Έρευνα για τις περιουσίες των Ελλήνων της Πόλης

Ἂρθρα & Σκέψεις -31 Δεκ 2009

Ένας τηλεφωνικός κατάλογος της Κωνσταντινούπολης του 1955 αποτελεί το “κλειδί” για την έναρξη της εκστρατείας διεκδικήσεων ακινήτων των Ελλήνων της Πόλης.

(Πηγή εφ. Μακεδονία)

Ήδη τα στοιχεία του καταλόγου αυτού σταχυολογούνται, προκειμένου να εντοπιστούν ελληνικά ακίνητα που κατασχέθηκαν και πουλήθηκαν από το τουρκικό κράτος.
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την υπόθεση Φωκά, με την οποία δικαίωσε δύο αδέρφια στη διεκδίκηση της περιουσίας της αδερφής τους, αξίας 12 εκατομμυρίων ευρώ, άνοιξε το δρόμο για να κινηθούν παρόμοιες διαδικασίες για διεκδικήσεις Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης που έχασαν τις περιουσίες τους και οι οποίες υπολογίζονται σε συνολικά 12.000 ακίνητα. “Δεχόμαστε τηλεφωνήματα απ’ όλον τον κόσμο. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, αλλά η δουλειά έχει πολύ δρόμο”, υποστήριξε μιλώντας στη “ΜτΚ” ο συνήγορος των αδελφών Φωκά Δημήτρης Γκελντής, ο οποίος επί οκτώ χρόνια εξάντλησε όλες τις δικαστικές διαδικασίες στα τουρκικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια, μέχρι τη δικαίωση των δύο αδερφών.
Ο κ. Γκελντής πριν λίγες ημέρες επέστρεψε από την Κωνσταντινούπολη, κρατώντας τον συγκεκριμένο τηλεφωνικό κατάλογο στα χέρια του. “Είναι μια καλή αρχή”, είπε υπογραμμίζοντας πως στον κατάλογο αυτόν υπάρχουν 300.000 ελληνικά ονόματα και οι δρόμοι όπου έμεναν την περίοδο εκείνη, πριν τα Σεπτεμβριανά του 1955 και το πογκρόμ εναντίον των Ελλήνων της Πόλης. “Ένα πρόβλημα είναι πως οι περισσότεροι δρόμοι έχουν αλλάξει ονομασίες, ωστόσο θα το ξεπεράσουμε με τις μαρτυρίες που υπάρχουν για τα παλιά ονόματά τους”, επισήμανε.

Ο κ. Γκελντής στην επίσκεψή του στην Κωνσταντινούπολη συναντήθηκε με τον οικουμενικό πατριάρχη, με τον οποίο συζήτησε το θέμα, αλλά και με τον έλληνα πρέσβη. Παράλληλα είχε επαφές με τον τούρκο συνάδελφό του Οκάν Χεμσινλίογλου, με τον οποίο συνεργάστηκαν για τη θετική έκβαση της υπόθεσης Φωκά. “Το πρόβλημα είναι πως οι τουρκικές υπηρεσίες απαγορεύουν ακόμη και σε Τούρκους να κάνουν έρευνες σε κτηματολόγια και υποθηκοφυλακεία όταν αφορούν τις ελληνικές περιουσίες”, τόνισε.


ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ

Η έρευνα που ξεκίνησε αφορά τα 12.000 ακίνητα που αποτελούν τις περιουσίες των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης, οι οποίες χάθηκαν μετά το 1955. Η πρώτη κατεύθυνση αφορά τα ακίνητα που παραμένουν ως έχουν και είναι εγκαταλειμμένα χωρίς να έχουν αξιοποιηθεί, ακολουθούν τα ακίνητα που έχουν πουληθεί σε τρίτους και αυτά που αξιοποιήθηκαν από το τουρκικό κράτος, το οποίο τα διατηρεί στην ιδιοκτησία του.
Στην πρώτη κατηγορία εκτιμάται πως στην Κωνσταντινούπολη εξακολουθούν να ρημάζουν περίπου 1.000 ακίνητα που ανήκαν σε Έλληνες. “Πρέπει να αρχίσουμε απ’ αυτά, να δούμε σε ποιους ανήκουν και αν οι ιδιοκτήτες τους είναι κάποιοι απ’ αυτούς που έχουν επικοινωνήσει ήδη μαζί μας”, σημείωσε ο κ. Γκελντής.
“Το ζήτημα όμως είναι να συμβάλει σ’ αυτό το έργο η ελληνική πολιτεία. Τα ακίνητα αυτά είναι ετοιμόρροπα και ακόμη και αν ζουν οι ιδιοκτήτες τους και θέλουν να τα διατηρήσουν, πού θα βρουν τόσα χρήματα;”, συμπλήρωσε.
Στη δεύτερη κατηγορία ο σχεδιασμός είναι να διεκδικηθούν αποζημιώσεις από το τουρκικό κράτος, που έχει πουλήσει τα ακίνητα σε τρίτους, καθώς η ανάκτησή τους από τους έλληνες ιδιοκτήτες θεωρείται αδύνατη. Η ανάκτηση όμως εκτιμάται πως είναι εφικτή για τα ακίνητα που διατηρεί το τουρκικό κράτος και χρησιμοποιεί για διάφορες δραστηριότητες. Σύμφωνα με τις πρόχειρες καταγραφές ο αριθμός αυτών των ακινήτων είναι μεγάλος.
Παράλληλη εργασία συγκέντρωσης ενδιαφερομένων έχουν ξεκινήσει και οι εν Ελλάδι σύλλογοι Κωνσταντινουπολιτών, ειδικά μετά την έκδοση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
Ήδη έχουν εντοπιστεί μέλη τους που έχασαν τις περιουσίες τους και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι επίσημες διαδικασίες διεκδικήσεων.

Η υπόθεση Φωκά-Πιστικά

Η διεκδίκηση της περιουσίας της Πολυξένης Φωκά-Πιστικά από το τουρκικό κράτος ξεκίνησε μετά τον θάνατό της, τον Απρίλιο του 2000, από τους δύο αδελφούς της, που ζουν στην Ελλάδα και οι οποίοι έμειναν μοναδικοί της κληρονόμοι.
Η γυναίκα βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη σε παιδική ηλικία, όταν υιοθετήθηκε από το ζεύγος Πιστικά. Μετά τον θάνατο των θετών της γονιών στην Πόλη κληρονόμησε την κινητή και ακίνητη περιουσία τους. Η ίδια επικοινώνησε πρώτη φορά με τον έναν αδελφό της όταν βρέθηκε στο ελληνικό γηροκομείο του Πέραν και ζήτησε βοήθεια. Μέχρι την ώρα που ζούσαν οι θετοί της γονείς δεν απαντούσε στις επιστολές των αδελφών της, επειδή της το απαγόρευαν.
Τα τουρκικά δικαστήρια κάνοντας χρήση μυστικών διαταγμάτων του 1964, τα οποία ανέφεραν πως “η αρχή της αμοιβαιότητας δεν εφαρμόζεται με την Ελλάδα”, απέρριψαν τις αιτήσεις των δύο αδελφών, παρότι προηγουμένως τους απέδωσαν την κινητή περιουσία της αδελφής τους.
Οι αδελφοί Φωκά προσέφυγαν το 2002 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, το οποίο τον Σεπτέμβριο με απόφασή του απέρριψε τους ισχυρισμούς του τουρκικού κράτους και δέχθηκε ότι η δήμευση της περιουσίας αποτελεί παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Η απόφαση ελήφθη ομόφωνα με τις ψήφους και των επτά δικαστών της σύνθεσης, μεταξύ των οποίων και μία Τουρκάλα.
Στην προσφυγή τους οι αδελφοί Φωκά διεκδικούν ποσό που φτάνει τα 19,1 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία αποτελούν την αξία της ακίνητης περιουσίας, τα διαφυγόντα κέρδη των προηγούμενων χρόνων και την ηθική βλάβη τους. Με την απόφασή του το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καλεί το τουρκικό δημόσιο να τακτοποιήσει οικονομικά την υπόθεση μέσα σε διάστημα έξι μηνών. Σε διαφορετική περίπτωση θα κληθεί να ορίσει το ίδιο το δικαστήριο αποζημίωση που αναλογεί για τους κληρονόμους.

Φάγαμε 30.000 Σκοπιανά αρνιά τα Χριστούγεννα!

