Το «εγχώριο» τουρκικό άρμα μάχης βρίσκεται στο …έλεος των δυτικών χωρών

Το πρωτότυπο της δεξαμενής παρουσιάστηκε δημόσια σε στρατιωτική έκθεση το 2011 στην Κωνσταντινούπολη


Νοέμβριος 24, 2020. 19:32


Η Τουρκία εμφανίζεται ως πρωτοπόρος στον αμυντικό κλάδο, αλλά τα γεγονότα αντικρούουν αυτόν τον ισχυρισμό. Η Άγκυρα δεν μπόρεσε να εκπληρώσει μια υπόσχεση να ξεκινήσει το νέο άρμα μάχης που λέει ότι είναι καθαρά τουρκικό, λόγω της άρνησης των δυτικών χωρών να την προμηθεύσουν με τα απαραίτητα στοιχεία, γράφει αραβικό δημοσίευμα.

Το 2019, ο Τούρκος πρόεδρος  Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν  δήλωσε ότι η δεύτερη γενιά του άρματος «Altay» θα τεθεί σε παραγωγή το 2020 και θα ήταν μεταξύ των όπλων του τουρκικού στρατού  φέτος.

Πριν από μήνες, η Ethem Sancak, που είναι μέτοχος στην τουρκική αμυντική εταιρεία BMC, η οποία λέει ότι κατασκευάζει το άρμα μάχης, δήλωσε ότι το όχημα θα τεθεί σε παραγωγή εντός 24 μηνών.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία BMC δεν είναι τόσο «εθνική», αφού το 49,9% ανήκει στο Κατάρ, το 25,1% ανήκει στον Talip Öztürk και 25% στον Ethem Sancak.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν στοιχεία στον ορίζοντα ότι ο επιχειρηματίας Ethem Sancak, εξέχον μέλος του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης με επικεφαλής τον Ερντογάν, είπε, ότι το Γραφείο Επενδύσεων της Τουρκικής Προεδρίας δεν ενέταξε το άρμα στον κατάλογο των μηχανισμών που αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το 2021.

Ο ιστότοπος Defense News, ο οποίος ειδικεύεται στις στρατιωτικές υποθέσεις, αναφέρει ότι η Τουρκία αντιμετωπίζει προβλήματα στην κατασκευή του άρματος μάχης «Altay», αφού η Γερμανία και η Γαλλία σταμάτησαν να τους προμηθεύουν σημαντικά εξαρτήματα της δεξαμενής.

Ο ιστότοπος ανέφερε έναν αξιωματούχο προμηθειών στην τουρκική εταιρεία BMC, λέγοντας ότι το πρόγραμμα κατασκευής αρμάτων μάχης αντιμετωπίζει πολλές καθυστερήσεις, λόγω της αδυναμίας της εταιρείας να αποκτήσει σημαντικά εξαρτήματα, όπως ο κινητήρας, τα εξαρτήματα και η πανοπλία.

Εάν όλα αυτά τα ανταλλακτικά κατασκευάζονται από εταιρείες εκτός της Τουρκίας, τότε αυτό εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αλήθεια των λόγων της Άγκυρας για ένα «καθαρό τουρκικό άρμα μάχης».

Ο αξιωματούχος πρόσθεσε ότι δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει την ημερομηνία έναρξης της παραγωγής του άρματος, γεγονός που δείχνει ότι οι ισχυρισμοί των Ερντογάν και Ethem Sancak σχετικά με το όχημα που εισέρχονται σε υπηρεσία δεν φαίνεται να είναι σωστοί.

Δεδομένου του ευρωπαϊκού μποϊκοτάζ στη βιομηχανία αρμάτων μάχης, οι Τούρκοι αξιωματούχοι αναζητούν τώρα συνεργασία με νέες εταιρείες και συζητούν επί του παρόντος τρόπους επίλυσης του προβλήματος με τη βοήθεια μιας εταιρείας της Νότιας Κορέας.

Πηγές που γνωρίζουν το θέμα ανέφεραν ότι η Άγκυρα ήταν σε συνομιλίες με την εταιρεία «Hyundai Rotem», η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή αμυντικού εξοπλισμού, γνωρίζοντας ότι είναι συνδεδεμένη με τον όμιλο « Hyundai Kia» για την κατασκευή οχημάτων.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η εταιρεία ελπίζει ότι οι συνομιλίες θα οδηγήσουν σε λύση στην κρίση του κινητήρα και της ερπύστριας, ειδικά επειδή η ελπίδα μειώνεται για τους Ευρωπαίους να επιστρέψουν από την απόφασή τους, λόγω της συζήτησης κυρώσεων που θα επιβάλει το μπλοκ στην Άγκυρα.

Η Τουρκία διεξάγει έμμεσες συνομιλίες με δύο κορεατικές εταιρείες μέσω της Hyundai Rotem για να αποκτήσει άλλα απαραίτητα στοιχεία για τη δεξαμενή, όπως η μετάδοση, αλλά υπάρχει διαφωνία μεταξύ των δύο μερών.

Ο ιστότοπος «Libya Review» δημοσίευσε ότι οι ευρωπαϊκές απειλές για επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία άρχισαν να εφαρμόζονται στην πράξη, προκειμένου να «μειωθεί ο επιθετικός και απαράδεκτος ρόλος της Τουρκίας από τον Καύκασο έως τη Λιβύη»

Ο ιστότοπος άγγιξε την προφορική επίθεση που ξεκίνησε ο Υπουργός Εξωτερικού Εμπορίου στη Γαλλία, Φρανκ Ριέστερ, στην Άγκυρα, ειδικά τη συζήτησή του για επικείμενες κυρώσεις κατά της Τουρκίας λόγω της εμπλοκής της στη σύγκρουση του Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Η Τουρκία ήλπιζε να τοποθετήσει στο άρμα μάχης έναν γερμανικό κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά οι συνομιλίες με τον γερμανικό κατασκευαστή απέτυχαν τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω του εμπάργκο που επέβαλε το Βερολίνο στην Άγκυρα μετά τη συμμετοχή της στον πόλεμο της Συρίας.

Το ίδιο συνέβη με μια γαλλική εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή πανοπλίας, αφού έστειλε 40 μονάδες, σταμάτησε να στέλνει τις υπόλοιπες παρτίδες λόγω εντάσεων μεταξύ των δύο χωρών.

 

Το Κατάρ προσφέρθηκε να αγοράσει 100 άρματα

 

Παρά όλα αυτά τα εμπόδια που περιβάλλουν το αναμενόμενο άρμα μάχης, το Κατάρ προσφέρθηκε να αγοράσει 100 αντίτυπα.

Ο αναπληρωτής επικεφαλής του κυβερνώντος Κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης της Τουρκίας, Αλί Γιαβούζ, δήλωσε σε δηλώσεις Τύπου ότι η Ντόχα θα αγοράσει έως και 100 δεξαμενές από την Τουρκία, 40 εκ των οποίων θα παραδοθούν στην πρώτη φάση, προσθέτοντας ότι η συμφωνία μεταξύ των δύο κομμάτων ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτιο.

Η οικονομική αξία του συμβολαίου δεν αποκαλύφθηκε, αλλά αναμένεται να είναι εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.

Αξίζει να σημειωθεί στην ομιλία του Τούρκου αξιωματούχου τονίστηκε ότι οι κινητήρες αυτού του τύπου των αρμάτων θα ήταν τουρκικοί, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε από καμία άλλη πηγή.

Sky News Arabia

--

The Hellenic Information Team

               

 

 © Βαλκανικό Περισκόπιο -Γιῶργος  Ἐχέδωρος

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr