Η «χρυσή εποχή» της Τουρκίας


Ιούνιος 2, 2010

«Η Ελλάδα σχεδόν χρεοκόπησε, αλλά και χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία και η Ισπανία προβαίνουν σε σημαντικές οικονομικές περικοπές», γράφει στη βουλγαρική έκδοση η Deutsche Welle.

Στην Τουρκία, όμως, σηματοδοτείται μια οικονομική έκρηξη, και η αναμενόμενη άνοδος στο τρέχον έτος προβλέπεται να φθάσει το 7%.

Σε πρόσφατη επίσκεψη της, η γερμανίδα υπουργός Bryuderle, στην Τουρκία, δήλωσε ότι η χώρα αυτή έχει καταστεί κινητήρια δύναμη της οικονομικής ανάπτυξης και , επίσης, τόνισε ότι οι εξαγωγές της Γερμανίας μπορούν να επωφεληθούν από την εξέλιξη αυτή.

Πάνω από 4.000 επιχειρήσεις γερμανικές βρίσκονται στην περιοχή του Βοσπόρου και η Τουρκία αποδεικνύεται «χρυσός στην αγορά», όπως υπογράμμισε ο Holger Terstizhe, επικεφαλής του υποκαταστήματος της γερμανικής εταιρείας Χάριμπο.

Σε αντίθεση με άλλες χώρες η Τουρκία άντεξε στην παγκόσμια κρίση χωρίς να διαταραχθεί η ισορροπία της, αν και πριν λίγα χρόνια είχε περάσει την δική της οικονομική κρίση.

Το 2001 ο τουρκικός τραπεζικός τομέας είχε καταρρεύσει. Η κατάσταση ήταν πριν από την χρεωκοπία. Ειδικό πρόγραμμα του Διεθνούς Νομισματικού ταμείου ανάγκασε την Τουρκία να αναλάβει ριζικές μεταρρυθμίσεις. Από τότε τα πράγματα βαδίζουν προς τα εμπρός.

Η Τουρκία σήμερα ανήκει στην ομάδα των G-20 από τις ισχυρότερες οικονομίες στον κόσμο.

Από τη μια πλευρά η ανάκαμψη οφείλεται στην ολοένα αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση. Ωστόσο, η Τουρκία διαδραματίζει, έναν ισχυρό ρόλο, ως γέφυρα logistics στη Μέση Ανατολή.

Για παράδειγμα η εταιρεία της Κωνσταντινούπολης ‘Χάριμπο’, παραδίδει προϊόντα της σε χώρες, όπως η Λιβύη, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ιράν.



Παρόμοια είναι και η πρακτική των άλλων εταιρειών. Λογισμικά προϊόντα της Microsoft εξάγονται σε ογδόντα χώρες. Η Τουρκία ακόμη άνοιξε μια παραγωγή διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραρτήματα εργοστασίων όπως της Ford, Toyota, Renault , Fiat έχουν δημιουργηθεί στη χώρα. Η Τουρκία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων της Ιαπωνίας στην ευρωπαϊκή αγορά.



Παρόλο που η ίδια τη Τουρκία δεν προσφέρει δυνατότητες μεγάλης αγοράς, δεδομένου ότι τα τρία στα τέσσερα νοικοκυριά εξακολουθούν να μην διαθέτουν αυτοκίνητο.

Υπάρχει μια σαφής ανοδική τάση της τουρκικής λίρας σε σχέση με το ευρώ.





Ἂρθρα & Σκέψεις- Γιῶργος Ἐχέδωρος