.
7. Ένα κέρας στο οποίο επιγράφεται "Διὶ Σωτῆρι" , αξίας εκατόν εβδομήντα τρεις δραχμές και τρεις οβολούς.
8. Ένα κύπελλο οίνου (οινοχόα) των θεών Σωτήρων, αξίας τριακοσίων ογδόντα έξι.
9.Ένας ψυκτήρας ποτού, βαρβαρικού σχεδιασμού επικολλημένος με επτά πολύτιμα πετράδια σε σχήμα καρυδιού και φέρει την επιγραφή "Σωτείρας" και είναι αξίας τριακόσιες εβδομήντα δύο δραχμές.
10. Χρυσός μαζόνομος (κυκλικός δίσκος) που έχει αξία χίλιες ογδόντα οκτώ δραχμές.
11. Άλλος ένας χρυσός, αξίας τρεις χιλιάδες διακόσιες σαράντα οκτώ δραχμές και τρεις οβολούς.
12. Έναν σκύφο ασημένιο ( τελετουργικό ποτήρι) τρυπητό με ζώδια (;) με κρεμαστή λαβή που έχει αξία τριακόσιες ογδόντα δραχμές.
13. Ένας ψυκτήρας, μεγάλου μεγέθους, ασημένιος, με δύο όψεις που έχει αξία εννιά χιλιάδες δραχμές.
14. Ένα λιβανωτό αξίας δέκα ταλάντων, μια σμύρνη (μύρρα) ενός ταλάντου, μία κασία δύο μνών, ένα κιννάμωμο (κανέλλα) δύο μνών και κόστος (αρωματική ρίζα) δύο μνών.
15. Μία μεγάλη χάλκινη λυχνία Ε.
"Μαζί με όλα αυτά", γράφει ο Σέλευκος, "και για θυσία στο θεό, φέρνω χίλια ιερεία (σφάγεια) και δώδεκα βόδια".



Εθνικιστική επίθεση Βουλγαρίας στα Σκόπια ...

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Με ένα εκτενές άρθρο τους οι καθ. Δρ Ivan Ivanov και Aleksandrov Kotcheff στη βουλγαρική εφημερίδα Φρογκ νιουζ αποδοκιμάζουν τη σύγχρονη γλώσσα των σκοπιανών.
Εκφράζονται χλευαστικά προς την σλαβομακεδονική λογοτεχνική γλώσσα σημειώνοντας χαρακτηριστικά:
«Η εμφάνιση της λεγόμενης σλαβομακεδονικής λογοτεχνικής γλώσσας είναι ένα μοναδικό φαινόμενο του εικοστού αιώνα, στην ευρωπαϊκή γλωσσική πραγματικότητα. Κι αυτό γιατί δεν έχει καμία σχέση με την εμφάνιση και ανάπτυξη των φυσικών γλωσσών της ευρωπαϊκής ηπείρου». Ο χάρτης που συνοδεύει το βουλγαρικό δημοσίευμα

Και θα σημειώσουν αμέσως μετά πως η ‘σλαβομακεδονική γλώσσα’ δημιουργήθηκε τεχνητά από μια ομάδα ανθρώπων και χαρακτηρίζεται
α) από μια πρόσφατη ημερομηνία
β) σε έναν συγκεκριμένο τόπο και
γ)με διάταγμα.

Οι δύο αρθογράφοι καθηγητές, με την παρέμβασή τους αυτή επιδιώκουν να τονίσουν την βουλγαρική προέλευση της σλαβομακεδονικής γλώσσας.
Σημειώνουν, μάλιστα, πως τον Αύγουστο του 1944 σε ένα μοναστήρι της Prohor Pčinja (манастира "Прохор Пчински") πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση της ASNOM – αντιφασιστικής συνεδρίαση για την Εθνική Απελευθέρωση της Μακεδονίας (Антифашистко събрание на народното освобождение на Македония),όπου εξέδωσαν διάταγμα για την αλλαγή της γλώσσας του νέου κράτους που θα διαφοροποιείται από τη βουλγαρική γλώσσα.
Αυτή ήταν η πρώτη απόφαση, όπως ισχυρίζονται, που επικυρώθηκε μετά από μήνες, από δέκα καθηγητές, έναν ποιητή και έναν πολιτικό καθώς και έναν εκπρόσωπο της ASNOM, σε συνάντηση που είχαν σε προάστιο των Σκοπίων.
Οι βούλγαροι συντάκτες σημειώνουν χαρακτηριστικά:
‘σε λιγότερο από μια εβδομάδα δημιουργήθηκε μια γλώσσα και αυτό δείχνει τον παραλογισμό της εμφάνισής της’...

