Φλερτ Βουλγάρων με αρχαία Θράκη

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Διαβάζουμε το αμερικανικό αρχαιολογικό περιοδικό archaeology. org, και εντυπωσιαζόμαστε, για άλλη μια φορά, από την έντεχνη βουλγαρική κειμενογραφία που προσπαθεί να διασπάσει ή καλύτερα να χωρίσει, να απομακρύνει, την ιστορική συνύπαρξη αρχαίων Θρακών-Ελλήνων.
Φώτο :Χρυσά ευρήματα του 4ου αιώνα π.Χ.



Επιχειρείται να θεμελιωθεί, για άλλη μια φορά, η εσφαλμένη αντίληψη πως ‘Έλληνες’ ήταν μόνον οι κάτοικοι της, πάλαι ποτε, Αθηναϊκής Δημοκρατίας, της πόλης των Αθηνών.
Ό, τι στοιχείο έχουμε από την αρχαία Θράκη είναι ελληνικό, αν και ποτέ δεν κατακτήθηκε από τους Αθηναίους, παρά μόνον ένα στενό μέρος της ακτής του Αιγαίου και δεν επιβλήθηκε με τη βία, ούτε η ελληνική τέχνη, ούτε η ελληνική γλώσσα. Θράκες σύμφωνα με τον Ηρόδοτο ήταν το πιο πολυπληθές έθνος μετά τους Ινδούς στον κόσμο…


Φώτο : Λατρευτικά σκεύη του 4ου αιώνα π.Χ., από την βορειοδυτική Βουλγαρία

Δεν έχουμε πρόθεση να γράψουμε οτιδήποτε για τους αρχαίους Θράκες, παραθέτουμε το άρθρο της Σούζαν Ι. Ροτρόφ, που δημοσιεύθηκε στο αναφερόμενο περιοδικό και προσπαθούμε να αντιληφθούμε γιατί θεωρείται από τους Βουλγάρους, σκόπιμη ή προκατειλημμένη η τρισχιλιετής συνύπαρξη Ελλήνων και Θρακών.

Ακολουθεί όλο το άρθρο σε απόδοση του γράφοντος.

Ποιοι ήταν οι Θράκες;

Στους λαούς της Μεσογείου έχουν συνήθως καταμετρηθεί μεταξύ των περιθωριακών πολιτισμών, ένας απροσδιόριστος λαός, περιφερειακά του λαμπερού ελληνορωμαϊκού κόσμου. Αναδύθηκε στο ιστορικό προσκήνιο από την τρίτη χιλιετία π.Χ. Οι Θράκες ζούσαν ως φυλετικές ομάδες σε μια περιοχή που είχε όρια νότια το Αιγαίο πέλαγος, ανατολικά τη Μαύρη Θάλασσα, δυτικά τον Αξιό ποταμό (σ.σ.’Vardar’ τον γράφει, υπήρχε τέτοιος ποταμός στην αρχαιότητα;) και βόρεια συνόρευε με τα Καρπάθια όρη.(sic)
Είναι ασαφές αν απέκτησαν δικό τους πολιτισμό και δική τους γλώσσα, ωστόσο δεν κατάφεραν ποτέ να αποκτήσουν πολιτική οντότητα. Ζούσαν σε μικρές πόλεις και χωριά. Οι πόλεις τους εμφανίστηκαν, ιστορικά, παρά πολύ αργότερα και τα περισσότερα μνημειακά κατασκευάσματά τους είναι τύμβοι.
Οι Θράκες δεν άφησαν γραπτές πηγές για τις συνήθειες και την ιστορία τους, και η γλώσσα τους είναι γνωστή μόνο από τοπωνύμια και από ένα μικρό αριθμό επιγραφών γραμμένων με ελληνικούς χαρακτήρες.
Οι Έλληνες, εντούτοις, γνώριζαν καλά τους βόρειους γείτονές τους, με τους οποίους ήρθαν σε επαφή και σύγκρουση, κατά τη διάρκεια του αποικισμού της βόρειας ακτής του Αιγαίου.
Για τους Έλληνες, οι Θράκες ήταν μια άγρια και απροσδιόριστη περιοχή: εκεί βρίσκονταν η κοιτίδα του βίαιου θεού του πολέμου, Άρη, ο τόπος των ανθρωποφάγων φοράδων του Διομήδη και η χώρα όπου παράφρονες γυναίκες καταξέσκισαν και κομμάτιασαν τον αοιδό Ορφέα.
Ο Όμηρος στην Ιλιάδα παρέχει ένα εντυπωσιακό πορτρέτο του θράκα ήρωα Ρέσου, ενός φοβερού πολεμιστή, αξιοπρόσεκτου για τους μεγάλους και όμορφους ίππους του, το περίκομψο άρμα του και τη χρυσή θωράκιση του.
Ο ιστορικός Ηρόδοτος περιγράφει τους Θράκες με ελάχιστες λεπτομέρειες, σχολιάζοντας τον τεράστιο αριθμό τους, την έλλειψη πολιτικής ενότητας τους και διάφορες συνήθειες τους όπως η πολυγαμία και το μαρκάρισμα των σκλάβων που, από μια ελληνική οπτική πλευρά, του φαινόταν πολύ παράξενο (Ιστορίες, 5.3-8).
Οι Έλληνες εγκαταστάθηκαν στη Θράκη και οι Θράκες ζούσαν σε ελληνικές πόλεις, και υπήρξε μια σπουδαία αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο πολιτισμών, αλλά κάθε εικόνα που προκύπτει από τις διασωθείσες γραπτές πηγές είναι βασικά προκατειλημμένη -οι Έλληνες θεωρούσαν τους Θράκες ως βάρβαρους.
Μόνο δια μέσου της αρχαιολογίας μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα αυτόν τον λαό.

