Η «Αλβανική Μακεδονία»

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Είχε αναγγελθεί ήδη από τις αρχές του περασμένου μήνα η κυκλοφορία ενός νέου ιστορικού έργου για την πΓΔΜ, που θα τεκμηρίωνε την διαχρονική παρουσία του αλβανικού στοιχείου στη χώρα.
Χθες έγινε η παρουσίαση του νέου βιβλίου.
Συγγραφέας του τρίτομου έργου είναι ο πολιτικός αναλυτής και δημοσιογράφος της πΓΔΜ, αλβανικής καταγωγής, Νιγιάζι Μωάμεθ που κατάγεται από το Τέτοβο.
Ο δημοσιογράφος - συγγραφέας παρουσίασε τον πρώτο τόμο του ιστορικού έργου, παρέχοντας μέσα από τις 400 σελίδες του μια ηχηρή απάντηση στους Σλαβομακεδόνες που ήθελαν μέσω της «Μακεδονικής Εγκυκλοπαίδειας» -που τελικά αποσύρθηκε- να παρουσιάσουν τους Αλβανούς της πΓΔΜ ως επήλυδες.
Το έργο όπως αναφέρεται περιέχει πρωτότυπα έγγραφα στα αλβανικά, αγγλικά και γαλλικά διάσημων ιστορικών και ταξιδιωτών του 16ου έως του 19ου αιώνες, όπου καταγράφεται η διαχρονική παρουσία των Αλβανών σε εδάφη που σήμερα ανήκουν στην πΓΔΜ.
Το βιβλίο το οποίο είναι έκδοση του συγγραφέα, χρηματοδοτήθηκε από τους κατοίκους της σκοπιανής πόλης Τέτοβο, καθώς και από το αλβανικό στοιχείο, των γύρω από την πόλη οικισμών.
Όπως δήλωσε ο Νιγιάζι Μωάμεθ «Η δημοσίευση αυτού του βιβλίου δεν είναι μέρος κανενός πολιτικού σχεδιασμού και δεν υποστηρίζεται ή προωθείται από κανένα κόμμα ή οργάνωση. Είναι προσωπικό έργο και γραμμένο με βάση την αυστηρή επιστημονική μεθοδολογία».

Το επόμενο έτος πρόκειται να εκδοθούν και οι δύο επόμενοι τόμοι της «Αλβανικής Μακεδονίας» και ο συγγραφέας ευελπιστεί στην οικονομική στήριξη από το Υπουργείο Πολιτισμού της πΓΔΜ.

Υστερία Ljupco Mircevski – Trepet: απειλεί ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΟΗΕ και δίνει τελεσίγραφο...

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Είχαμε αναρτήσει πριν από είκοσι μέρες ένα κείμενο σχετικά με την τρομοκρατική οργάνωση ΒΜΡΟ και τον πρόεδρο αυτής, τον κ. Ljupco Mircevski – Trepet.
O Λιούπκο, λοιπόν, μας βρήκε στο διαδίκτυο, μας καταχώρησε στα κατάστιχά του και χθες βράδυ μας απέστειλε ένα κατεβατό (στη διεύθυνση του email μας) για να μας θυμίσει τις αποφάσεις του όπως είχαν αυτές διαμορφωθεί στις 13 Φεβρουαρίου του 2001 για να μας πει πως στέκει εκεί ακλόνητος στις θέσεις του.
Είχαμε, παρακολουθήσει, εδώ και δέκα μέρες το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο δημοσίευμα στο δεύτερο ιστολόγιο μας «Μακεδονικά ...και άλλα- http://www.echedoros.blogspot.com/ » και δεν μας ξάφνιασε η αποστολή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του.
Εκείνο που μας εντυπωσίασε είναι οι πάγιες θέσεις του που στρέφονται κατά όλης της ανθρωπότητας!
Μια γεύση μπορεί να πάρει ο αναγνώστης από τον πρόλογό του στο email του (μετά τα αγγλικά ακολουθεί μετάφραση στα ελληνικά):

«The Western World propaganda, discriminations, crimes, and violations against MACEDONIA AND THE MACEDONIAN NATION!Read about the “Democratic”-dictators, racist-nazis, fascist, criminal/bandits, terrorist, barbaric, fanatics and corrupt Western Worlds anti Macedonia propaganda, and anti propaganda the Macedonian Organization VMRO-MNM and anti Mr. Ljupco Mircevski-Trepet propaganda.Read about the Internal Macedonian Revolutionary Organization-Macedonia For The Macedonians (VMRO-MNM)!Declaration of the Internal Macedonian Revolutionary Organization-Macedonia For The Macedonians (VMRO-MNM)!PROGRAMA–STATUT NA VMRO-MNM 1997 g.VMRO-MNM is for United Macedonia and for United Macedonians Macedonia For The Macedonians.PS. Before 1860, "Greece" ("Hellas") did not exist. Neither did any "Greek" ("Hellenism") nationality. Before 1913, no Serbian "Albanian" or "Bulgarian" nationality or country existed. Before the Second World War, no Montenegrin, Croatian, Bosnian or Slovenian nationality or country existed. All of this is old Macedonian territory. As evidence, there are ancient historian maps presented in book Macedonia For The Macedonians.”