Παρακάτω θα τονίσουν :
‘δημιουργήθηκε μια ‘νέα γλώσσα’ με μοντάζ, έχοντας σαν βάση την νοτιοδυτική βουλγαρική διάλεκτο που ομιλείτο στη Μακεδονία.»
»Επήλθε έτσι μια ρήξη των σλαβομακεδόνων με την βουλγαρική λογοτεχνική παράδοση και αυτό έγινε κυρίως για πολιτικούς λόγους».
Γίνεται αναφορά σε μια ομιλία του στρατάρχη Τίτο που είχε τονίσει την εποχή εκείνη προς τους Σλαβομακεδόνες :
«...ένα ξεχωριστό έθνος χρειάζεται τη δική του πολιτιστική δημιουργία. Για να διατηρήσετε το έθνος για το οποίο αγωνίζεστε σήμερα θα πρέπει να υπάρχουν όλα εκείνα τα στοιχεία που καθορίζουν ένα έθνος. Να θέσετε τα θεμέλια της γραφής και της λογοτεχνίας, να δημιουργήσετε το μακεδονικό αλφάβητο και τη μακεδονική λογοτεχνική γλώσσα»...
Οι δύο βούλγαροι καθηγητές παραθέτουν ιστορικές αναφορές και από τις δύο πλευρές για να αποδείξουν πως η Σλαβομακεδόνες ομιλούσαν παλαιότερα την βουλγαρική γλώσσα, αφήνοντας έτσι να εννοηθεί πως η καταγωγή των κατοίκων της πΓΔΜ, είναι ...βουλγαρική.

--
Τίτλος του βουλγαρικού δημοσιεύματος: «Как се измислят "македонската азбука и македонскиот литературен jазик»

Σκόπια: Φίλιππος Β’ ο Σλαβομακεδών!

Το πολιτιστικό βαρόμετρο του βαλκανικού κρατιδίου

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Αναμφίβολα η λαϊκή παιδεία, όπως το θέατρο, είναι η καλύτερη ‘διαφωτιστική μέθοδος’ για ένα παραζαλισμένο καθεστώς, που επιδιώκει να προσανατολίσει το λαό του στο δρόμο της Ουτοπίας.
Ο σκοπιανός ηθοποιός Πέταρ Τεμελκόφσκι (Петар Темелковски) που παίζει το ιστορικό μονόδραμα «Φίλιππος ο Β΄» είναι αρκετά σαφής:
«Όταν ξεκινήσαμε τις πρόβες του έργου «Φίλιππος ο Β΄» σκέφτηκα πως ο χαρακτήρας του μεγαλύτερου ιστορικού μας προσώπου θα συμβάλλει στην εκπαίδευση των νέων, να γνωρίσουν την ιστορία και τις ρίζες τους»
Το μονόδραμα παίζεται στη μικρή ‘δραματική σκηνή’ της πόλης των Σκοπίων και σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Μέσα στο έργο παρουσιάζεται η αρχαία καθημερινότητα του πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τα χαρακτηριστικά ενός συνηθισμένου ανθρώπου.
Ο σλαβομακεδόνας ηθοποιός που υποδύεται τον Φίλιππο Β’, δήλωσε πολύ ικανοποιημένος από την υποδοχή του κοινού στην πρωτεύουσα της χώρας αλλά και σε μερικές πόλεις που το παρουσίασε.
Προγραμματίζεται μάλιστα να παιχτεί για ‘διαπαιδαγώγηση’ και στις πόλεις: Οχρίδα, Μπίτολα (Μοναστήρι), Στιπ.
Το έργο που ανέβηκε το 2009 παίχθηκε και στη Ιταλία.
«Μεγάλη τιμή για μένα ήταν ότι στις 22 Μαΐου παίξαμε το «Φίλιππος ο Β΄» στη Ρώμη προς τιμή του Αγίου Κυρίλλου», πρόσθεσε στη συνέντευξή του ο Τεμελκόφσκι.
Ο ηθοποιός αναφέρθηκε στη δυσκολία που έχει ένα μονόδραμα:
«γιατί παίζω μόνος, με τον εαυτό μου και το κάθε ιστορικό πρόσωπο έχει τις ιδιαιτερότητές του».
Αναφερόμενος στα ιστορικά πρόσωπα των Σλαβομακεδόνων ανέφερε και τον βυζαντινό αυτοκράτορα Ιουστινιανό που ήταν σλαβικής καταγωγής...
«Τα ιστορικά μας πρόσωπα, όπως ο Ιουστινιανός, Nicholas Jovkov Vaptsarov Κώστα Racin Solev , Φίλιππος Β ' μέσα από τη ζωή τους δίνουν τη σύγχρονη διάσταση της ιστορίας μας»… Με την ευκαιρία μάλιστα της παρουσίασης του έργου του στον Τύπο, δεν θα διστάσει να διατυπώσει τα εξής:
«Θα ήθελα να δημοσιοποιήσω και να τονίσω τις λησμονημένες ιστορικές αξίες, οι οποίες κατάγονται από εδώ και οι οποίες εξαπλώθηκαν σε άλλους πολιτισμούς του παρελθόντος και του σήμερα"...
Είναι τρομερή η νοσηρή και μεθοδευμένη εμμονή του βαλκανικού αυτού κρατιδίου στη ‘μακεδονοποίηση’ όλων των εκφράσεων του.
Είτε αυτή είναι η πολιτική, είτε η Τέχνη (στρατευμένη Τέχνη) είτε ο αθλητισμός είτε άλλη έκφραση ή κοινωνική δραστηριότητα ...
Εδώ,πια, δεν υπάρχουν όρια μεταξύ δημοκρατίας και φασισμού...






