Κατηγορείται η Ελλάδα για αποδοχή κλεμμένων αλβανικών αρχαιοτήτων

Ερείπια της αρχαίας Απολλωνίας της Ιλλυρίας

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Έκλεψαν οι Έλληνες μνημεία από την αρχαία Απολλωνία της Ιλλυρίας;
Αυτό το ερώτημα αναφύεται από το άρθρο του Δανιήλ Μοσκοπολίτι (Dhaniil Moskopoliti ) στην αλβανική εφημερίδα “Albania”.

Το άρθρο, δημοσιευμένο στην αλβανική γλώσσα, έχει το τίτλο «Να επιστραφούν από την Ελλάδα τα λεηλατημένα μνημεία της Απολλωνίας»
(στα αλβανικά: Të kthehen nga Greqia monumentet e grabitura në Apolloni” 23-12-2009).
Γράφει ο συντάκτης:
« Για χάρη της αλήθειας, πρέπει να πούμε ότι στη διάρκεια της κομμουνιστικής περιόδου, μέχρι το 1990, η κατάσταση των αρχαιολογικών μουσείων σε αρχαίες πόλεις της Αλβανίας ήταν πολύ καλή.»
.. “μετά το 1992 η αλβανική Αρχαιολογική υπηρεσία αντιμετώπιζε σημαντικές δυσκολίες όσον αφορά τη χρηματοδότησή της. Έτσι παραμελήθηκε αυτός ο σημαντικός κλάδος ιστορίας και τέχνης του πολιτισμού της Αλβανίας.
”Αλλά η περίοδος 1997-1998 ήταν η πιο ‘μαύρη’ στην ιστορία των μουσειακών μνημείων των αρχαίων πόλεων της Αλβανίας».


Και τώρα στο ζουμί:


«Την περίοδο αυτή εκλάπησαν εκατοντάδες αρχαιολογικά αντικείμενα από τα μουσεία της χώρας, ανυπολόγιστης ιστορικής και πολιτιστικής αξίας, εξήχθησαν και πουλήθηκαν στο εξωτερικό.
»Κύριος προορισμός αυτών των μνημείων ήταν αναμφίβολα η Ελλάδα».
Ο συντάκτης κατηγορεί την Ελλάδα ως αποδέκτη ληστεμένων αρχαιολογικών μνημείων της αρχαίας Ιλλυρίας.
«Δεν μπορεί», γράφει ο Μοσκοπολίτι, «να κατηγορήσουμε την ελληνική κυβέρνηση ότι συμμετέχει σε αυτήν την περιπέτεια αλλά την επικρίνουμε για την αδιαφορία που επιδεικνύει στην αποδοχή των μνημείων αυτών καθώς υπονομεύεται η ίδια η Ελλάδα και στη συνέχει η Αλβανία»

Παραλληλίζει την Ακρόπολη με την Απολλωνία

Στη συνέχεια παραλληλίζει τον αγώνα της Ελλάδας για την επιστροφή των μνημείων της Ακρόπολης με αυτά της αρχαίας Απολλωνίας.
«Πολλοί από εμάς έχουμε δει τις κολοσσιαίες διπλωματικές προσπάθειες που κάνει η Ελλάδα με το αμερικανικό λόμπυ και τις διάφορες ενώσεις σε πολλές χώρες για την επιστροφή από την Αγγλία τα μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών. Είναι μια αξιοθαύμαστη προσπάθεια».

Η παροιμία


« Μια γνωστή λαϊκή παροιμία λέει: ‘η βαριά πέτρα στη θέση της’.

Έτσι υποστηρίζουμε την επιστροφή των μαρμάρων στην Ακρόπολη, στον τόπο που γεννήθηκε η ελληνική μυθολογία και είναι ιστορική συνέχεια της σύγχρονης Αθήνας.
Όμως η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να αδιαφορεί για τα αλβανικά μνημεία, των οποίων ο τόπος καταγωγής του είναι η αρχαία Ιλλυρία και τώρα βρίσκονται στο ελληνικό έδαφος.»