Η Έκθεση: Αρχαίος χρυσός

Ο πλούτος των Θρακών.

Θησαυροί από τη Δημοκρατία της Βουλγαρίας εκτίθενται στο Μουσείο Τέχνης Κίμπελ στο Φορτ Γουόρθ Διατίθεται στο αμερικανικό μουσειακό κοινό, ένα μικρό αλλά θεαματικό τμήμα της αρχαιολογικής κληρονομιάς.
Τα εδάφη της Θράκης βρίσκονται κατανεμημένα σε πολλά σύγχρονα έθνη. Μερικά από τις πιο αξιοπρόσεκτες ανακαλύψεις έχουν γίνει στη Βουλγαρία. Η επίδειξη, η οποία παρουσιάζει διακόσια περίπου χρυσά και αργυρά αντικείμενα, άνοιξε στο St.Louis και έχει αρχίσει τώρα εκτενής εκθεσιακός γύρος στις Ηνωμένες Πολιτείες.



















Ένα από τα εκθέματα: Xρυσό δαχτυλίδι με 'θρακική επιγραφή' κατά τους Βουλγάρους αρχαιολόγους

Η έκθεση αναδεικνύει τον αρχαιολογικό πλούτο των παρακάτω βουλγαρικών μουσείων - Το Βουλγαρικό Ινστιτούτο και Μουσείο, η Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών της Σόφιας, το Αρχαιολογικό Μουσείο Βάρνας, το Αρχαιολογικό Μουσείο Πλοβντίν, το Ιστορικό Μουσείο Μπούργκας, το Ιστορικό Μουσείο Καζανλούκ, το Ιστορικό Μουσείο Κιουστεντίλ, το Ιστορικό Μουσείο Λόβεχ, το Ιστορικό Μουσείο Μοντάνα, το Ιστορικό Μουσείο Πλέβεν, το Ιστορικό Μουσείο Ράζγκραντ,το Ιστορικό Μουσείο Ρούσε,το Ιστορικό Μουσείο Στάρα Ζαγορά, το Ιστορικό Μουσείο Τργοβίστε, το Ιστορικό Μουσείο Βελίκο Τούρνοβο, και το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στη Σόφια

Ο "ενοχλητικός"αρχαίος ναός της Τερπνής.Ένας μικρός Παρθενώνας στο Ν.Σερρών!!




ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΦΟΒΑΤΑΙ ;
Αναδημοσίευση από το blog Βισάλτης
-Δια χειρός Βισάλτη-

Ο αρχαίος ναός της Τερπνής,ένα οικοδόμημα 600 τ.μ(!!) σπάνιο για τον Ελλαδικό χώρο κατά ομολογία των αρχαιολόγων.
Το οποίο όμως φαίνεται να είναι μέρος μόνο τεραστίου οικοδομήματος,που αν αποκαλυφθεί ολόκληρο θα είναι ίσως απο τα μεγαλύτερα οικοδομήματα και καλά διατηρημένα που βρέθηκαν στην Μακεδονία. Μισο-αποκαλυμμένα δωμάτια στα αριστερά του ναού, και μπροστά στην είσοδο,μαρτυρούν ότι το κτίριο έχει πολύ συνέχεια...Αν καί τοποθετείτε γύρω στο 100-200μ.Χ.,πρέπει σίγουρα να είναι χτισμένος πάνω σε παλαιότερο ναό, αφού υπάρχουν στους τοίχους ενσωματωμένα τμήματα από προγενέστερο κτίριο.Ετσι κι αλλιώς η περιοχή κατοικείται"επίσημα"από τον 6ο π.Χ.αιώνα...
Το αν είναι της Αρτέμιδος ή όχι είναι κάτι δευτερεύον αυτή την στιγμή και αφήνουμε να το επιβεβαιώσει η αρχαιολογική σκαπάνη. Είναι όμως υψίστης σημασίας να αναγνωριστεί επιτέλους και να χαρακτηριστεί σαν ναός. Υπάρχουν όμως κάποια στοιχεία που δίνουν μια σημαντική πιθανότητα να πρόκειται για Ιερό της Άρτεμιδος.
Πρώτο και σημαντικό είναι η αναθηματική επιγραφή όπου εκεί η δέηση γίνεται υπέρ της Αρτέμιδος και λογικά σε αυτήν πρέπει να ανήκε και ο ναός.Ενα δεύτερο σημείο είναι ότι στην περιοχή της Βισαλτίας η κυριότερη και πιο διαδεδομένη λατρεία, ήταν αυτή της Αρτέμιδος μαζί με του Διονύσου, καθώς έχουν βρεθεί και αρκετά "ανεπίσημα" νομίσματα στην περιοχή με την θεά του κυνηγιού. Και ένα ακόμη καινούργιο στοιχείο είναι ότι παρόμοια απεικόνιση της θεάς με αυτήν που υπάρχει στον κίονα,-και αρχικά πιστεύαμε ότι ανήκει στον Τόρκω-, υπάρχει και σε άλλο μέρος της Ελλάδας, άλλα και γενικώς συνηθιζόταν να απεικονίζεται με αυτήν την "ανδροειδή μορφή".
Όλα αυτά όμως είπαμε τα αφήνουμε να τα ξεδιαλύνει η αρχαιολογική σκαπάνη.Αυτό που προέχει τώρα είναι να αναγνωριστεί ότι πρόκειται για ναό, τεραστίων μάλιστα διαστάσεων, και να ενταχθεί άμεσα σε ειδικά προγράμματα που αναστηλώνουν, αναδεικνύουν, και προβάλουν τέτοια μνημεία.Κάτι τέτοιο δεν θα γίνει όμως εύκολα,μιας και θίγονται συμφέροντα. Στην τελευταία επιστολή του ο Υπουργός Πολιτισμού, εμμέσως πλην σαφώς μας υπέδειξε κάποια.....
Το κτίριο αυτήν τη στιγμή έχει περάσει στη φάση της αποσύνθεσης,από την αδιαφορία και απραξία των αρχών καί των βουλευτών του Νομού,από την αδιαφορία και απραξία της ΚΗ' Εφορίας Αρχαιοτήτων Σερρών,την γραφειοκρατία, και την αναλγησία του Υπ.(α)πολιτισμού.Το μόνο "έγκλημα" του μικρού αυτού Παρθενώνα είναι ότι έτυχε να βρεθεί σε κάποια γωνιά της Μακεδονίας .
Θα ασχοληθεί επιτέλους κάποιος;
Ότι απέμεινε από το ψηφιδωτό δάπεδο...

Τόρκω ή Άρτεμις;

Περισσότερες φώτο στο: Βισάλτης

Το βυθισμένο νησί των Πτολεμαίων και ο τάφος του Αλέξανδρου



Τεράστιος αρχαιολογικός πλούτος βρίσκεται στο βυθό του Μεγάλου Λιμένα της Αλεξάνδρειας. Εντυπωσιακές είναι οι λίθινες επιγραφές στα ιερογλυφικά και στα ελληνικά. (Δυστυχώς δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμη)


Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Μια σημαντική υποβρύχια αρχαιολογική εξερεύνηση του λιμανιού της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και δέκα επτά χρόνια.
Δύτες-αρχαιολόγοι μένουν έκθαμβοι μπροστά σε έναν βυθό που παρόμοιο δεν έχουν συναντήσει, αφού πρόκειται για μια ολόκληρη βυθισμένη αρχαία πόλη.
Τα βασιλικά παλάτια και τα κτήρια τα οποία περιγράφει με εξαιρετική ευγλωττία ο Έλληνας γεωγράφος Στράβων βρίσκονται στο βυθό του Μεγάλου Λιμανιού της Αλεξάνδρειας.
Σύμφωνα με τον γεωφυσικό Άμος Νουρ, η περιοχή βρίσκεται επάνω στο ρήγμα Σικελίας-Καΐρου, και υπέστη σοβαρότατες ζημιές, ειδικά από τα μέσα του 5ου αιώνα μ.Χ.
Όπως μας γίνεται γνωστό από τη βυζαντινή ιστοριογραφία περισσότεροι από 23 σεισμοί χτύπησαν την αιγυπτιακή ακτή από το 320 μ.Χ. έως το 1303. Μεγαλύτερη από όλες ήταν αυτή του 365 μ.Χ.

Ενδεικτικά χαρτογραφούνται τα βυθισμένα σημεία της αρχαίας πόλης και κυρίως το βυθισμένο νησί της Αντιρόδου, μέσα στο σημερινό λιμάνι της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου.


Με την πάροδο του χρόνου ο βυθός του λιμανιού υποχώρησε γύρω στα επτά μέτρα, τα βασιλικά οικοδομικά τετράγωνα κατέρρευσαν και βυθίστηκαν κάτω από τα κύματα.
Οι πεσμένοι κίονες, τα κιονόκρανα, τα αγάλματα, οι λίθινες επιγραφές με ιερογλυφική και ελληνική γραφή, οι εναπομείναντες οδοί, τα πλινθώματα μολύβδου, και οι αμφορείς ρυπαίνονται στο βυθό του σύγχρονου λιμανιού, όπου έχει επικαθήσει μια βρώμικη κρούστα 16 αιώνων, η οποία, επιπρόσθετα, βομβαρδίζεται καθημερινά από τα βοθρολύματα που ρίχνονται στη θάλασσα του λιμανιού.
Προς έκπληξη όλων, αρκετά από τα αρχαία οικοδομικά τετράγωνα έχουν διασωθεί, ώστε να επιτρέψουν στους αρχαιολόγους, να επιχειρήσουν μια σοβαρή χαρτογράφηση όλης της βυθισμένης περιοχής.
Ο επικεφαλής όλης αυτής της προσπάθειας, Φράνκ Γκόντιο, του Ινστιτούτου της Ευρωπαϊκής υποθαλάσσιας Αρχαιολογίας που εδρεύει στο Παρίσι, τονίζει πως:
«Πολλοί κλασσικοί συγγραφείς,- ο Στράβων, ακόμη και ο Ιούλιος Καίσαρ, στα σχόλιά τους, περιγράφουν την Αλεξάνδρεια όπως την είδαν στις επισκέψεις τους σε αυτήν, αλλά είναι αδύνατο να καθοριστεί κάτι ή να προσομοιάσει με την ιδιαίτερη περιγραφή των κειμένων τους».
Σημειώνεται πως από την εποχή της κατάκτησης της Αιγύπτου από τον Ναπολέοντα το 1789, ιστορικοί και αρχαιολόγοι έχουν δημιουργήσει περισσότερους από 30 χάρτες της Πτολεμαϊκής και Ρωμαϊκής Αλεξάνδρειας. Όλοι, όμως οι χάρτες αυτοί, έχουν αποδειχθεί ανακριβείς κυρίως για την περιοχή του λιμανιού.
Ο Φ. Γκόντιο και η ομάδα του σε συνεργασία με το Ανώτατο Συμβούλιο της Αιγυπτιακής Αρχαιολογίας (και ειδικότερα με το τμήμα της υποβρύχιας αρχαιολογίας) άρχισαν να χαρτογραφούν την βυθισμένη πόλη, στο ανατολικό λιμάνι από το 1992.
Προσδιορίζουν, μάλιστα, τη θέση του παλατιού της Κλεοπάτρας της Ζ΄, της πιο διάσημης από τους Πτολεμαίους, στο τωρινό βυθισμένο νησί της Αντιρόδου, μιας βασιλική ιδιοκτησίας καθ’ όλη την πτολεμαϊκή περίοδο (305 έως 30 π.Χ.).
Επειδή εξάλλου σύμφωνα με τις πηγές ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρίσκεται στην Αλεξάνδρεια, δεν αποκλείεται η τοποθεσία του να βρίσκεται στα υποθαλάσσια βασιλικά οικοδομικά τετράγωνα, τα οποία συν τω χρόνω θα ερευνηθούν λεπτομερώς.