Απόγονοι των αρχαίων Ιώνων οι ...Τούρκοι

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Δεν είναι μόνον οι Σκοπιανοί, οι οποίοι προσπαθούν να πείσουν τον εαυτό τους ότι είναι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων και πως οι θεοί του Ολύμπου δεν είχαν σχέση με την Ελλάδα.
Είναι και οι Τούρκοι.

Αυτοί, αφού κατέκτησαν την αρχαία ελληνική γη της Ιωνίας και εδραιώθηκαν εκεί, ξύπνησαν τώρα και είδαν τριγύρω τους άπιαστα, ασύλληπτα ερείπια ενός πολιτισμού που δεν μπορούν να ανεχτούν πως είναι Πολιτισμός των Ελλήνων …
Ιστορικοί και ιστορίσκοι προσπαθούν να αλλοιώσουν την ελληνική φυσιογνωμία της Μικράς Ασίας.

Πρόδηλη είναι η τουρκική ‘ξενάγηση’ στις ελληνικές μικρασιατικές αρχαιότητες. Παρουσιάζονται τα ερείπια ενός αξεπέραστου πολιτισμού ως δική τους ιστορική παρακαταθήκη και πως αυτά καταστράφηκαν τελείως από τους Σελτζούκους (Τούρκους) και τους Μογγόλους τον 14ο αιώνα… που αφήνει να θεωρηθεί ότι δεν είναι ...πρόγονοί τους.

Γράφει η επίσημη τουρκική ιστοσελίδα, για το ναό του Απόλλωνος κοντά στη αρχαία Μίλητο:
«After the Seljuks and the Mongols conquered the region the temple οf Apollo was completely abandoned”
δηλ. "Μετά την κατάκτηση της περιοχής από τους Σελτζούκους και τους Μογγόλους ο ναός του Απόλλωνος εγκαταλείφτηκε τελείως".
Και όσον αφορά τον Απόλλωνα, ε, αυτός δεν ήταν Έλληνας θεός… κλεμμένος από τους ...Χιττίτες ήταν.
Μετά, όμως, μας λέει πως είχε αδελφή την Αρτέμιδα και πως ήταν παιδιά της Κυβέλης, αλλά και αυτή, η μάνα, δεν ήταν ...ελληνίδα. Ήταν από την θεότητα Kubaba της Ανατολίας…
Έτσι και ο Απόλλων δεν ήταν Έλληνας θεός.
Το όνομα του, μας λέει ο ...απόγονος των ...αρχαίων Ιώνων Σελτζούκος ή Μογγόλος Τούρκος, πως προέρχεται από τον θεό ‘Απουλούνας’ (Apulunas) των Χιττιτών.
( Αναγράφεται επι λέξει: «The name of Apollo is considered not to be Greek. Apollo, who, because of the resemblance in names was identified with the god Apulunas mentioned in Hittite written sources”)