Κύριος εισαγωγέας των σκοπιανών αμνοεριφίων είναι η Ελλάδα

Ἂρθρα & Σκέψεις -31 Δεκ 2009

Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν οι εκτροφείς προβάτων στην γειτονική χώρα αφού μόνον στην περίοδο των Χριστουγέννων πούλησαν 30.000 αρνιά σε Ελλάδα και Ιταλία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του σκοπιανού καναλιού ‘Α1’ οι εκτροφείς προβάτων πούλησαν σε πολύ καλή τιμή την παραγωγή τους: 200 δηνάρια ανά κιλό που σημαίνει 3,24€ ανά κιλό. Άσχετα αν στη χώρα μας έφθασε μέχρι τα 9-12 €...
«Πρόκειται για εισροή καθαρού συναλλάγματος που έχει αυξητική τάση. Το περασμένο Πάσχα η πώληση των αρνιών κυμάνθηκε γύρω στα 130 δηνάρια, η αύξηση μέσα σε οκτώ μήνες ήταν της τάξης του 60%», δήλωσε ο Ντούσαν Ριστέσκι, πρόεδρος της ένωσης των εκτροφέων προβάτων στο Πρίλεπ.

Σημειώνεται πως η ετήσια εξαγωγή αμνοεριφίων στην πΓΔΜ είναι της τάξης των 300.000. Ήδη ζητείται από τη κυβέρνηση να αυξήσουν οι παραγωγοί τον αριθμό των αμνοεριφίων τους αφού τα 600.000 που υπάρχουν δεν κρίνονται αρκετά για μελλοντική ζήτηση.

Νέοι Σοσιαλιστές Πολωνίας: Όχι Χριστιανικά σύμβολα στα σχολεία!

Ἂρθρα & Σκέψεις 30 Δεκ 2009

Οι απόγονοι των παλαιών Σοσιαλιστών της Πολωνίας, είναι οι σημερινοί ‘Νέοι Σοσιαλιστές’, οι οποίοι απαίτησαν από τον Υπουργό Παιδείας της χώρας να καταργήσει από την 1η Ιανουαρίου 2010, την προσευχή και τα χριστιανικά σύμβολα από τα πολωνικά σχολεία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που έδωσαν στη δημοσιότητα οι ‘Νέοι Σοσιαλιστές’ θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αν δεν εφαρμοστούν οι διατάξεις του Συντάγματος.
Οι διαμαρτυρόμενοι υποστηρίζουν πως δεν είναι κατά της θρησκείας αλλά «ζητάμε την άρση των χριστιανικών συμβόλων από τα σχολεία και την τήρηση των διατάξεων του Συντάγματος της χώρας σχετικά με τον προσηλυτισμό και την θρησκευτική ελευθερία», επισήμανε ο πρόεδρος των Νέων Σοσιαλιστών Λέχ Καζίνσκι..
Ωστόσο ο Υπουργός Παιδείας της Πολωνίας Γκεντόζ Ζουράφσκι, δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης πως « η έκκλησή τους είναι σε λάθος κατεύθυνση, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει καμία σχέση με το ζήτημα αυτό. Τα θρησκευτικά σύμβολα τοποθετούνται από τον διευθυντή κάθε σχολείου, το Υπουργείο δεν επεμβαίνει γιατί δεν έχει αρμοδιότητα σε αυτό».

Γυρίζουν την πλάτη στον πατριάρχη Ιεροσολύμων

Ἂρθρα & Σκέψεις 30 Δεκ 2009

Δεκατρείς χριστιανοί ηγέτες της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, γράφει το παλαιστινιακό πρακτορείο, συναντήθηκαν την Τετάρτη (σήμερα) στη Βηθλεέμ και ψήφισαν ομόφωνα να μποϋκοτάρουν την υποδοχή του Πατριάρχη Θεόφιλου του Γ’ στη γιορτή των Χριστουγέννων στις 6 Ιανουαρίου. (εορτή Χριστουγέννων με το παλιό ημερολόγιο)
Φωτό: Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος Γ΄
Αξιωματούχοι αλλά και απλοί υπάλληλοι που πλαισιώνουν τους 13 ιεράρχες δεν θα παραλάβουν τον Πατριάρχη από τη Μονή του Μαρ Ηλία και δεν θα τον προϋπαντήσουν στην είσοδο της Βηθλεέμ στο σημείο 300, που ελέγχεται από το Ισραήλ, για τον σχηματισμό πομπής προς το ναό της Γέννησης.
Η απόφαση αυτή είναι αποτέλεσμα της δυσαρέσκειας των τοπικών ιεραρχών για απραγματοποίητες υποσχέσεις του Πατριάρχη στο ζήτημα πώλησης εκκλησιαστικής γης από τον προηγούμενο Πατριάρχη (που απολύθηκε) στο Ισραήλ.

Η κοινότητα της Ιερουσαλήμ είχε εξοργιστεί με την αυθαίρετη πώληση της εκκλησιαστικής γης στο κράτος του Ισραήλ. Μεγάλο μέρος αυτής της γης ανήκε σε ιδιώτες της Παλαιστίνης που την έκαναν δωρεά στην εκκλησία πριν από τον πόλεμο του 1967, όταν είδαν πως το Ισραήλ κατείχε τη Δυτική Όχθη και το ένα τμήμα της Ανατολικής Ιερουσαλήμ.
Στην εκκλησία ανήκε η γη όπου η ισραηλινοί έκτισαν αργότερα, μεταξύ των άλλων, και την οικία του ισραηλινού πρωθυπουργού.
Στην Σύνοδο που ακολούθησε ψηφίστηκε η υποστήριξη στην απόφαση του Μαίου 2005 για την επιστροφή των πωληθέντων. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους εξελέγη ομόφωνα στην θέση του απολυθέντος Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ο Θεόφιλος ο Γ΄. Η εκλογή έγινε αποδεκτή από τις κυβερνήσεις της Ελλάδας, του Ισραήλ, της Παλαιστινιακής Αρχής και της Ιορδανίας.
Ο νέος Πατριάρχης είχε υποσχεθεί να εργαστεί για την ακύρωση της πώλησης του προκατόχου του.

Αν και υπήρχαν αντιρρήσεις για την εκλογή του από την Ιορδανία, λόγω του ότι δεν ήταν Ιορδανός πολίτης, όπως αναφέρει ο ελληνικός ορθόδοξος πατριαρχικός νόμος Ν.24 του 1958 εντούτοις, η Ιορδανία συναίνεσε στην εκλογή του με τον όρο ότι θα υπηρετήσει την εκκλησία και θα υποστηρίξει τον Παλαιστινιακό λαό.
Ο επικεφαλής της Ορθόδοξου Συμβουλίου Μαρβάν Άτ Τουμπάσι δήλωσε πως πάρθηκε η απόφαση να μποϊκοτάρουν τον ερχομό του Πατριάρχη στη Βηθλεέμ, ως απάντηση στην άρνηση του Θεόφιλου του Γ’ να τηρήσει τις υποσχέσεις του προς την παλαιστινιακή αρχή, όπως είχαν συμφωνήσει ως προϋπόθεση για την εκλογή του.

Ο ελληνικός αέρας της Νιζύν

Η εκκλησία του Αγίου Μιχαήλ στη Νιζύν της Ουκρανίας (17ος αιώνας)

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Ως «ελληνική πρωτεύουσα» της Ουκρανίας ονομαζότανε η πόλη Νιζύν, που βρίσκεται βορειοδυτικά του Κιέβου στα 150 χιλιόμετρα.

Σύμφωνα με το ιστορικό της πόλης οι Έλληνες ήρθανε στην περιοχή στις αρχές του 1600. Επρόκειτο κυρίως για έμπορους και τεχνίτες. Έτσι, στα μέσα του 17ου αιώνα η ελληνική κοινότητα μεγάλωσε αφού εγκαταστάθηκαν σε αυτήν ελληνικές οικογένειες που ήρθαν στην περιοχή από το τότε Οθωμανικό κράτος.

Οι Έλληνες εργάστηκαν για την δημιουργία και τον καλλωπισμό της πόλης, δημιουργώντας κτίρια πρωτότυπα και τη μεταμόρφωσαν με την εργασία τους σε μια ανθηρή πολιτεία. Ξακουστοί ήταν οι έλληνες ξυλουργοί που μετέτρεπαν τα ουκρανικά δέντρα σε ξυλουργικά καλλιτεχνήματα.
Ήταν τόσο μεγάλος ο ενθουσιασμός του Μπογδάν Χμελνίτσκι που ήταν ο Χέτμαν της περιοχής (εκπρόσωπος του Τσάρου) που παραχώρησε στους Έλληνες της Νιζύν (τους Νιζύνες Έλληνες’, όπως τους λέγανε) προνόμια και εισηγήθηκε για αυτούς στον Τσάρο την απαλλαγή φόρων και δασμών.
Τους βοήθησε μάλιστα να κατασκευάσουν ελληνικό σχολείο γύρω στα 1650 αλλά αυτό λειτούργησε πολύ αργότερα, στα 1696.