Η υπόθεση των Τρικάλων και τα 10 κιλά κάνναβης

Ο αρθρογράφος αναφέρεται στη συνέχεια σε απόφαση Δικαστηρίου των Τρικάλων για μια υπόθεση 11 αρχαίων μαρμάρων που λεηλατήθηκαν από το Μουσείο της Απολλωνίας και πουλήθηκαν (από Αλβανούς) στην τιμή των 15.000 Ευρώ.
Δεν διστάζει να κάνει και μια σύγκριση:
Η ελληνική αστυνομία είναι ανελέητη στο αλβανικό λαθρεμπόριο ναρκωτικών δεν συμπεριφέρεται όμως με τον ίδιο τρόπο στους λαθρέμπορους των πολιτιστικών ελληνικών μνημείων που έχουν καταγωγή από τη σύγχρονη Αλβανία.
Η ζημιά που προκαλείται στην Ιστορία του Παγκόσμιου Πολιτισμού με την εξαφάνιση ενός αρχαίου μνημείου είναι πολύ μεγαλύτερη από τη ζημιά που προκαλείται από 10 κιλά κάνναβης»
Ο Μοσκοπολίτι αναφέρεται και στις δεκάδες λεηλασίες που έχουν γίνει σε χριστιανικές (ελληνικές) εκκλησίες τις κλοπές αγίων εικόνων κλπ. από Αλβανούς και ζητά μια καλύτερη συνεργασία στον τομέα αυτόν από τις κυβερνήσεις της Αλβανίας και της Ελλάδας.

Τουρκικές εφημερίδες: «Η θεία Λειτουργία στο Φανάρι»

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Η μεγάλη απήχηση που είχε η συνέντευξη του Οικουμενικού Πατριάρχη στο αμερικανικό δίκτυο CBS έχει ανησυχήσει σοβαρά την πολιτική ηγεσία της Τουρκίας. Οι δηλώσεις του κ.Βαρθολομαίου περί «σταυρωμένου» και «πολίτη δεύτερης κατηγορίας» στην Τουρκία, δεν εντυπωσίασε και ανησύχησε μόνον τους Έλληνες ανά το κόσμο, αλλά απασχόλησε και την αμερικανική, -κυρίως- κοινή γνώμη.
Μέσα στα πλαίσια της αντιστροφής των εντυπώσεων αυτών, τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, παρουσιάζουν για πρώτη φορά τη χριστουγεννιάτικη θεία λειτουργία που πραγματοποιήθηκε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου της Κωνσταντινούπολης.
Η φωτογραφία που δημοσιεύουμε είναι από τη εφημερίδα «Ραντικάλ» και εμπλουτίζει το άρθρο το οποίο τιτλοφορείται: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατά τη Λειτουργία των Χριστουγέννων».
Γράφει επί λέξει:
«Την θεία λειτουργία που κράτησε 4 ώρες και τελείωσε με τη θεία κοινωνία (ψωμί με κρασί), παρακολούθησαν έλληνες της Τουρκίας, έλληνες που ήρθαν από την Ελλάδα αλλά και ορθόδοξοι από άλλες χώρες».
Ο τουρκικός τύπος προϊδεάζει τις επόμενες κινήσεις της τουρκικής πολιτικής αφού είναι βέβαιο πως θα δεχθεί πιέσεις από τις ΗΠΑ για τη λειτουργία της Σχολής της Χάλκης.

Τουρκία: τρία άτομα συνελήφθησαν για κατασκοπεία υπέρ Ελλάδας.

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Τρία άτομα τουρκικής καταγωγής συνελήφθησαν στη Σμύρνη της Μικράς Ασίας για κατασκοπεία υπέρ της Ελλάδας.
Το τουρκικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Cihan ανέφερε πως οι συλλήψεις έγιναν μετά από συνδυασμένες ενέργειες της επαρχιακού αστυνομικού τμήματος της Σμύρνης και της τουρκικής εθνικής υπηρεσίας πληροφοριών ΜΙΤ (Milli İstihbarat Teşkilatı).
Η σύλληψη των τριών ατόμων που διατηρούν ταξιδιωτικά γραφεία στην Σμύρνη, έγινε κατά παράβαση του νόμου «περί πολιτικής και στρατιωτικής κατασκοπείας».
Όπως αναφέρεται στα δημοσιέυματα του τουρκικού τύπου, οι τρεις συλληφθέντες πωλούσαν φωτογραφίες στρατιωτικών εγκαταστάσεων και ναυτικών βάσεων της Σμύρνης, του Μπουντρούμ και άλλων περιοχών.
Τις φωτογραφίες ή τα βίντεο που έβγαζαν τα πουλούσαν από 500 έως 700 ευρώ, σε έλληνες πράκτορες που βρίσκονταν στα ελληνικά νησιά.
Η συχνή μετακίνησή τους προς τα ελληνικά νησιά στάθηκε η αιτία της ετήσιας παρακολούθησής και τελικά της σύλληψής τους.
Κατασχέθηκαν τηλεσκόπια, ψηφιακές κάμερες, υπολογιστές, CD, 11 κινητά τηλέφωνα, 9 κάρτες sim, 3 PC, κλπ.
Οι τρεις συλληφθέντες οδηγήθηκαν στις τουρκικές φυλακές.

Χαμός στην Αλβανική Βουλή...

...Τσάμηδες όρμησαν κατά του Βαγγέλη Ντούλε

Ο Πρόεδρος του ΚΕΑΔ αντέδρασε ψύχραιμα…

Aναιτιολόγητη και αδικαιολόγητη επίθεση, εναντίον του Προέδρου του ΚΕΑΔ Βαγγέλη Ντούλε έκαναν, μέσα στην Αλβανική Βουλή, οι δύο Τσάμηδες βουλευτές του νεοσύστατου Τσάμικου κόμματος.
Παρ' ότι κανείς από τους παρόντες υπουργούς και βουλευτές του Δημοκρατικού Κόμματος δεν αντέδρασε, ο κ. Ντούλες αντιμετώπισε με ψυχραιμία το συμβάν και απέτρεψε με την συμπεριφορά του τα χειρότερα...

Πάντως η κρατική Αλβανική τηλεόραση διέκοψε την ζωντανή μετάδοση της συνεδρίασης, προκειμένου να μην καταγραφεί η επίθεση στον Μειονοτικό βουλευτή. Προηγήθηκε έντονος διάλογος, όπου οι δύο Τσάμηδες βουλευτές κατηγόρησαν με ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς τον Βαγγέλη Ντούλε.
Αιτία αποτέλεσε η θέση του ότι "δεν μπορούμε να μιλάμε για Ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας, όταν αναμοχλεύονται ανύπαρκτα θέματα, όπως το Τσάμικο".
Ο βουλευτής Ταχίρ "όρμησε" σαν μαινόμενος ταύρος, ακολουθούμενος από το συνάδελφό του, εναντίον του κ. Ντούλε, ο ο οποίος δεν αντέδρασε στην πρόκληση.
Οι Τσάμηδες αποτελούν την αιχμή της επιθετικής πολιτικής της Αλβανίας εναντίον της χώρας μας.
Σήμερα, οι Τσάμηδες, είναι εγκατεστημένοι στις περιοχές των Αγίων Σαράντα, Δελβίνου, Αυλώνος, Βερατίου, Τιράνων και κυρίως στην Κονίσπολη.
Ιδιαίτερα εχθρική είναι η στάση των Τσάμηδων προς την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας. Ενδεικτικά αναφέρονται μερικά γεγονότα:

• Την ημέρα της ενθρονίσεως του Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας Αναστασίου, οι Τσάμηδες πρωτοστάτησαν σε επεισόδια και ανθελληνικές εκδηλώσεις, πλαισιώνοντας τον εθνικιστή Αλβανό βουλευτή Uran Butka.
• Στους Αγίους Σαράντα, έριξαν με πυροβολισμούς το σταυρό της στέγης του ιερού ναού του Αγίου Χαραλάμπους.• Έκαψαν το ναό του Αγίου Γεωργίου στο χωριό Μετόχι.
• Βεβήλωσαν το ναό της Αναστάσεως Εξαμιλίων, καταστρέφοντας τις εικόνες και αφοδεύοντας ομαδικά στο δάπεδο του ναού.
• Πρωτοστατούν σε καταπατήσεις εκκλησιαστικών περιουσιών. Συγκεκριμένα Τσάμηδες και Λιάπηδες από την Αυλώνα έκτισαν αυθαίρετα σπίτια σε ιδιοκτησία της Ιεράς Μονής Αγίου Γεωργίου Τσούκας Αγίων Σαράντα. Χωρίς την έγκριση της Εκκλησίας ιδιοποίησαν οικόπεδα της Ιεράς Μονής των Αγίων Σαράντα στην περιοχή Γκιάστα.
• Πρόσφατα εκδόθηκε στην Αλβανία ένα δίτομο έργο 1.600 σελίδων του Αλμπέρτ Κοτίνι που αναφέρεται στις περίφημες διεκδικήσεις για την Τσαμουριά.
Επίσης καθιέρωσαν την 24η Ιουνίου ως «ημέρα γενοκτονίας των Τσάμηδων από τους Έλληνες».

H Σουηδία αρνήθηκε σε γονείς να ονομάσουν το γιό τους «Αλλάχ»

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος
Ως ζήτημα κατά των Μουσουλμάνων τίθεται από ορισμένες εφημερίδες της Τουρκίας η άρνηση των σουηδικών αρχών να επικυρώσουν μια ονομασία μεταναστών-μουσουλμάνων γονέων στο παιδί τους με το όνομα «Αλλάχ».
Το θέμα παρουσιάζεται, σήμερα, από την εφημερίδα «Sabah” ως συνέχεια του γεγονότος της άρνησης ανέγερσης μιναρέδων στην Ελβετία. Η τουρκική εφημερίδα τονίζει πως απαγορεύεται ακόμη και η αναγραφή της λέξης Αλλάχ στα σουηδικά, που γράφεται με το τρίγραμμα GUD και στις πινακίδες των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την σουηδική εφημερίδα Γκέτεμποργκ-Posten η αρμόδια αρχή (Skatteverket) γνωμοδότησε αρνητικά, στην αίτηση των μουσουλμάνων γονέων από την πόλης Skåne, της νότιας Σουηδίας, να ονομάσουν ένα βρέφος δύο μηνών ως «Αλλάχ».

Η ‘Skatteverket’ αποφάσισε πως δεν μπορούν να εγκριθούν ονόματα τα οποία φέρουν κάποιο αδίκημα ή μπορεί να προκαλέσουν δυσφορία στον ονομαζόμενο. Στην περίπτωση της μουσουλμανικής οικογένειας, η αρμόδια αρχή, γενικεύοντας την απόφαση της δήλωσε πως «η ονομασία θεωρείται απαράδεκτη για θρησκευτικούς λόγους».
Η λογική ήταν να προφυλάξει το ίδιο το άτομο από ονόματα που έχουν μεγάλη θρησκευτική απήχηση.
«Ο Θεός ή ο Αλλάχ ή ακόμη και ο Διάβολος είναι ονόματα προσβλητικά για μια κοινωνία. Οι αντιλήψεις αυτές δεν απηχούν προσωπικές απόψεις αλλά απόψεις ανθρώπων που πιστεύουν»,
τόνισε ο νομικός εμπειρογνώμονας Λαρς Τεγκενφέλντ.
«Μερικά θρησκευτικά ονόματα όμως όπως το όνομα Ιησούς θεωρούνται φυσιολογικά», πρόσθεσε.
Αλλά και κατά το παρελθόν έχουν απορριφθεί και άλλα ονόματα όπως το 2007, γονείς ήθελαν να ονομάσουν την κόρη τους «Metallica “ ή ένα αγοράκι σε «Google”.