Καλά, αυτοί οι αρχαίοι Έλληνες, μπας και δεν υπήρξανε ποτέ;

Η πορεία της ...δραχμούλας

Γράφει και 'ξεναγεί' ο Γιώργος Εχέδωρος

Θα μπορούσε κανείς να γράψει τόμους ιστορίας με μοναδικό υλικό τα χαρτονομίσματα που εκτύπωσε το ελληνικό κράτος τον περασμένο αιώνα.
Ένα στοιχείο που αντλεί κανείς από αυτά είναι οι πληθωριστικές διαδρομές δεκαετιών καθώς και η δραχμική αξία ανά εποχή.
Τα σημάδια τους, όμως, άφησαν και οι Γερμανοί και οι Ιταλοί κατακτητές με τα χαρτονομίσματα που κυκλοφόρησαν στην ελληνική επικράτεια. Το στίγμα του άφησε, επίσης, και ο Μάρκος (Βαφειάδης) με το 'Εθνικό Ομόλογο Απελευθερωτικού Αγώνα'.
Είναι δύσκολο σε μια ανάρτηση να παρουσιάσουμε όλη τη σειρά των χαρτονομισμάτων, γι' αυτό κάναμε μια μικρή επιλογή.
Για να μην μακρηγορούμε άσκοπα, μπαίνουμε ευθύς στο ...οπτικό ψητό των χαρτονομισμάτων...





















































































Αλβανία: Το κρυφό στίγμα του αρχαίου ναυαγίου

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Αρχαιολογικό μυστικό αποτελεί το στίγμα ναυαγίου αρχαίου ελληνικού πλοίου στα ανοικτά των αλβανικών ακτών.
Φόβος και τρόμος επικρατεί στους αρχαιολογικούς κύκλους η δημοσιοποίηση οποιοδήποτε στοιχείων από τέτοια ναυάγια. Οι αρχαιολογικοί θησαυροί που κρύβονται σε αυτά έχουν μπει στο στόχαστρο ολόκληρων συνεργείων-εταιριών αρχαιοκαπήλων που ‘χτενίζουν’ τις ακτές με υπερσύγχρονα ναυτιλιακά όργανα.

Ο Αλβανός αρχαιολόγος Αδριανός Αναστάσι θα τονίσει πως πλοιάρια με ξένες σημαίες, προσποιούνται πως κάνουν θαλάσσιο τουρισμό και ο σκοπός τους είναι η λεηλασία των αρχαίων ναυαγίων.
Αφορμή για τα πιο πάνω αναφερόμενα ήταν η εύρεση ενός αρχαίου ελληνικού ναυαγίου του 4ου αιώνα π.Χ. ανοικτά των Αγίων Σαράντα (Sarandë). Συγκεκριμένα το ναυάγιο είναι κοντά στην αρχαία ελληνική πόλη ‘Βουθρωτόν’ ή Buthrotum (στα λατινικά) ή όπως λέγεται σήμερα Μπουτρίντι (Butrinti) που ήταν αρχαίο εμπορικό κέντρο και βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τις βόρειες ακτές της Κέρκυρας.
Η ανακάλυψη έγινε από ειδική αμερικανική ομάδα ερευνητών, του Key West -Ναυτικού Ιδρύματος RPM της Φλόριντας, της οποίας προΐσταται ο καθηγητής Τζορτζ Ρόμπ.
Από το αρχαίο ναυάγιο κατάφεραν και ανέσυραν έναν ακέραιο αμφορέα.
Ο αμφορέας που βρέθηκε την τελευταία ημέρα των ερευνών και έδωσε το στίγμα του μεγάλου ναυαγίου, είναι κατασκευασμένος από άργιλο, χρώματος ανοικτού καφέ και φέρει κολλημένα όστρακα στα τοιχώματά του. Η χρήση του ήταν αποθηκευτική για μεταφορά οίνου ή ελαίου. Η χρονολόγηση του ευρήματος έδειξε πως ήταν παλαιότερο του ...Πλάτωνος, όπως χαρακτηριστικά είπε ο καθηγητής.
Ο επιβλέπων αρχαιολόγος- διευθυντής του Ιδρύματος, Τζέφρυ Ρουαγιάλ, είπε πως θα ζητήσει άδεια ερευνών με το ερευνητικό πλοίο ‘Hercules’ του ιδρύματος τόσο για τις ακτές της Αλβανίας όσο και του Μαυροβουνίου που είναι παρθενικές και καταστρέφονται από τους αρχαιοκαπήλους.
Σημείωσε μάλιστα πως η πρόσφατη έρευνα έφερε στο φως 50-60 αποθηκευτικούς αμφορείς.
«Έχουμε καταγράψει τα στίγματα των ναυαγίων και τα κρατούμε ως δικό μας μυστικό» είπε χαρακτηριστικά.
Ο τεράστιος αμφορέας του ελληνικού ναυαγίου παραδόθηκε στην αρχαιολογική υπηρεσία της Αλβανίας. Βρίσκεται, σήμερα, στο μουσείο της πόλης Durres.
Τοποθετήθηκε σε γυάλα με θαλασσινό νερό για να μην σπάσει. Από το θαλασσινό νερό σιγά σιγά θα αφαιρέσουν το αλάτι ώστε να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον.