Το κείμενο στα ελληνικά:


«Η προπαγάνδα του Δυτικού Κόσμου, οι διακρίσεις, τα εγκλήματα, οι παραβιάσεις κατά της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ και του ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ.!

Διαβάστε για τους «Δημοκρατικούς»-δικτάτορες, τους ρατσιστές– ναζιστές, τους φασίστες, τους δολοφόνους/ ληστές, τους τρομοκράτες, βάρβαρους, φανατικούς και τον διεφθαρμένο Δυτικό Κόσμο της αντιμακεδονικής προπαγάνδας και την αντι-προπαγάνδα της Μακεδονικής Οργάνωσης VMRO-MNM και την προπαγάνδα κατά του Ljupco Mircevski-Trepet .
Διαβάστε για την Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση– Η Μακεδονία για τους Μακεδόνες (VMRO-MNM)!
Διακήρυξη της Εσωτερικής Μακεδονικής Επαναστατικής Οργάνωσης—Η μακεδονία για τους Μακεδόνες (VMRO-MNM)!
Υστερόγραφο.
Πριν από το 1860, Η "Ελλάδα" ( "Ελλάς") δεν υπήρχε. Ούτε καν "ελληνικό" ("Ελληνιστικό") έθνος. Πριν από το 1913, ούτε Σερβική, "Αλβανική" ή "Βουλγαρική" εθνικότητα ή χώρα υπήρχαν.
Πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, δεν υπήρχε εθνικότητα ή χώρα Μαυροβούνιου, Κροάτιου, Βοσνίου ή Σλοβένιου .
Όλα αυτά είναι παλιά μακεδονικά εδάφη.
Τα αποδεικτικά στοιχεία υπάρχουν σε αρχαίους ιστορικούς χάρτες που παρουσιάζονται στο βιβλίο Μακεδονία για τους Μακεδόνες. "


Θα παρουσιάσουμε ορισμένα ενδεικτικά σημεία της ‘Διακήρυξης’ του που άπτονται του ενδιαφέροντός μας.
Αναφέρει σε κάποιο σημείο για τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ):
«Ο ΟΗΕ δεν υπάρχει για εμάς, δεδομένου ότι υπάρχει διαφθορά. Συνυπάρχουν Μαφία και ληστές μέσα σε αυτήν την Οργάνωση και όσα έχει κάνει για την Μακεδονία ο ΟΗΕ είναι εγκληματικά. Απαιτούμε, για τελευταία φορά, να αφαιρεθεί το όνομα της πΓΔΜ μαζί τον «ανεμιστήρα», τη μή μακεδονική σημαία που είναι ανηρτημένη στη Νέα Υόρκη.»
Για το ΝΑΤΟ θα σημειώσει:
« Το ΝΑΤΟ, είναι μια ναζιστική φασιστική οργάνωση και με βάρβαρη τρομοκρατία έχει καταλάβει όλη τη χώρα της Μακεδονίας από το τέλη του 1998 με τα στρατεύματά της που είναι από εγκληματίες και τοξικομανείς. Είχαμε ζητήσει να εγκαταλείψει το ΝΑΤΟ τη Μακεδονία και να καταβάλλει αποζημίωση για όλες τις καταστροφές που έχει κάνει, όπως για παράδειγμα στους δρόμους, τη γη, τη φύση»...
«Το ΝΑΤΟ δεν ήρθε στη Μακεδονία για να επιβάλλει την ειρήνη αλλά την επιβολή του για να κλέψουν τον πλούτο της Μακεδονίας. Αρχαιολόγοι του ΝΑΤΟ με στρατιώτες σκάβουν μέρα νύκτα για να βρουν και να κλέψουν τα αρχαία μακεδονικά μνημεία, τον χρυσό και το ασήμι»...

Για την Ευρωπαϊκή Ένωση:

"Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι επίσης κατεστραμμένη. Είναι μια μαφιόζική οργάνωση που εμπεριέχει ληστές και εγκληματίες. Η Μακεδονική Οργάνωση τους έχει αποστείλει γραπτώς την κατάσταση που επικρατεί και ζήτησε να σταματήσουν οι παραβιάσεις και η πολιτική των διακρίσεων σε βάρος του μακεδονικού λαού. Η Ε.Ε. πρέπει, επίσης, να σταματήσει να παρεμβαίνει στις εσωτερικές υποθέσεις της Μακεδονίας.»

