Τρίτη, 10 Νοεμβρίου 2020

Τουρκία: Η Baykar θα αντικαταστήσει τους αυστριακούς κινητήρες με δικούς της


Νοέμβριος 10, 2020. 20:24

Η Τουρκία φέρεται να «αρνήθηκε» να χρησιμοποιήσει ουκρανικούς κινητήρες στα αεροσκάφη Bayraktar TB2, και αντίθετα επέλεξε έναν κινητήρα που κατασκευάστηκε από την Turkish Aerospace Industries. 

Έτσι αναφέρουν ορισμένα μέσα ενημέρωσης την αντικατάσταση του αυστριακού κινητήρα Rotax 912 με το δικό του ανάλογο.

"Ο νέος κινητήρας της TUSAS Engine Industries έχει τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατηγορία του παγκοσμίως", έγραψε η Global Defense Corp., αναφέροντας τα λόγια του τεχνικού διευθυντή της Baykar, Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ.

  Όπως είναι γνωστό, με την έναρξη της σύγκρουσης στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ, όπου ο στρατός του Αζερμπαϊτζάν χρησιμοποίησε με επιτυχία τα αναγνωριστικά και τα επιθετικά Drone, Bayraktar TB2, ορισμένες χώρες έχουν αναστείλει την προμήθεια εξαρτημάτων για αυτά τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα.

Συγκεκριμένα, ο καναδικός κλάδος του αμερικανικού αμυντικού γίγαντα L3Harris - WESCAM ανέστειλε την προμήθεια σταθμών ηλεκτρονικής οπτικής καθοδήγησης και αργότερα παρόμοιες ενέργειες στους κινητήρες Rotax 912 αναφέρθηκαν στην αυστριακή εταιρεία BRP-Rotax GmbH & Co KG (που ανήκει στην καναδική Bombardier Recreational Products).

 


Ο κινητήρας TEI-PD170 με 170 ίππους που αναπτύχθηκε από την TAI Anka, τώρα θα εγκατασταθεί στο Bayraktar TB2

 Υπό το πρίσμα αυτό, η κατασκευαστική drones Baykar ξεκίνησε ενεργά την αντικατάσταση κρίσιμων συστημάτων με ανάλογα της τουρκικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, ο σταθμός L3Harris WESCAM θα αντικατασταθεί από ένα σύστημα ηλεκτρονικής οπτικής αναγνώρισης, παρακολούθησης και καθοδήγησης (CATS) που κατασκευάζεται από την Aselsan.

Οι Τούρκοι θέλουν επίσης να εγκαταλείψουν τους αυστριακούς κινητήρες Rotax 912 υπέρ του Τούρκου ομολόγου της από την TUSAS Engine Industries (θυγατρική της Turkish Aerospace Industries).

Πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι αυτή τη στιγμή δεν υπήρχαν παραδόσεις ουκρανικών κινητήρων για το Bayraktar TB2, καθώς δεν υπήρχαν συμβόλαια για τέτοιες προμήθειες. Επομένως, δεν υπάρχει τίποτα να «ματαιωθεί».

Σε αποκλειστικό σχόλιο στην Defense Express, η Baykar σχολίασε τα νέα της «απόρριψης» των ουκρανικών προϊόντων ως εξής: «Ο κινητήρας για το Bayraktar TB2 είναι παλινδρομικός. Η Ουκρανία δεν κατασκευάζει κινητήρες αυτής της κατηγορίας».

Η εταιρεία σημείωσε ότι η αντικατάσταση του αυστριακού κινητήρα με τούρκικο δεν έχει καμία σχέση με την υπάρχουσα συνεργασία στο αεροσκάφος Akinci.

«Η Τουρκία έχει χρησιμοποιήσει έναν ουκρανικό κινητήρα για το Akinci για να δημιουργήσει ισχυρή συνεργασία. Το Akinci χρησιμοποιεί έναν κινητήρα αεριοστροβίλων AI-450», ανακοίνωσε η Baykar.

Μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι η Τουρκία έχει αγοράσει τουλάχιστον 12 ουκρανικούς κινητήρες και δεν έχει εκφραστεί καμία παρατήρηση από τη χρήση τους κατά τη δοκιμή των πρώτων πρωτοτύπων του Akinci UAV.

--

The Hellenic Information Team

               

 

 © Βαλκανικό Περισκόπιο -Γιῶργος  Ἐχέδωρος

Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγής- http://www.echedoros-a.gr