Ο Αλβανός αρχαιολόγος Αδριανός Αναστάσι τόνισε πως στη χώρα του «η αρχαιολογική αυτή έρευνα είναι ανύπαρκτη και τα σπουδαία ευρήματα, ίσως, δώσουν ώθηση στο αλβανικό κράτος να επιχορηγήσει τέτοιες προσπάθειες.
»Οι πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από τα ναυάγια αυτά είναι πολύ σημαντικές»
Είπε μάλιστα πως «μετά το 1990 οι ακτές της Αλβανίας έχουν κατακλυστεί από ‘στόλους’ αρχαιοκαπήλων».
Όπως, εξάλλου, ανακοίνωσε ο αρχηγός της αμερικανικής αποστολής Τζόρτζ Ρόμπ, το ‘Hercules’ έχει εντοπίσει αρκετά ναυάγια και όσα μέχρι σήμερα γνωρίζουμε είναι ελάχιστα μπροστά στον όγκο των διαχρονικών ναυαγίων.

Πηγές:
usatoday.com
msnbc.msn.com
bookrags.com
The Associated Press

Tragedies of the abducted Greek children of 1948: the reality of the FYROM claims (Macedonia, Greece)

History Of Macedonia - Ιστορία της Μακεδονίας

Tragedies of the abducted Greek children of 1948: the reality of the FYROM claims (Macedonia, Greece)

Tymphaios
November 16, 2009
Reunion of abducted girls with their families small Tragedies of the abducted Greek children of 1948: the reality of the FYROM claims (Macedonia, Greece)
In 1948, Cominform, the first official forum of the international communist movement since the dissolution of the Comintern, put into action a plan to take hostage to communist countries children from Greece during the Greek civil war. The aim was to re-educate the children as well as blackmail the populace and the Greek government towards reaching a settlement leading to a partition of Greece and the subsequent creation of an internationalist “Macedonian” Republic. This move has favoured by the Yugoslav dictator Josip Broz Tito and had been a Comitern policy aimed at destroying the national states of the Balkans through the creation of internationalist republics. Today several FYROM sources claim or at least believe the abducted children were FYROMacedonian. Indeed that they were not abducted, rather they were refugees fleeing the Greek army.

It was in the month of November 61 years ago when the United Nations issued a resolution condemning the abduction of the Greek children. The text of the resolution and its context have been presented in my last article. The tragic stories of the abducted children that follow defy belief.

Last week a conference took place at the University of Utah, sponsored by the United Pseudo-Macedonia Diaspora (UMD), a lobby group campaigning against “Greek atrocities” in Cyprus and other out of touch with reality issues. There was a display of venom the revisionism of history condoned by segments of the FYROM government and media. An eye-witness in the audience attempted to speak about her experience during the child abductions, probably the only person in the entire conference with any real experience from their own lives. The response from one of the Yugoslav speakers was:

“This poor woman had probably been drawn into a Greek family or circle years before, and in order to keep peace in the family had decided to play dumb when it came to her linguistic and ethnic identity. To an outsider it appeared to be quite the sad spectacle, for her Greek handlers to parade her out at an academic conference as some sort of living proof of the non-existence of her mother tongue and ethnicity.”

The rest of the article can be found in History-of-Macedonia.com

tracking