Επίσης ο Ljupco Mircevski – Trepet αφού λοιδορεί τα γειτονικά προς τη πΓΔΜ κράτη προεξάρχοντος του ελληνικού σημειώνει και λίστα αρχηγών κρατών και πολιτικών που πρέπει καταδικαστούν για εγκλήματα πολέμου στη Χάγη. Δεν διστάζει μάλιστα να δηλώσει πως δίνει τελεσίγραφο στο ΝΑΤΟ:
«Εγώ, ως πρόεδρος της Μακεδονικής Οργάνωσης «VMRO-MNM», είμαι αισιόδοξος, πως μια μέρα θα επιστραφούν όλα όσα έχουν κλαπεί από εμάς. Το VMRO-MNM δίνει στο ΝΑΤΟ τελευταίο τελεσίγραφο, να εγκαταλείψει το μακεδονικό έδαφος εντός τριάντα ημερών»

Όλο το κείμενο του Λιούπκο θα το βρείτε στο διπλανό ιστολόγιο μας, στην αγγλική γλώσσα, όπως μας απεστάλη.
Link: http://echedoros.blogspot.com/2009/12/makedonska-revolucionerna-organizacija.html

Macedonian names and makeDonski pseudo-linguistics: The case of the name Pyrrias

Miltiades Elia Bolaris
Balkan Illusion - phantasia archaica:

"...it is very interesting to note that many of the authentic ancient Macedonian words, according to their etymology and pronunciation, have a striking resemblance to the appropriate words used in the modern Macedonian language (and other so called "Slav"[sic] languages). "Pyri(as). The root of this name could be connected to the noun "pir" (merriment). The name Piri is present in todays' Macedonian onomasticon." Quote taken from: "Similarities between ancient Macedonian and today's' Macedonian Culture (Linguistics and Onomastics)" by Aleksandar Donski, celebrity historian from FYROM.

Pyrias/ Πυρίας/Pyrrias/Πυρρίας

In his "Dictionary of Classical Mythology", Sorbonne professor Pierre Grimal gives us a beautiful story from the Greek Mythology. It is an ancient myth about a boatman, named Pyrias/Πυριας:

"Pyrias was a boatman from Ithaca who took pity on an old man captured by pirates. The old man was carrying vessels full, apparently of pitch. These jars later came into the possession of Pyrias who realized that under the pitch they contained jewels and treasures. In his gratitude Pyrias sacrificed an ox to his unknown benefactor. From this came the proverb : "Pyrias is the only man to have sacrificed an ox to his benefactor.""
Read the rest of this article in the link:
http://www.americanchronicle.com/articles/view/134329


Η Τουρκία απλώνει χέρι στα οθωμανικά κατάλοιπα της Ελλάδας

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Σε ιδρύματα μειονοτήτων στην Τουρκία, λέει, πως ανήκουν τα οθωμανικά κατάλοιπα σε δεκάδες νησιά του Αιγαίου.
Με τίτλο «Αξιοθρήνητες Εικόνες-Ετοιμοθάνατα είναι τα οθωμανικά μνημεία στα ελληνικά νησιά» η τουρκική εφημερίδα ‘Βατάν’, στο σημερινό της φύλλο, κατηγορεί την Ελλάδα ότι παραμελεί τα οθωμανικά έργα παρότι έχει λάβει πόρους από την Ε.Ε. για την προστασία τους.
«Σε δεκάδες νησιά του Αιγαίου», γράφει η ‘Βατάν’, «Τζαμιά, τάφοι και άλλα ιερά είναι αφημένα και εγκαταλειμμένα. Περίπου τρία εκατομμύρια τουρίστες επισκέπτονται ετησίως την Κω, την Κρήτη και τη Ρόδο και τα τζαμιά της Οθωμανικής Δημιουργίας είναι σχεδόν κατεστραμμένα».
Στο άρθρο της, η εφημερίδα, επισημαίνει πως είναι ντροπή να υπάρχουν σπασμένα παράθυρα σε παλαιά τζαμιά και να είναι κλεισμένα αυτά με φύλλα εφημερίδων ή ακόμη και με πανιά. Ιδιαίτερα αναφέρεται σε κατάλοιπα της οθωμανικής κυριαρχίας στην Κρήτη, όπου είναι, λέει, παρατημένα στην τύχη τους τα τζαμιά και τα ισλαμικά ιεροδιδασκαλεία. Ο σχολιαστής αναφέρεται ιδιαίτερα, στα Χανιά, όπου δεν μπορεί να βρει κανείς από πού είναι η ...είσοδός σε ένα Τζαμί. Σε αυτό λέει φταίει η άναρχη δόμηση της πόλης που δημιούργησε μια ...παραγκούπολη γύρω από τα τζαμιά. Μάλιστα από τα 11 τζαμιά που υπήρχαν στα Χανιά τώρα υπάρχουν μόνον τέσσερα.