Βουλγαρικό Εθνικό Κίνημα (VMRO):«Οι Σκοπιανοί δεν έχουν θέση στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε.»

Καλά κρατά και η κόντρα μεταξύ Βουλγαρίας και πΓΔΜ.


Τώρα ξέσπασε και το εθνικό κόμμα της Βουλγαρίας, που ζητά από την Βουλγαρική Κυβέρνηση να τοποθετηθεί αρνητικά στην ένταξη των Σκοπίων σε Ε.Ε. και ΝΑΤΟ.
«Το Βουλγαρικό Εθνικό Κίνημα προτρέπει τη βουλγαρική κυβέρνηση να δηλώσει πως εάν η πΓΔΜ συνεχίζει να διεξάγει αντιβουλγαρική πολιτική δεν θα υπάρχει θέση για αυτήν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ», αυτές ήταν οι δηλώσεις του ηγέτη του ΒΕΚ (VMRO) Κρασιμίρ Καρακατσάνοφ προς το πρακτορείο ειδήσεων Φόκους (Focus News Agency).

Όπως ήταν αναμενόμενο τις προηγούμενες φραστικές επιθέσεις του Καρακατσάνοφ οι σκοπιανές αρχές τις αγνόησαν και δεν επεδίωξαν να δώσουν λύση στο ανθρωπιστικό πρόβλημα της Σπάρκα Μήτροβα, που απασχολεί τον τελευταίο καιρό τη διπλωματία των δύο χωρών. (Μια γυναίκα από τη Γευγελή με βουλγαρικό διαβατήριο που δεν δέχθηκε να το αλλάξει κλπ.)

Σύμφωνα με το προαναφερόμενο ειδησεογραφικό πρακτορείο:
«Οι απόψεις του προέδρου της πΓΔΜ διακατέχονται από κυνισμό, δια των οποίων δηλώνεται ολοκάθαρα ότι η Κυβέρνηση των Σκοπίων είναι έτοιμη να θέσει σε κίνδυνο μία χώρα μέλους της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ και επιπρόσθετα δεν επιδιώκει να δώσει τέλος στην αντιβουλγαρική πολιτική της. Προτείνουμε στη βουλγαρική κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη θέση της μετά τα τελευταία γεγονότα της σκοπιανής ηγεσίας που δήλωσε πως θα συνεχίσει την πολιτική αυτή».
«Δηλώνουμε», συνέχισε ο Καρακατσάνοφ, «και κάνουμε ξεκάθαρη τη θέση μας: η πΓΔΜ δεν έχει θέση στο ΝΑΤΟ και στην Ε.Ε.»
Σε προηγούμενες, μάλιστα, τοποθετήσεις του, το Εθνικό Βουλγαρικό Κίνημα είπε πως αν δεν ελευθερώσουν οι Σκοπιανοί την Μήτροβα θα διαμαρτυρηθεί διαδηλώνοντας έξω από την πρεσβεία των Σκοπίων, στη Σόφια. Κι ακόμη, θα καταφύγει στο Στρασβούργο.


"Τα Σκόπια απαιτούν την επιστροφή των σλαβομακεδόνων»!