Το αξιοσημείωτο είναι πως το σχολείο αυτό διατηρείται μέχρι τις μέρες μας όπως ήταν τότε με τον σταυρό στο ψηλότερο σημείο του. Διατηρείται ακόμη και η εκκλησία του αγίου Μιχαήλ, που ανήκε στην ελληνική κοινότητα.

Στην πόλη Νιζύν (Nizhyn) ήταν η έδρα ενός σημαντικού συντάγματος Κοζάκων (μέχρι το 1782) το οποίο εφοδίαζαν οι έλληνες της περιοχής.

Αναφέρεται μάλιστα πως μετά την αποχώρηση των Κοζάκων οι Έλληνες δημιούργησαν με δικές τους δαπάνες το Δικαστικό Μέγαρο της πόλης.

Όπως σημειώνεται στο ουκρανικό κείμενο, λατρευτικοί χώροι όπως μοναστήρια και ναοί κτίστηκαν στην περιοχή με πόρους από τους Κοζάκους και τους έλληνες κατοίκους.

Οι ‘Νιζύνες έλληνες’ δημιούργησαν και έκαναν θεσμό τις εμπορικές εκθέσεις της πόλης. Και όπως αναφέρει η Богдана КОСТЮК:
 
« οι Ουκρανοί έλληνες, έρχονται στη Νιζύν να αναπνεύσουν τον αέρα της πόλης και να αισθανθούν το άγγιγμα της ιστορίας της»

--
Το παρόν γράφηκε με αφορμή του κειμένου της Богдана КОСТЮК: «НІЖИН: ГРЕЦЬКЕ МІСТО УКРАЇНИ»





Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr




 

Τα κράτη που μισούν τους δημοσιογράφους

Αιματηρός απολογισμός της παγκόσμιας δημοσιογραφίας 2009

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Τα στοιχεία τα οποία δημοσιεύονται από τους «Δημοσιογράφους χωρίς σύνορα- για την ελευθερία του Τύπου» είναι συνταρακτικά και φέτος.
76 Δημοσιογράφοι δολοφονήθηκαν μέσα στο 2009, ενώ άλλοι 167 κλείστηκαν στη φυλακή εξαιτίας της δημοσιογραφικής έκφρασής τους.
Πρώτη χώρα η οποία μισεί την ελεύθερη δημοσιογραφία και στην οποία εκδηλώνονται δολοφονίες κατά των δημοσιογράφων είναι οι Φιλιππίνες με 33 δολοφονίες δημοσιογράφων!
Δεύτερη χώρα που δολοφονεί τους ανθρώπους του Τύπου είναι η Σομαλία με εννέα δολοφονίες δημοσιογράφων, ακολουθούν το Πακιστάν και η Ρωσία με 5 δολοφονίες, τρίτη το Ιράκ με τέσσερις δολοφονίες, ακολουθεί το Μεξικό με τρεις δολοφονίες.
Ο πλήρης κατάλογος των χωρών και των 76 δολοφονιών, είναι ο εξής (κλικ στην εικόνα):



Ανάμεσα στις χώρες που στέλνουν στη φυλακή τους δημοσιογράφους πρώτη είναι η Κίνα με 30 φυλακισμένους και δεύτερη η Ερυθραία με 29, η Κούβα 25, το Ιράν με 17.
Ο πλήρες κατάλογος των φυλακισθέντων ανά χώρα είναι ο εξής (κλίκ στην εικόνα):


Βουλγαρικές αλλαγές για απόκτηση Ιθαγένειας

Ο Βούλγαρος υπουργός Bozidar Dimitrov. (24 Часа)