Η εφημερίδα κατηγορεί την Ελλάδα πως ενώ λαμβάνει χρήματα από την Ε.Ε. για την διατήρησή τους αυτά δεν φθάνουν στον προορισμό τους.
«Όλοι οι τάφοι και τα ιερά στο προαύλιο χώρο των Τζαμιών είναι κατεστραμμένα. Έχουν κάνει γκράφιτι στους τοίχους και ένα τζαμί έχει μετατραπεί σε κατάστημα πώλησης σουβενίρ»…

«Ενώ υπάρχουν πινακίδες πως έχουν ληφθεί χρήματα από τα κοινοτικά ταμεία δεν έχει μπει ακόμη ούτε ένα καρφί», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Παίζεται το όνομα «Βόρεια Μακεδονία»

...και κατηγορείται ο Γκρουέφσκι για ανόητη αρχαιοποίηση της κοινωνίας

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

«Φθάσαμε στο τέλος του έτους και θα μπορούσε να λεχθεί ότι το όνομα «Βόρεια Μακεδονία» -αν και δεν έχει οριστικοποιηθεί- υπάρχει σε αυτό συναινετική αποδοχή».
Τα παραπάνω διετύπωσε ο Σάσα Ορντανόφκι , πολιτικός αναλυτής σε συνέντευξή του στο κανάλι Α1.
Σύμφωνα με τον Ορντανόφσκι "οι ανόητες αρχαιοποιήσεις της σλαβομακεδονικής κοινωνίας από το κυβερνών κόμμα και τον ίδιο τον κ. Γκρουέφσκι έχουν χωρίσει τη χώρα στα δύο". Στους «Αρχαιομακεδόνες και τους Σλάβους».
Ο πολιτικός αναλυτής πιστεύει πως το τελευταίο διάστημα έχουν γίνει σοβαρά βήματα για το πρόβλημα του ονόματος και αυτό οφείλεται στην ελληνική πλευρά που άρχισε ένα κύκλο υψηλόβαθμων πολιτικών επαφών.
Δεν δίστασε μάλιστα να διαφωνήσει με τη θέση του προέδρου της χώρας Γκ. Ιβάνοφ ότι δεν μπορεί να δει την πραγματικότητα.
Κατηγόρησε μάλιστα την πολιτική εξουσία της πΓΔΜ, ότι χρονοτριβεί άσκοπα:
«Υπάρχει ένα σοβαρό χάσιμο χρόνου από την πολιτική ηγεσία και μετατόπισης των πραγματικών και μεγάλων προβλημάτων της χώρας»

«Να τα βρείτε με τους Έλληνες»

Παροτρύνει την πΓΔΜ, ο εκπρόσωπος του γαλλικού Υπουργείου Εξωτερικών

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Στο σημερινό της φύλλο και με πρωτοσέλιδη καταχώρηση η σκοπιανή εφημερίδα Utrinski Vesnik, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη γαλλική υποστήριξη για την ένταξη των Σκοπίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Έτσι, τουλάχιστον, παρουσιάζεται στη συνέντευξη του εκπροσώπου του γαλλικού Υπουργείου Εξωτερικών Μπερνάντ Μπαλερό στο σκοπιανό δημοσιογράφο Τόνι Γκλαμτσέφσκι (Тони Гламчевски).
Ο τίτλος του άρθρου είναι «Η Γαλλία στηρίζει τη πΓΔΜ» αλλά υπάρχει η διευκρινιστική συνέχεια πως «οι Σλαβομακεδόνες οφείλουν να διαπραγματευτούν με τους Έλληνες για εξεύρεση λύσης στο ζήτημα του ονόματος".
Σημειώνεται πως ο Μπαλερό είχε διατελέσει πρέσβης της Γαλλίας στα Σκόπια και θεωρείται ‘οικείος’ ως προς τα σκοπιανά δεδομένα.
Ο Γάλλος πολιτικός επεσήμανε πως η απουσία μιας συγκεκριμένης ημερομηνίας για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων για την πΓΔΜ δεν πρέπει να θεωρείται ως αποτυχία, αλλά ως αναβολή, μέχρι να επιλυθεί οριστικά το ζήτημα της ονομασίας με την Ελλάδα.