Βόρας: Αντάρτες Κομμουνιστές του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, 1946

Με τον τίτλο «Η αξιωματική αντιπολίτευση θα βρει λύση με τα Σκόπια» το μεγάλο κανάλι των Σκοπίων Balkaninsight παρουσιάζει τις θέσεις της πΓΔΜ για το ζήτημα που ανακίνησε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος.
Σε ανταπόκρισή της η Sinisa-Jakov Marusic από την Αθήνα γράφει:

Η αξιωματική αντιπολίτευση στην Ελλάδα, το πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα (ΠΑΣΟΚ), θα ακολουθήσει μια διαφορετική πορεία για την επίλυση της διαφοράς του ονόματος της γειτονικής πΓΔΜ, αν νικήσει στις εκλογές.
«Το ΠΑΣΟΚ έρχεται στην εξουσία να επιλύσει το ζήτημα αυτό. Θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα συμφιλίωσης και όχι αντιπαράθεσης» δήλωσε ο Ανδρέας Λοβέρδος του ΠΑΣΟΚ στο κανάλι των ελληνικών ειδήσεων Newstime.gr , την περασμένη Τετάρτη.
Ο Λοβέρδος που έκανε χρέη αναπληρωτή πρωθυπουργού κατά τα έτη 2002 έως το 2004, κατηγόρησε το κυβερνών συντηρητικό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας για μετασχηματισμό της διαφοράς σχετικά με το όνομα μέσα σε μια συνολική αντιπαράθεση με τα Σκόπια.
Πέρσι, η Αθήνα εμπόδισε την είσοδο των Σκοπίων στο ΝΑΤΟ, λόγω της μακρόχρονης διαφοράς του ονόματος της πΓΔΜ, καταστρέφοντας σοβαρά τις διμερείς σχέσεις.
Η Αθήνα υποστηρίζει πως το επίσημο όνομα της γείτονος ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» υπονοεί ότι τα Σκόπια έχουν εδαφικές βλέψεις στην βόρεια ελληνική επαρχία, της Μακεδονίας.
Ο Λοβέρδος υποστήριξε πως η Υπουργός Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη έκανε ένα λάθος με τη μη συμμετοχή στις άμεσες συζητήσεις με τα Σκόπια και απεναντίας αναζήτησε μια κοινά αποδεκτή λύση με τον διαμεσολαβητή των Ηνωμένων Εθνών, Μάθιου Νίμιτς.
Ως ένδειξη καλής θέλησης, «το ΠΑΣΟΚ θα αποδεχτεί την επιστροφή στην Ελλάδα των Σλαβομακεδόνων προσφύγων που εγκατέλειψαν τη χώρα μετά τον εμφύλιο πόλεμο» πρόσθεσε ο Λοβέρδος.
«Σλαβομακεδόνες» είναι το όνομα που χρησιμοποιούν ορισμένοι Έλληνες επίσημοι αναφερόμενοι στους «Μακεδόνες».
Τα Σκόπια απαιτούν την επιστροφή των προσφύγων, οι οποίοι πολέμησαν στο πλευρό του Δημοκρατικού Στρατού της Ελλάδας, το στρατιωτικό σκέλος του Ελληνικού Κομμουνιστικού Κόμματος, το οποίο νικήθηκε στον Εμφύλιο Πόλεμο του 1946-1949.
Ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είπε πρόσφατα στους ψηφοφόρους για να ετοιμαστούν για τις πρόωρες εκλογές στις οποίες εύχεται η Νέα Δημοκρατία να εξασφαλίσει μια νέα εντολή για να εξυγιανθεί πλήρως το οικονομικό και κοινωνικό κράτος.
Η «Μακεδονία» φοβάται ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να εμποδίσει την προσχώρηση της στην Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω των εσωτερικών πολιτικών εκτιμήσεων.
Η Αθήνα έχει προειδοποιήσει, άλλωστε, ότι θα προβεί σε μια τέτοια ενέργεια λόγων της αναμονής επίλυσης μιας σειράς προβλημάτων των δύο χωρών.

Το κλεμμένο χειρόγραφο του Αρχιμήδη




Το πολύτιμο χειρόγραφο των έργων του μαθηματικού Αρχιμήδη που αντιγράφηκε από μοναχό το 10ο αιώνα.


Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Ένας Αμερικανός συλλέκτης, έχει στην κατοχή του, το βυζαντινό χειρόγραφο του δέκατου αιώνα, αντίγραφο των αρχαίων κειμένων του Αρχιμήδη.
Το σπάνιο μεσαιωνικό ελληνικό χειρόγραφο δημοπρατήθηκε παρά τις αντιρρήσεις που εξέφρασε η ελληνική κυβέρνηση αλλά και το Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Ιερουσαλήμ, πως επρόκειτο για προϊόν κλοπής.
Το χειρόγραφο περιέχει σημαντικές πραγματείες του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού Αρχιμήδη.
Αντιγράφηκε από μοναχό μεταξύ των ετών 920-980 μ.Χ. , και βρισκόταν σε βιβλιοθήκη μονής που ανήκει στο Ορθόδοξο Πατριαρχείο της Ιερουσαλήμ.
Δημοπρατήθηκε από τον οίκο Christie's της Νέας Υόρκης. Αναφέρεται μάλιστα πως στα τελευταία λεπτά της δημοπρασίας υπήρξε νομική παρέμβαση και του πατριαρχείου αλλά και της ελληνικής κυβέρνησης χωρίς όμως να κατορθώσουν να ματαιώσουν την διαδικασία της δημοπρασίας.
Ο Αμερικανός αγοραστής που παραμένει στην ανωνυμία δήλωσε δια του αντιπροσώπου του, για να κατευνάσει τις αντιδράσεις ερευνητών και επιστημόνων, πως το έργο θα είναι διαθέσιμο στους μελετητές.
Αν και τα κείμενα του Αρχιμήδη σβήστηκαν μερικώς και καλύφθηκαν από θρησκευτικούς-χριστιανικούς ύμνους περί το δέκατο τρίτο αιώνα, εντούτοις είναι ακόμα ευανάγνωστα και έχουν προσδώσει στους μελετητές την ‘εικόνα’ των πολύτιμων ιδεών του μεγάλου Μαθηματικού για την διαδικασία των μαθηματικών αποδείξεών του.
Το χειρόγραφο είναι η μόνη πηγή για την πραγματεία του στη μέθοδο μηχανικών θεωρημάτων και περιλαμβάνει πέντε άλλες άγνωστες εργασίες.
Σαν ιστορικό του χειρογράφου αναγράφονται από τον ‘Οίκο Χρίστις’ τα εξής: Εμφανίστηκε στη μονή καλογριών του Ιερού Τάφου της Κωνσταντινούπολης το 1907, και μετά από τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο αποκτήθηκε από μια μη αναγνωρισμένη γαλλική οικογένεια η οποία το έβαλε στη δημοπρασία αυτή.
Η είδηση της επικείμενης πώλησης κέντρισαν το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης η οποία προσπάθησε ανεπιτυχώς να συγκεντρώσει το απαιτούμενο ποσό για να αγοράσει το χειρόγραφο. «Ελέγξαμε το ιστορικό του χειρογράφου, της ιδιοκτησίας και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως νόμιμα το κατείχε η γαλλική οικογένεια" είπε η εκπρόσωπος του Οίκου Χρίστις, Βρέντυ Λούτσμαν. «Επομένως αισθανθήκαμε πως είχαμε το δικαίωμα να το πουλήσουμε».
Ο περιφερειακός δικαστής Κίμπα Γούντ συμφώνησε με τον Οίκο της δημοπρασίας λίγες ώρες πριν την τελική διαδικασία, αφού απεφάνθη πως ο τίτλος ιδιοκτησίας των Γάλλων ήταν νόμιμος.
Ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη πρόσφερε μέχρι $ 1,9 εκατ. πριν τελικά κατοχυρωθεί στον Αμερικανό στην τιμή των $2,2 εκατ.
Για να ξέρουμε που βρίσκονται πολλά αρχαία ελληνικά χειρόγραφα.


Τραβάνε το σχοινί οι Σκοπιανοί


Βάζουν το «Ουράνιο Τόξο» μπροστά και ζητούν αναγνώριση μειονότητας στην Ελλάδα.

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Στην χώρα μας επικεντρώνουν το ενδιαφέρον τους τα σκοπιανά μέσα ενημέρωσης και ιδιαίτερα σε μειονοτικά ζητήματα, τα οποία για την Ελλάδα είναι ανυπόστατα και ανύπαρκτα. Εξομοιώνουν τη μουσουλμανική μειονότητα -την οποία ονομάζουν ’τουρκική’ - με τα σπέρματα των σλαβόφωνων των παραμεθορίων περιοχών.