Πηγές:
Goteborgs-Posten -sabah-thelocal




Γερμανοί και Νεφερτίτη: Αβγά από το Περού εισάγουν και δεν ...σπάνε...

Οι γερμανικές αρχές απέρριψαν το αίτημα της Αιγύπτου για επιστροφή της προτομής της βασίλισσας Νεφερτίτης στη χώρα της.
Το σπάνιο έργο τέχνης το οποίο είναι κατασκευασμένο από πηλό, απέσπασε από την Αίγυπτο το 1913 ο Πρώσος αρχαιολόγος Λούντβιχ Μπόραρντ, που διενεργούσε ανασκαφές στη χώρα του Νείλου.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της αιγυπτιακής αρχαιολογίας Ζαχί Χαβάς το κομψοτέχνημα βγήκε τότε από τη χώρα λαθραία. Η πρώτη αίτηση της Αιγύπτου για την επιστροφή της Νεφερτίτης έγινε το 1930 και απορρίφθηκε για τους ίδιους λόγους όπως τώρα:
«το έργο είναι εξαιρετικά πολύτιμο και ενδέχεται σε όποια μετακίνησή του να καταστραφεί»(!!).
Η προτομή της αιγυπτιακής βασίλισσας βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο του Βερολίνου

Το Φανάρι δικαιολογεί και η Τουρκία αναζητά καλές στιγμές

Η τουρκική εφημερίδα 'Aksam', που δημοσιεύει μέρος του κειμένου του Πατριαρχείου, παρουσιάζει φωτογραφία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου να παραλαμβάνει το 2000 από το Δήμαρχο της Καππαδοκίας Μπεκίρ Οντεμίς ένα αναμνηστικό δώρο (ομοίωμα του Πατριάρχη σε χαλκό).
Στο δημοσίευμα γίνεται αναφορά για τις ’χίλιες εκκλησιές’ της Καππαδοκίας και τους χριστιανούς της περιοχής -πριν την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1923-24 αλλά και την κατάσταση που υπάρχει σήμερα, προσπαθώντας να αναστρέψει το κλίμα που δημιουργήθηκε με τη συνέντευξη του πατριάρχη στο τηλεοπτικό κανάλι CBS.

Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου

Διευκρινίσεις για τις δηλώσεις που έκανε ο Οικουμενικός Πατριάρχης σε αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο έδωσε το Φανάρι, με ανακοίνωσή του προς τα τουρκικά ΜΜΕ.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης, «ως πνευματικός ηγέτης που έχει καθήκον να εκφράζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πατριαρχείο, εξέφρασε τα προβλήματα με τον παραδοσιακά ρεαλιστικό και ταυτόχρονα προσεκτικό τρόπο του».
Στο κείμενο που συντάχθηκε στην τουρκική, αναφέρονται τα εξής:
«Ο όρος περί σταύρωσης σχετίζεται με την έκφραση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Πατριαρχείο. Τέτοιοι όροι υπάρχουν σε όλες τις γλώσσες και εννοούνται όχι με τη στενή έννοια, αλλά με βάση τις έννοιες που έχουν αυτοί στην κάθε γλώσσα.
»Είναι προφανές ότι ο Πατριάρχης, καθώς απαντούσε στην ερώτηση στην οποία χρησιμοποιήθηκε ο όρος αυτός, δεν είχε πρόθεση να εκφράσει πιέσεις που προέρχονται από την κυβέρνησή μας.
»Εξάλλου και ο πρωθυπουργός μας, ο οποίος ασχολείται ειλικρινά με τα προβλήματα της κοινότητάς μας, έχει εκφράσει ορισμένες φορές τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην πορεία προς το κράτος Δικαίου, χρησιμοποιώντας όχι εκφράσεις δυτικών γλωσσών, όπως η σταύρωση, αλλά εκφράσεις της τουρκικής γλώσσας, όπως το σάβανο. Τα κυβερνητικά στελέχη αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες κατά τις ειλικρινείς και καλοπροαίρετες πρωτοβουλίες τους με στόχο το δημοκρατικό κράτος Δικαίου, τις οποίες υποστηρίζει ο λαός μας.
»Ο Πατριάρχης προσεύχεται πάντα για την ευημερία της χώρας μας και τις προσπάθειες και επιτυχίες της κυβέρνησης στην πορεία προς το κράτος Δικαίου. Η δημοσιοποίηση των δυσκολιών που υπάρχουν, δίχως αυτές να αποκρύπτονται, είναι αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης προς το δημοκρατικό κοινωνικό σύστημα. Όλοι οι σώφρονες και καλοπροαίρετοι άνθρωποι δέχονται ότι σε μία ανοιχτή και δημοκρατική κοινωνία, για την εξάλειψη των δυσκολιών αυτών, δεν υπάρχει άλλη λύση εκτός από τη δημοσιοποίησή τους».

Σχετικές αναφορές:
http://echedoros-a.blogspot.com/2009/12/blog-post_2601.html
και
http://echedoros.blogspot.com/2009/12/blog-post_20.html


Τελεσίγραφο προς Γκρουέφκσι : «Ρίχνω την κυβέρνηση»...

...δηλώνει ο Αχμετί, "αν δεν επιλυθεί το θέμα της ονομασίας της πΓΔΜ"!

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα του πρακτορείου Focus-news (στη βουλγαρική γλώσσα) ο αλβανός ηγέτης του κόμματος ‘Δημοκρατική Ένωση για Ενσωμάτωση’ Αλί Αχμετί που συμμετέχει στον κυβερνητικό σχηματισμό που ηγείται ο Νίκολα Γκρουέφσκι, έδωσε τελεσίγραφο για την παραμονή του στην κυβέρνηση.
«Το ζήτημα με το όνομα πρέπει να επιλυθεί μέσα στους επόμενες τρείς μήνες και όχι στο εξάμηνο, για να απεμπλακούμε από το πρόβλημα της ένταξης της πΓΔΜ στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ, ώστε να δώσουμε συνέχεια στον κυβερνητικό συνασπισμό του κόμματος του Γκρουέφσι με το δικό μας».
Αυτό δήλωσε ο ηγέτης του μεγαλύτερου αλβανικού κόμματος της πΓΔΜ στην σκοπιανή εφημερίδα ‘Βρέμε’.
«Σε περίπτωση που το πρόβλημα του ονόματος δεν επιλυθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου, θα αποχωρίσουμε από τον κυβερνητικό σχηματισμό» δήλωσε στους συντάκτες της αναφερόμενης σκοπιανής εφημερίδας.

Επισημαίνεται πως οι διαφορές υπήρχανε πάντοτε στα δύο κόμματα, που συμμετέχουν στην κυβέρνηση της πΓΔΜ, του αλβανικού DUI και του σλαβικού VMRO-DPMNE, λόγω των διαφορετικών δομών των ίδιων των κομμάτων αλλά και κατευθύνσεων που είχαν δρομολογήσει.
Τώρα όμως η εμφανισθείσα ένταση στα δύο κόμματα, προέρχεται λόγω της μισαλλοδοξίας του πρωθυπουργού της πΓΔΜ κ. Γκρουέφσκι.