Σε ερώτηση αν θα μπορούσε να υπάρξει μια ενδεχόμενη διαμεσολάβηση της Ε.Ε. ο Μπαλερό δήλωσε ότι "οι δύο πλευρές - Αθήνα και Σκόπια– είναι αυτές που πρέπει να αποφασίσουν" και η Γαλλία σε αυτήν την προσπάθεια στέκεται στο πλευρό της πΓΔΜ. Επεσήμανε πως η κατάργηση των θεωρήσεων της βίζας ήταν μια μεγάλη νίκη της πΓΔΜ.
«Όταν ήμουν πρέσβης στην πΓΔΜ, είδα ιδίοις όμμασι, τις κυβερνητικές προσπάθειες για τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Έγιναν, πράγματι, αρκετές μεταρρυθμίσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Και όλα αυτά αξιολογήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και μπορούμε να πούμε δεν είναι μόνο οι Σλαβομακεδόνες και η πΓΔΜ κοντά στην Ευρώπη αλλά και η Ευρώπη κοντά στους Σλαβομακεδόνες»

Ο Γάλλος πολιτικός διετύπωσε την θέση της Γαλλίας πως η ένταξη της πΓΔΜ κατά τη διάρκεια της Ισπανικής προεδρίας είναι αναμφίβολα δεμένη με τη διένεξη που υπάρχει με την Ελλάδα. «Ο χρόνος που βρίσκεται μπροστά μας δεν πρέπει να χαθεί από την πΓΔΜ αλλά να αξιοποιηθεί σωστά, ώστε να λυθεί το ζήτημα με την Ελλάδα».
Σε ερώτηση του δημοσιογράφου αν θα τοποθετηθεί διαμεσολαβητής ο Χαβιέ Σολάνα, όπως ακούγεται, ο εκπρόσωπος του γαλλικού Υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε πως όποιος και αν τοποθετηθεί από τον Ο.Η.Ε. είναι ευπρόσδεκτος.

Στα ίχνη της μυθικής Ατλαντίδας

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Η μυθική Ατλαντίδα ταλανίζει τους ερευνητές, τους αρχαιολόγους, και τους επιστήμονες πολύ έντονα, τα τελευταία χρόνια.
Η εύκολη μετακίνηση του σημερινού ανθρώπου καθώς και η επιστημονική δυνατότητα που του παρέχεται για υποθαλάσσιες έρευνες, έχουν εντείνει τους ρυθμούς της αναζήτησης της πανάρχαιας πόλης.

Τα κεραμικά και η λιθοδομές είναι κατάσπαρτες στο νότιο βυθό της Πελοποννήσου.

Ένα σχετικό δημοσίευμα φιλοξενεί η βουλγαρική εφημερίδα ‘Дневник’ με τον τίτλο: «Μια βυθισμένη πόλη τυλιγμένη με το μύθο της Ατλαντίδος».

«Η Ατλαντίδα», γράφει η εφημερίδα, «μπορεί να είναι ένας μύθος, αλλά πίσω από αυτόν μπορούμε να δούμε πραγματικά γεγονότα. Αυτό τουλάχιστον προσπαθεί να αποδείξει μια ομάδα Βρετανών και Ελλήνων αρχαιολόγων που έχει κάνει έρευνες σε έναν αρχαίο υποθαλάσσιο οικισμό κοντά στην νότια ακτή της Λακωνίας. Η περιοχή είναι γνωστή ως Παυλοπέτρι και χρονολογείται πριν από το 5.000 π.Χ, Ο οικισμός είναι πρωτοφανής σε μέγεθος και σε πλούτο για την εποχή του».
Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο βρετανός αρχαιολόγος Δρ Τζον Χέντερσον, καθηγητής της υποβρύχιας αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Nottingham, είπε ότι οι αρχαιότητες που εντοπίστηκαν μπορούν να χρονολογηθούν μεταξύ του 2800-1200 π.Χ. Πολύ πριν από την περίοδο της κλασικής Ελλάδας. «Έχουν βρεθεί παγκοσμίως πολλοί υποθαλάσσιοι οικισμοί αλλά σαν αυτόν στο Παυλοπέτρι δεν υπάρχει».
Η πόλη καταλαμβάνει ένα εντυπωσιακό μέγεθος. Βρίσκεται σε μια έκταση 30.000 τ.μ. στην περιοχή της νότιας Πελοποννήσου και πιστεύεται ότι είναι καταποντισμένη περί το 1000 π.Χ.