«Η Ελλάδα ήταν για ακόμη μια φορά το θέμα της συζήτησης στα Ηνωμένα Έθνη», γράφει η εφημερίδα των Σκοπίων Dnevnik (1 Σεπτ. 2009), «για τη μη τήρηση των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, όπως έχει αναγνωρίσει η Επιτροπή Εξάλειψης της Φυλετικής Διάκρισης που συστήθηκε για τη χώρα, να αναγνωρίσει, δηλαδή, τις μειονότητες των «μακεδόνων και των Τούρκων»
Είναι ένα από τα συμπεράσματα της επιτροπής, που εξετάζει εκθέσεις προτεραιότητας από διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, όπως έγινε από τις 3 έως 28 Αυγούστου 2009, στη Γενεύη.

Η εφημερίδα σχολιάζει πως
"η Επιτροπή εξέφρασε την ανησυχία της για τα εμπόδια που τέθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση στις παραπάνω «εθνικές ομάδες» από την άποψη της ελευθερίας του συνδικαλίζεσθαι και μέσα στο πλαίσιο αυτό, έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα σε πληροφορίες για βίαιο κλείσιμο των ενώσεων των μειονοτήτων καθώς και απόρριψη της αναγνώρισής τους, όπως αυτή των ‘Τούρκων’ και των ‘Μακεδόνων’."
Γίνεται, επίσης, αναφορά για τους σλαβόφωνους της Φλώρινας και το κόμμα “Ουράνιο Τόξο» (Vinozito) που δεν κατόρθωσε, λέει, να ιδρύσει την «Οικία του Μακεδονικού Πολιτισμού» εδώ και έξι χρόνια.

Μέσα σε όλα αυτά έχουμε και πολιτικά άτομα που για ιδεολογικούς ή ψηφοθηρικούς λόγους υποστηρίζουν την επιστροφή των σλαβομακεδόνων στο ελληνικό έδαφος, αλείφοντας κυριολεκτικά το βούτυρο στο ψωμί των Σκοπιανών.
Τους παρέχουν, έτσι, τώρα αλλά και μελλοντικά, το τέλειο επιχείρημα για μια αναγνώριση ενός ανύπαρκτου ιστορικά έθνους. Αλλά και το χειρότερο, την αναγνώριση μιας ανύπαρκτης μειονότητας.
Η συμπόνοια είναι ένα ανθρώπινο συναίσθημα. Αλλά όταν συνδυάζεται με την μαλθακότητα χαρακτηρίζεται ως ενδοτικότητα. Κι αυτή οδηγεί στο χώρο της παρακμής, της διάλυσης.

Η Θεσσαλονίκη δεν μιλά ...ελληνικά



Ο γλωσσολογικός χάρτης της Ethnologue
(κάνε κλικ στη φωτο για μεγέθυνση)

Το τι ...παρδαλό, κυκλοφορεί στο διαδίκτυο δε λέγεται...

Στο Ethnologue Languages of the World, βρήκαμε πως η Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, δεν ομιλεί την ελληνική γλώσσα (!), στην πόλη και στον νομό ομιλείται η ποντιακή και η σλαβική (!!) (Η ποντιακή διάλεκτος χαρακτηρίζεται ως γλώσσα!)
Επίσης στο γλωσσολογικό χάρτη της FYROM, η σλαβομακεδονική γλώσσα αναφέρεται πως στην Ελλάδα ονομάζεται σλαβική και στη Βουλγαρία ως βουλγαρική.
Το περίεργο είναι πως αναφέρει ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 250.000 άνθρωποι που ομιλούν σλαβομακεδονικά.
Οι περιοχές, μάλιστα, στις οποίες βρίσκεται αυτός ο πληθυσμός είναι: Φλώρινα, βόρεια Καστοριά και ο νομός Θεσσαλονίκης. Την γλώσσα αυτήν στην Ελλάδα την ονομάζουν, λέει, ‘μακεδονική’ αλλά και ‘σλαβομακεδονική’.

Στο γλωσσολογικό χάρτη ενδεικτικά σημειώνεται και άλλες ‘γλώσσες’ που ομιλούνται στην Ελλάδα, όπως αρβανίτικα, αρουμούνικα, τουρκικά, τσακώνικα.
Στον πληθυσμό του, ενός εκατομμυρίων της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον χάρτη, δεν υπάρχει ούτε ...ελληνική μειονότητα! Έστω και λίγα άτομα που να μιλάνε ελληνικά...

Μπορείτε να βρείτε τα παραπάνω καθώς και πολλά άλλα προπαγανδιστικά & αξιοπερίεργα στη διεύθυνση της Ethnologue :