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Ξένοι πολίτες οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν βουλγαρική ιθαγένεια θα πρέπει να περνούν από συνέντευξη όπου θα διαπιστώνονται οι γνώσεις που έχουν στη βουλγαρική παράδοση και ιστορία.
Αυτό προβλέπει το νέο νομοσχέδιο που πρότεινε ο υπουργός Μποζιντάρ Ντιμιτρόφ και θα συζητηθεί το νέο έτος από την βουλγαρική βουλή στα πλαίσια της αλλαγής του νόμου που διέπει τη διαδικασία απόκτησης της βουλγαρικής ιθαγένειας.
Όπως δήλωσε ο Βούλγαρος υπουργός αυτή η μεθοδολογία θα μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία και θα επισπεύδει την απόκτηση της βουλγαρικής ιθαγένειας.
Αστειευόμενος είπε πως ειδικά για τους Σλαβομακεδόνες θα αποκτούν πιο γρήγορα την ιθαγένεια, «λέγοντας απλά το ‘Ορκίζομαι’ στα βουλγαρικά και όχι στα σερβικά, για να κατανοούν πλήρως τη καταγωγή τους»

Τώρα για την απόκτηση της βουλγαρικής ιθαγένειας είναι απαραίτητη μόνο η προσκόμιση ληξιαρχικής πράξης γέννησης του ενδιαφερόμενου, ώστε να ελεγχθεί από τις αρμόδιες αρχές ασφαλείας.
Ο νέος νόμος θα διευκολύνει, όπως δήλωσε ο Βούλγαρος υπουργός, την απόκτηση της βουλγαρικής ιθαγένειας στους πολλούς πολίτες της πΓΔΜ και της Μολδαβίας, που τόσα χρόνια κατέφευγαν σε άλλες μεθοδεύσεις για την απόκτησή της.
Δήλωσε μάλιστα τη μείωση του χρόνου της εξέτασης των απαραίτητων εγγράφων και η όλη διαδικασία δεν θα υπερβαίνει τους δέκα οκτώ μήνες, όταν, βέβαια, πρόκειται για άτομα βουλγαρικής καταγωγής.

(σ.σ. στα βουλγαρικά η ‘βουλγαρική ιθαγένεια’ είναι българското гражданство, ενώ η ‘βουλγαρική υπηκοότητα’ είναι :българското националност)

Η «Αλβανική Μακεδονία»

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Είχε αναγγελθεί ήδη από τις αρχές του περασμένου μήνα η κυκλοφορία ενός νέου ιστορικού έργου για την πΓΔΜ, που θα τεκμηρίωνε την διαχρονική παρουσία του αλβανικού στοιχείου στη χώρα.
Χθες έγινε η παρουσίαση του νέου βιβλίου.
Συγγραφέας του τρίτομου έργου είναι ο πολιτικός αναλυτής και δημοσιογράφος της πΓΔΜ, αλβανικής καταγωγής, Νιγιάζι Μωάμεθ που κατάγεται από το Τέτοβο.
Ο δημοσιογράφος - συγγραφέας παρουσίασε τον πρώτο τόμο του ιστορικού έργου, παρέχοντας μέσα από τις 400 σελίδες του μια ηχηρή απάντηση στους Σλαβομακεδόνες που ήθελαν μέσω της «Μακεδονικής Εγκυκλοπαίδειας» -που τελικά αποσύρθηκε- να παρουσιάσουν τους Αλβανούς της πΓΔΜ ως επήλυδες.
Το έργο όπως αναφέρεται περιέχει πρωτότυπα έγγραφα στα αλβανικά, αγγλικά και γαλλικά διάσημων ιστορικών και ταξιδιωτών του 16ου έως του 19ου αιώνες, όπου καταγράφεται η διαχρονική παρουσία των Αλβανών σε εδάφη που σήμερα ανήκουν στην πΓΔΜ.
Το βιβλίο το οποίο είναι έκδοση του συγγραφέα, χρηματοδοτήθηκε από τους κατοίκους της σκοπιανής πόλης Τέτοβο, καθώς και από το αλβανικό στοιχείο, των γύρω από την πόλη οικισμών.
Όπως δήλωσε ο Νιγιάζι Μωάμεθ «Η δημοσίευση αυτού του βιβλίου δεν είναι μέρος κανενός πολιτικού σχεδιασμού και δεν υποστηρίζεται ή προωθείται από κανένα κόμμα ή οργάνωση. Είναι προσωπικό έργο και γραμμένο με βάση την αυστηρή επιστημονική μεθοδολογία».

Το επόμενο έτος πρόκειται να εκδοθούν και οι δύο επόμενοι τόμοι της «Αλβανικής Μακεδονίας» και ο συγγραφέας ευελπιστεί στην οικονομική στήριξη από το Υπουργείο Πολιτισμού της πΓΔΜ.