Ο δύτης καταγράφει το τείχος που βρισκόταν κυκλικά της προϊστορικής πόλης

Οι οικισμός είχε εντοπιστεί πριν από 40 χρόνια από βρετανικό ωκεανογραφικό πλοίο αλλά η μελέτη με τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνικές ξεκίνησε μόλις φέτος.
Τα πορίσματα που βγήκαν από την υποθαλάσσια έρευνα ήταν εντυπωσιακά.
Οι οικισμός ήταν κτισμένος σε έναν προστατευμένο κόλπο και όταν βυθίστηκε σκεπάστηκε με άμμο και αυτό συντέλεσε στη διατήρησή του. Οι ερευνητές σκόνταψαν κυριολεκτικά πάνω σε ολόκληρα κτίρια, αυλές, δρόμους, τάφους, ναούς. Όλος ο βυθός ήταν βομβαρδισμένος από κεραμικά.
«Βρήκαμε αντικείμενα που ανήκουν στο τέλος της Λίθινης Εποχής, πράγμα που σημαίνει πως ο οικισμός κατοικήθηκε 1200 χρόνια νωρίτερα από όσο θεωρούσαμε μέχρι σήμερα, δηλαδή πριν από το 5000 π.Χ.» λέει ο Χέντερσον και θα συνεχίσει:
«Μέσα στα 90.000 τ.μ. οικιστικής περιοχής βρέθηκε και ένα μέγαρο- μια μνημειώδης κατασκευή ενός ορθογώνιου κτιρίου- που χρησιμοποιούνταν κατά πάσα πιθανότητα από την ελίτ της εποχής. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επανεξετάσουμε τις απόψεις μας σχετικά με την κοινωνική δομή της αρχαϊκής εποχής».
Από την ελληνική ομάδα ο αρχαιολόγος Ηλίας Σπονδύλης τόνισε πως τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά και από τη στιγμή που κατακρημνίστηκε η πόλη έχει παραμείνει άθικτη. Η πόλη διέθετε και κυκλικό προστατευτικό λίθινο τείχος.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Σακελλαρίου, του Ελληνικού Ινστιτούτου Ωκεανογραφίας, δεν είναι σαφές από τί προκλήθηκε η βύθιση της αρχαίας πόλης.

Τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά. Στη φώτο οι ερευνητές μετρούν τα κτιαριακά συγκροτήματα της αρχαίας πόλης στο Παυλοπέτρι της Λακωνίας.

Η περίπτωση παλιρροϊκών κυμάτων που δημιουργήθηκαν μετά από σεισμό δεν φαίνεται ισχυρή, δυνατότερη φαίνεται η περίπτωση της απότομης ανόδου της θαλάσσιας στάθμης που είχε ως αποτέλεσμα την καταβύθισή της. Δεν αποκλείονται, ωστόσο, και οι δύο περιπτώσεις συγχρόνως.
Το ερώτημα που ανακύπτει είναι μήπως η περίπτωση αυτή, ή ακόμη, και άλλες παρόμοιες, δημιούργησαν το μύθο της Ατλαντίδος;


Φωτό: Στο δημοσίευμα της αναφερόμενης εφημερίδας σχολίασε αναγνώστης ο οποίος παρέπεμψε σε σχετικό χάρτη της Google, όπου στον Ατλαντικό Ωκεανό βορειοδυτικά των Καναρίων Νήσων εντοπίστηκαν σχήματα αρχαίας πόλης.

Το Link για τον Ατλαντικό: http://maps.google.com/maps?ll=31.716851,-24.178904&z=8&t=h&hl

Ισπανός συγγραφέας: "Ο Ηρακλής δεν ήταν Έλληνας"

Ισπανός συγγραφέας:
Ο Ηρακλής δεν ήταν έλληνας και οι ‘Ηράκλειες Στήλες’ ήταν στα Κύθηρα…

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος

Η αμφισβήτηση Ελλήνων Ηρώων που γαλούχησαν γενιές γενεών στην ιστορική πορεία του ελληνικού έθνους υπήρξε πάντοτε.
Οι αμφισβητίες οι οποίοι φθονούν τον ελληνισμό, ως έννοια αλλά και ως αιώνια συνέχεια, δημοσιεύουν κατά καιρούς ‘μελέτες’ που προσπαθούν να αρνηθούν το αναπόδεικτο: της βαθύτητας της ελληνικής παρουσίας στο παγκόσμιο ιστορικό γίγνεσθαι.
Ένας από αυτούς τους αμφισβητίες είναι ο ισπανός συγγραφέας Παουλίνο Θαμάρο που έγραψε το βιβλίο «Το στενό του Γιβραλτάρ και η Ατλαντίδα» (στα ισπανικά ‘Del estrecho de Gibraltar a la Atlántida’ ).
Ο συγγραφέας αμφισβητεί πλήρως τους διαλόγους του Πλάτωνα στον Κριτία και Τίμαιο.
«Η Ατλαντίδα είναι ένα όνομα που προέρχεται από τους Φοίνικες, όπως και η ονομασία του όρους Άτλαντος της βόρειας Αφρικής και η διάσταση που δίνεται από τον Πλάτωνα στους διαλόγους του, είναι προφανώς υπερβολική», σημειώνει ο Θαμάρο.
Σχετικά με τις ‘Ηράκλειες Στήλες’ θα αμφισβητήσει τον Ηρόδοτο και θα σημειώσει:
« Με τις ‘Στήλες του Ηρακλή’, όπως είναι γνωστό οι αρχαίοι ονόμαζαν βραχώδεις προεξοχές που βρίσκονταν στο βορειοανατολικό μέρος του μικρού νησιού των Αντικυθήρων, το οποίο σηματοδοτεί τη μέση απόσταση μεταξύ της Κρήτης και της Πελοποννήσου».
Και θα ..εξηγήσει:
«Ένας από αυτούς τους βράχους, γνωστός σήμερα στους Έλληνες ως ‘Αυγό’ έχει υπέροχες θαλάσσιες σπηλιές και μια αποικία από φώκιες που χρησιμοποιούν το μέρος για ανάπαυση. Το μεγαλύτερο νησί που ονομάζεται Πόροι ήταν πιθανόν να είχε ανεγερθεί ιερό προς τιμή του Ηρακλή, λατρεία που εισήχθη από τους Φοίνικες (προς τιμή του θεού Melcart) αλλά σύντομα προσδιορίστηκε από τους Έλληνες ως γιος της Ήρας (ο ‘Ηρακλής’)»
Και η γελοιότητα του δημοσιεύματος ‘στεφανώνεται’ με την εξής κορώνα:
« Σε αυτόν τον ναό, όπως και σε όλους τους ναούς των Φοινίκων, που ήταν αφιερωμένοι στον Melcart, υπάρχουν δύο στήλες, επειδή, πιθανόν, ο ναός δεν ήταν πολύ μεγάλος, και οι στήλες αυτές τοποθετήθηκαν στο ύπαιθρο που ήταν συνέχεια του ναού και είναι πολύ πιθανό να περιείχαν αυτές βωμό για θυσίες»…
(καλά, ο Ισπανός νομίζει πως μιλά για ναΐσκους της Ανδαλουσίας...).
Το λιβελογράφημα που το ονομάζει ‘βιβλίο’ θα το υποστηρίξει γράφοντας:
«Παρά την απουσία αρχαιολογικών στοιχείων τα πιο πάνων επιβεβαιώνονται από τα ακόλουθα γεγονότα:
«Πρώτον: αν υποτεθεί ότι οι αιγυπτιακοί πάπυροι, στους οποίους είχε πρόσβαση ο Πλάτωνας, ανέφεραν για τις Ηράκλειες Στήλες, αυτές βρίσκονταν στην άλλη πλευρά από την Αίγυπτο, δηλαδή στο Αιγαίο Πέλαγος.
Δεύτερον. Είναι λογικό οι ναυτικοί που έβλεπαν τις κολώνες του Ηρακλή (Ηράκλειες Στήλες) εννοούσαν τους κίονες του ναού στο νησί, που ξεχώριζαν από μακριά.
Τέλος, με σκοπό να θεμελιώσω αυτή τη μελέτη, παραθέτω το απόσπασμα του Ηροδότου που παρουσιάζει τα πράγματα από την ελληνική οπτική γωνία, αναφέρεται στους Καρχηδονίους που εμπορεύονταν σε ορισμένο μέρος της Λιβύης.
Αναφέρει συγκεκριμένα ο Ηρόδοτος:
«En Libia, Allende las Columnas de Heracles , hay cierto lugar que se encuentra habitado; cuando arriban a este paraje, descargan sus mercancías” ...κλπ
Ο Ισπανός φοινικιστής συγγραφέας τονίζει τα εξής από το κομμάτι του Ηροδότου: "Στη Λιβύη, πέρα από τις Ηράκλειες Στήλες...» και δίχως φυσικά να γνωρίζει ή μάλλον σκόπιμα αγνοεί πως οι Έλληνες την αφρικανική ήπειρο ονόμαζαν Λιβύη.
Και βγάζει το περίφημο συμπέρασμα:
«Είναι επομένως σαφές πως οι Ηράκλειες Στήλες, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο θα πρέπει να βρίσκονται στη Μεσόγειο Θάλασσα και πιο συγκεκριμένα σε ένα ενδιάμεσο σημείο μεταξύ του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους, που αντιστοιχεί με το νησάκι που αναφέρθηκε πιο πάνω».
Επειδή όμως υπάρχουν στην πόλη Cadiz (σ.σ. βρίσκεται έξω από το Γιβραλτάρ) ερείπια αρχαίων ναών που ήταν αφιερωμένα στον Ηρακλή και δεν πρέπει να θεωρήσουμε πως πήγαν εκεί ή διέμεναν Έλληνες, βρήκε ο Ισπανός τη λύση:
« Ο θρησκευτικός συγκρητισμός μεταξύ των Ελλήνων και των Φοινίκων ήταν τόσο μεγάλος που πολλοί θεοί από τους θεούς τους ήταν ίδιοι.
»Στην περίπτωση του Ηρακλή, ο συγκρητισμός αυτός ήταν ακόμη μεγαλύτερος, δεδομένου ότι ο όνομα ‘Ηρακλής’ αντικατέστησε τον φοινικικό Melcart αν και χρησιμοποιείται (σε επιγραφές) ο ‘Ηρακλής Κάντιθ’ ( σ.σ. αναφέρεται ο ‘Ηρακλής Γαδείρων’ και όχι ‘Κάντιθ’ –Cadiz, γιατί η πόλη που λέει ο άσχετος, είναι η ελληνική πόλη Γάδειρα ή Γήδειρα, πέρα από τις Ηράκλειες Στήλες).

Και συνεχίζει την ...κωμωδία του:
« Ο Ηρακλής ήταν φοινικικής προέλευσης και μάλιστα οι Φοίνικες έκαναν αποικία στα Κύθηρα, στα ανοικτά της ακτής της Πελοποννήσου, η οποία, σίγουρα, προηγήθηκε από την ίδρυση της Cadiz.
Το μικρό νησί των Αντικυθήρων, πρέπει να κυριαρχήθηκε από τους Φοίνικες, που ήρθαν να καλύψουν το κενό που άφησε η κατάρρευση της Μυκηναϊκής Αυτοκρατορίας το 1200 π.Χ.»

Άργησε ο συγγραφέας, αλλά μας δείχνει εμμέσως τις καταβολές του:
«Σε αυτούς τους ναούς, ιδίως κατά τα πρώτα χρόνια, η θυσία ήταν ανθρωποποιημένη, συνήθως, το θύμα ήταν ένα παιδί (σ.σ. αλά εβραίου Αβραάμ), αργότερα το τελετουργικό άλλαξε και τη θέση του παιδιού πήρε ένα αρνί ή ένα κατσίκι»…
Και πιο κάτω γίνεται πιο σαφής:
«Το ιερό που ήταν αφιερωμένο στον Ηρακλή τον Cadiz (αποφεύγει την πραγματική ονομασία του : ‘Ηρακλής ο Γάδειρος’, σύμφωνα με τις επιγραφές που βρέθηκαν) ονομάστηκε ‘Ηράκλειον’ και αυτός ο ναός βρισκόταν σε ένα νησάκι 20 χλμ. νότια του Cadiz, όπου το είχαν επισκεφθεί προσωπικότητες όπως ο Αννίβας, ο Ιούλιος Καίσαρ, ο Τραϊανός κλπ.»

Μια κραυγαλέα σημείωσή του, που φυσικά είναι αποκύημα του σημιτικού εγκεφάλου του, είναι το πιο κάτω αναφερόμενο:
"Λόγω της αποστροφής των Σημιτών στις απεικονίσεις των θεών, δεν βρέθηκαν Φοινικικοί Θεοί, παρά μόνο θεοί εξελληνισμένοι όπως ο Ηρακλής και στην περίπτωση του Cadiz υπήρχαν στήλες από ορείχαλκο ύψους 3,35 μ. παρόμοιες με εκείνες της Τύρου»

Αφού λοιπόν υπήρχαν οι Ηράκλειες Στήλες στα ...Αντικύθηρα και Στήλες στο νησάκι του Cadiz, από ...σύγχυση ονόμασαν το Γιβραλτάρ οι αρχαίοι ως Ηράκλειες Στήλες.

Μετά από δυόμισι χιλιάδες χρόνια ήρθε ο λοιπόν ο κ. Θαμάρο να μας πει πως από σύγχυση και ο Πλάτων δεν προσδιόρισε την Ατλαντίδα προς το στενό του Γιβραλτάρ, αλλά είπε απλώς πως βρισκόταν στην άλλη πλευρά των Ηράκλειων Στηλών που αυτές βρίσκονται στα ...Αντικύθηρα, γιατί μόνο οι Φοίνικες είχαν τη δυνατότητα να περάσουν τα στενά του Γιβραλτάρ…
Στο βιογραφικό του πάντως ο κ. Παουλίνο Θαμάρο κάνει χίλιες προσπάθειες να κρύψει τη σημιτική καταγωγή του…
Χαιρετίσματα...